"Med det sagt så anordnar jag därför en ny Summer Crush. Om gud är god så får vi genomföra den, jag antar att det är fler än jag som har ett visst abstinensbehov att tillfredsställa."
Är det bara jag som känner att blodet kokar. "Om gud är god...". Ska väl vara om Nuffle är god!
Kan med ett skohorn gå med på Sigmar eller Verena.
Nu ska jag lugna ner mig med ett stop Bugman's Beer!
Ett set block dices från hungry ogre kommer delas ut till den som bidrar med det mest intressanta rostret. Ett beslut som är helt och hållet upp till mig att avgöra 😊
Prayers to Nuffle will not be used since it's a resurrection tournament and many results cannot be used in that format. Therefore the kickoff result of cheering fans will be treated the same way as brilliant coaching.
Varför används inte Prayers to Nuffle för Exhibition play?
@Duckwing Min första intention var att använda den men efter att jag insåg att flera av dessa inte går att använda i resurrection så är det bättre att skippa den. Om det finns en anpassad för det formatet så har jag nog missat det och får undersöka saken.
@Duckwing hur tycker du man skall hantera SPP i resurrection knutet till prayers to nuffle tabellen i så fall om den skall användas? För min del är inte ens det det största problemet. Det som irriterar mig mer än vanligt är att det är 16 olika resultat vilket saktar ned spelet i onödan. Det som gör att jag tycker den är idiotisk är att de olika resultaten gäller olika länge från en drive till en halvlek till en hel match. Som bäddat för förvirring och att spela fel. Synd att de rättat till en hel del gamla besvärliga resultat som blitz m.m. till något bättre med liknande mekanik och sedan slänger in något sånt här trams mitt i allt det.
Jag hade missat/glömt av prayers som är anpassad för turneringsspel. Har läst in mig på den nu. Personligen är jag kluven, jag vill försöka använda så mycket som möjligt av det nya som för att fullt ut kunna testa hur BB2020 är tänkt att spelas, men samtidigt känns den lite onödig. Hade varit rimligare om den som ligger under ges större chans att få slå på tabellen än att det mer eller mindre är 50/50.
Vad anser övriga som skall delta? Är den något vi vill ha?
@Broder_Joe Det är i grunden en enkel lösning men det kommer innebära att det blir enklare att få vissa andra resultat som kan gynna vissa ofördelaktigt, nu finns det en anpassad för turnering då kör vi med största sannolikhet den.
Comments
Är endast Star Players i regelboken tillåtna? Eller finns fler listade någonstans som jag inte hittar?
BTW, tack för omtanken, men jag har skaffat Swish. Och har pröjsat för mig och Drexxl.
Har du skaffat swish Pellevin!?
Jag har kvar min foliehatt, men är så gammal att paranoian börjar kännas lite förlegad.
@kaju Haha, de där fusktärningarna du gav mig har en särskild plats i mitt hjärta :)
Jag vill stå med som kanske. Det gör det liksom mer på riktigt. Och lite mer sannolikt.
Rasar lite här!
Som man kan läsa i inledande delen.
"Med det sagt så anordnar jag därför en ny Summer Crush. Om gud är god så får vi genomföra den, jag antar att det är fler än jag som har ett visst abstinensbehov att tillfredsställa."
Är det bara jag som känner att blodet kokar. "Om gud är god...". Ska väl vara om Nuffle är god!
Kan med ett skohorn gå med på Sigmar eller Verena.
Nu ska jag lugna ner mig med ett stop Bugman's Beer!
Syns på plats om Verena är mig nådig.
SKÅL
Jag valde medvetet att vända mig till alternativa gudar då Nuffle ganska sällan stakar ut ens vägar.
Ett set block dices från hungry ogre kommer delas ut till den som bidrar med det mest intressanta rostret. Ett beslut som är helt och hållet upp till mig att avgöra 😊
https://hungrytrollminiatures.com/bb-components/540-artinsan-block-dice.html
Räknas dvärgar med massa Guard samt griff som intressant?
Absolut. Alla sådana lag får ett pris...
För att referera ett roster i registreringen på NAFC några år sedan så kommer mitt roster här:
Standard delf, apo
Hur hanteras situationen där någon har satt mer än tre av en skill på sitt lag?
@Pellevin Han diskvalificeras och får åka hem omedelbart.
Eller så får fuskaren helt enkelt byta skill. Jag kommer ju med hjälp av @ikterus och @unixbot kontrollera samtliga rosters innan turneringen.
Evenemanget som krockade med det här ställdes in.
Så jag avavanmäler mig! (dvs att jag ämnar närvara.)
Prayers to Nuffle will not be used since it's a resurrection tournament and many results cannot be used in that format. Therefore the kickoff result of cheering fans will be treated the same way as brilliant coaching.
Varför används inte Prayers to Nuffle för Exhibition play?
@Duckwing Exhibition play? För övrigt anser jag att prayers to nuffle är idiotisk speldesign så skönt att slippa den.
S.103 har Prayers to Nuffle för exhibition play
@Duckwing Min första intention var att använda den men efter att jag insåg att flera av dessa inte går att använda i resurrection så är det bättre att skippa den. Om det finns en anpassad för det formatet så har jag nog missat det och får undersöka saken.
@Oberwald_1 Exhibition play avser specifikt matcher som är endast "one shot", inte del i ligaspel. Dvs. funkar för resurrection.
@Duckwing hur tycker du man skall hantera SPP i resurrection knutet till prayers to nuffle tabellen i så fall om den skall användas? För min del är inte ens det det största problemet. Det som irriterar mig mer än vanligt är att det är 16 olika resultat vilket saktar ned spelet i onödan. Det som gör att jag tycker den är idiotisk är att de olika resultaten gäller olika länge från en drive till en halvlek till en hel match. Som bäddat för förvirring och att spela fel. Synd att de rättat till en hel del gamla besvärliga resultat som blitz m.m. till något bättre med liknande mekanik och sedan slänger in något sånt här trams mitt i allt det.
Jag hade missat/glömt av prayers som är anpassad för turneringsspel. Har läst in mig på den nu. Personligen är jag kluven, jag vill försöka använda så mycket som möjligt av det nya som för att fullt ut kunna testa hur BB2020 är tänkt att spelas, men samtidigt känns den lite onödig. Hade varit rimligare om den som ligger under ges större chans att få slå på tabellen än att det mer eller mindre är 50/50.
Vad anser övriga som skall delta? Är den något vi vill ha?
Jag tror det kommer andvändas framåt så jag tycker nog att det ska vara med. Helst då en anpassad version om det fanns en sådan
@coma Prayers to Nuffle-tabellen på s.103 som jag nämnde har åtta resultat och inget av dem har med SPP att göra.
I övrigt har jag inte upplevt att det varit svårt att komma ihåg ifall ett resultat tar slut vid drive eller halvlek.
@Duckwing aha! Hade helt missat den och hatar den bara väldigt mycket till skillnad från den dubbelt så långa.
Om slaget är kopplat mot SPP kan vi inte bara köra omslag?
@Broder_Joe Jag håller egentligen med men tror att många för enkelhetens skull föredrar den tabell som redan är anpassad för att passa turneringsspel.
Har roddat lite så jag anmäler mig med 98% säkerhet.
@Broder_Joe Det är i grunden en enkel lösning men det kommer innebära att det blir enklare att få vissa andra resultat som kan gynna vissa ofördelaktigt, nu finns det en anpassad för turnering då kör vi med största sannolikhet den.
@Pertan Mycket bra!
Märkte att om man gör listan enligt https://www.thenaf.net/resources/roster-creation/ så kostar Double skill 40k.
Var tänker Sthlm folket bo? Elite hotell?