Liten fråga bara: suger Vampyrer så mycket elefantballe som jag uppfattar det? Stämmer det att de måste slå 4+ för att göra en Move action, eller förlora sin tackle zone/slå på en medspelare?
dock så får dom även +2 om dom deklarerar special trait/ability (hyptnoitc gaze).
så så länge man antingen gazar, blockar o blitzar så är dom +2......
Rätta mig om jag har fel, men sade inte erratan att detta inte var fallet?
Förlåt om jag är partypooper, vill också att vampyrer ska vara spelbara :/
Q: If a model with the Animal Savagery trait wishes to use the Hypnotic Gaze trait, will the bonus +2 to their Animal Savagery roll as if they were performing a Block or a Blitz action? (p.81 & 85)
Är det någon som playtestat dem? Hur det går när det är ca. 1/4 att man bryter armour på en thrall varje gång man går? Är det hanterbart eller bara hopplöst?
Comments
Ja, se min post ovan
Fixar det!
Liten fråga bara: suger Vampyrer så mycket elefantballe som jag uppfattar det? Stämmer det att de måste slå 4+ för att göra en Move action, eller förlora sin tackle zone/slå på en medspelare?
Tyvärr ja!
dock så får dom även +2 om dom deklarerar special trait/ability (hyptnoitc gaze).
Rätta mig om jag har fel, men sade inte erratan att detta inte var fallet?
Förlåt om jag är partypooper, vill också att vampyrer ska vara spelbara :/
Q: If a model with the Animal Savagery trait wishes to use the Hypnotic Gaze trait, will the bonus +2 to their Animal Savagery roll as if they were performing a Block or a Blitz action? (p.81 & 85)
A: No.
Sorry missade erratat!
jo då är dom ospelbara!
Hypnogaze kräver fortfarande 4+. Block/blitz och special actions som ersätter block/blitz är 2+
Ospelbara kanske men åtminstone ännu mer hilarious nu.
De är ganska tydligt sämre än Goblins nu
en får väl hoppas att de får något annat än animal savagery i framtida utgåva. tills dess får de väl ses som ett t6 lag eller något :P
Är det någon som playtestat dem? Hur det går när det är ca. 1/4 att man bryter armour på en thrall varje gång man går? Är det hanterbart eller bara hopplöst?
Nu är jag kanske petig, men behövdes det verkligen errata för att det skulle bli tydligt?
Hypnotic Gaze görs inte istället för en Block Action/Blitz, och det torde därför vara ganska tydligt att den inte upphäver Animal Savagery.
@Pellevin
Nu är jag kanske petig, men behövdes det verkligen errata för att det skulle bli tydligt?
Hypnotic Gaze görs inte istället för en Block Action/Blitz, och det torde därför vara ganska tydligt att den inte upphäver Animal Savagery.
Jag håller med, men jag kan förstå att en vampyrcoach griper efter alla möjligheter att göra sitt lag litet mer spelbart igen.
värt att notera är att vampyren nu även kan attackera vampyrer också (istället för endast thralls).
Och även Star Players kan bli drabbade.
Det galnaste med Animal Savagery är att motståndaren kan tvinga en att använda Piledriver. Glöm random S skill på de killarna...