25-26 Juli Sundsvall Summer Crush x 2

123468

Comments

  • Haha, @Havaji, mitt fel. Jag la in de flestas i den creatorn jag föredrar. Råkade bara lägga originalet för dig. Men du kan få den av mig om du vill vara med i min herrklubb.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Men du kan få den av mig om du vill vara med i min herrklubb.
    Jag vill vara med i ALLA klubbar. Och ja, den var ju fin så visst, vid tillfälle får du gärna skicka.

  • havaji wrote: »
    Vilken exklusiv herrklubb måste man vara med i för att få tillgång till rostertemplaten som alla verkar ha använt?

    Tänkte samma sak?
  • Precis som den stora 1900-talsfilosofen Groucho Marx, yngre bror till Karl f ö, har jag nått slutsatsen att jag vill vara med i alla klubbar, utom de som vill ha med mig.
  • Dom i Sala Blood Bowl delade den. Jag tog den därifrån. Kan man lägga upp den nånstans så alla kan ladda ner den?
    Jag har hittat ett fel i filen dock. Orc thrower så är Leader en dubbel, men det går att justera på sidan 2.
  • Jag hittar inte filen. Kan du länka till den @kaju?
  • @pellevin jag maila till din botkyrka mail. Du har väl nån sida som alla har tillgång till va om jag inte minns fel. Kan du lägga upp filen där och länka adressen tack!
  • Jag inser nu att jag kommer hinna måla!
  • Jag inser nu att jag kommer hinna måla!

    Osis!

  • Oberwald_1 wrote: »
    Då ska vi se om det här funkar som Kaju och IFTP tipsade om. Om grisklövarna tryckt på rätt knappar så ska samtliga 26 rosters finnas i länken nedan.

    För NAF-rookies delas enligt tidigare angivna regler en gratis team reroll ut. Detta är noterat i rosters det gäller.


    Coach Tomten får en gratis APO som tack för att han ställer upp som Odd-man och är beredd att inte få spela men ändå kommer befinna sig i lokalen över helgen, redo att rycka in. Han har dessutom en inte allt för imponerande förlust-streak och kan behöva lite hjälp.

    Jag har kontrollerat samtliga rosters, men Kaju kontrollkontrollerar i detta nu. Annars får han ingen ro innanför skallsömmarna.


    https://postimg.cc/gallery/Lfbx7q2


    Eftersom ingen litar på Kaju har jag också gått igenom rosters nu!
  • edited July 2020
    Skuld wrote: »
    Jag inser nu att jag kommer hinna måla!

    Osis!

    Man kan inte vinna jämnt!
  • Behöver arrangören få dit fler planer eller är läget under kontroll? @Oberwald_1.
  • @grumplekins , Jag har ganska precis så det är tillräckligt just nu. Om det inte är allt för besvärande för dig får du gärna ta med en eller två som backups.
  • Försöker!
  • Bakåt på det fick precis loss två lokala backups! Tack ändå @grumplekins
  • Oberwald_1 wrote: »
    Bakåt på det fick precis loss två lokala backups! Tack ändå @grumplekins

    Skönt!
  • Oj vad taggad jag är!

    Jag har lite astma. Jag kan hosta till ibland eller få en hostattack. Bara så ni vet!
  • Grattis till @Havaji och @vampireduke som vardera får +1 i FF tack vare sina bakgrundsbeskrivningar.

    Havajis Chaos-lag med ett gäng gamla SVT-profiler.

    "SVT Kaos

    Upplösningen av monopolet var egentligen bara spiken i kistan, förändringen hade börjat långt tidigare. Redan tjugo år innan dess hade producenter börjat få problem med Lennart Svan som enligt uppgift "stod och råmade mot himlen" innan inspelningsstart av Gäster med gester. Flera av de populära kulturprogrammen hade svårt att hitta inspelningsplatser; Måndagsbörsen fick efter några år blankt nej från Hamburger Börs eftersom lokalerna var tvungna att saneras från blod efter varje inspelning. Tittarservice fick ta emot samtal från flera lyssnare som oroligt undrade om Annika Jankells kroppsbehåring och underliga uppträdande i Listan (som utan Staffan Doppings medverkan förmodligen skulle ha tagits ur sändning betydligt tidigare). När sedan TV3 började sända från England och TV4 introducerades i marknätet och lyckades locka över både Staffan Ling och Martin Timell accelererade incidenterna. Underliga saker hände i korridorerna på TV-huset och de flesta medarbetare undvek källarvåningarna där många av café-programmens redaktioner höll till. Agneta Bolme Börjefors stängdes av efter att (på okänt språk) ha förbannat 1994 års vinnare av Nobelpriset i fysik Bertram Brockhouse i direktsändning och kallat hans arbete om neutronspridning "en distraktion från det kaotiska lidande som väntar oss alla i denna värld och alla andra världar". I ett internt PM misstänktes Harald Treutiger ensam ligga bakom flera försvinnanden i Expedition Robinson (även om inget kunde bevisas) och när Jakob Hård strax innan målgång i Vasaloppet 1994 frustande rusade ner från kommentatorsbåset och slet dåvarande trean i loppet Bengt Hassis (som vann både 1985 och 1986) i bitar medan han mässade mot himlen blev det som många misstänkte uppenbart för alla: Sveriges Television hade sålt sin kollektiva själ till mörkrets makter.
    För att sysselsätta de mesta fanatiska dyrkarna av Kaosgudarna startades ett Blood Bowl-lag med de blodtörstigaste talanger svensk public service kunde uppbringa. Under coach Lasse Berghagens ledning (i sanning en ondsint jävel) och med sin fruktade stjärnminotaur Stina Dabrowski har laget gått från klarhet till klarhet. Frågan är hur det går när de nu gästar Drakstaden?"

    Vampiredukes Politiska Vampyrer.

    "New Burgeoise Alliance

    Team motto: Capitalism sucks! – and we’re proud suckers!


    What to do when the voters… sorry, fans, abandon you, your numbers in the polls looks like Covid-19 statistics (though inverted) and a sense of longing for the GOD* numbs every limb? You dig up the undead ancestors that once paved their own way to glory and put them in charge of your team again! ”The Alliance isn’t dead – it just smells funny” was a rumour that spread like dry rot in the Blood Bowl world. And behold!, the four chairmen** of the Blood Bowl Apocalypse are back on the Gridiron! Headed by Fredrik Reinfeldt, who both packs a mighty punsch*** and knows how to dodge the trickiest of questions, the Old Center-Right once again mutated into the New Burgeoise Alliance. A batch of fresh blood (quite literally) stand mindlessly by the Gang of Four, none of the thralls more ready to take a bite for the team than Sven-Otto Littorin****.
    In an attempt to get some fresh conservative ideas, NBA hired Dick Cheney as guest lecturer/star player for an obscene amount of Gold Pieces… but as communication over the World Wild Webway often get scrambled, when the transport arrived a distraught Maud reported to her captain that instead of a scarred veteran of international politics there shambled out a hairy werewolf… scarred alright, but suspiciously smelling of liquor and unwashed dog. Reinfeld knew an opportunity when he saw one though and embraced***** the stranger at once.
    Seeing the NBA entering the pitch, you might expect a few TD:s, som more HG:s, but you can be certain: THERE WILL BE BLOOD!


    *Good Old Days
    **avec assorted chairwomen
    ***VSOP
    ****who technically is an oldblood
    *****figuratively. Vampires don’t get Covid-19, but they’ve got… let’s call it standards."



  • kaju wrote: »
    Oj vad taggad jag är!

    Jag har lite astma. Jag kan hosta till ibland eller få en hostattack. Bara så ni vet!

    Typ samma för mig. :)
  • @kaju och @grumplekins har alltså uppenbarligen drabbats av covid, men vill så gärna lira att de är villiga att utsätta hela Sundsvall för livsfara. Verkligen svagt grabbar.
  • Pellevin wrote: »
    @kaju och @grumplekins har alltså uppenbarligen drabbats av covid, men vill så gärna lira att de är villiga att utsätta hela Sundsvall för livsfara. Verkligen svagt grabbar.
    Jag kan offra mig och ta med det till västkusten sedan

  • Pellevin wrote: »
    @kaju och @grumplekins har alltså uppenbarligen drabbats av covid, men vill så gärna lira att de är villiga att utsätta hela Sundsvall för livsfara. Verkligen svagt grabbar.
    Isf har jag haft covid i 38 år och det tillkom nog när dom sydde ihop min diafragma ;)
  • Pellevin wrote: »
    @kaju och @grumplekins har alltså uppenbarligen drabbats av covid, men vill så gärna lira att de är villiga att utsätta hela Sundsvall för livsfara. Verkligen svagt grabbar.

    Kastar du goblin i låg dungeon Pellewhine?

  • Lag, kläder och gott humör nedpackat i väskan.
    Har också lite reseöl att smutta på i bilen så att Pertan blir avundsjuk och grinig!
  • Ozt wrote: »
    Lag, kläder och gott humör nedpackat i väskan.
    Har också lite reseöl att smutta på i bilen så att Pertan blir avundsjuk och grinig!

    :’(
  • Jag har med en öl som passar till Pertans lag som han skall få på lördag av mig!
  • Lycka till och ha kul!

    Hur många har satsat på att kajus första slag blir en dubbeldöskalle?
  • Melisqus wrote: »
    Lycka till och ha kul!

    Hur många har satsat på att kajus första slag blir en dubbeldöskalle?
    VAFAN ÄR DET FÖR BETTING! :)

    Alltså det var många som inte vet om ”klappa på axeln” grejen som klappa mig på axeln igår. Jag gav nog några snea blickar (pun intended! ;) )

  • Tack Mellis!
    Jag fick två throw a rock mot mig Cas på Orc Blitzer det första som händer. Cas på Thrower med Leader runda 8 första halvlek. :)
Sign In or Register to comment.