Jag lyckades välja fel skill på min Wardancer#2, istället för MA så valde jag AV. Jag försökte ändra det med edit profile men texten på skillsen säger fortfarande +AV.
Det brukar gå att spela på onsdagar, men du får då trängas med brädspelare. Dessutom förväntas du då betala för din plats. StockBowl betalar endast för lokalen på torsdagar.
Ska inte vara ett problem, men kan ta med en extra uppsättning för säkerhets skull.
Har du koll på nya reglerna med disposable?
Nej har inte koll, var hittar jag det?
Och ska jag kriva ut matchpappret?
Ser fram emot ikväll, kul att jag äntligen kommer igång i ligan
Jag kan ta med matchrapporter (förutsatt att du inte tänker spendera dina pengar innan match).
Nya regler för Ogres i senaste Spike (kort sammanfattning av det som antagligen är relevant ikväll):
Gnoblars/snotlings har fått ny skill, Disposable. I korthet: deras grundkostnad i TV (20 per spelare) dras av från lagets TV innan man räknar ut Petty cash. Eftersom jag har 7 såna och du har 40 mindre TV i grund får jag 100 TV inducements.
De kommer troligen att spenderas på:
Riotous Rookies: en ny inducement där Ogre-lagets coach värvar helt oprövade begåvningar innan matchstart. Man får 2d3+1 snotlings med loner (totalt antal spelare kan då överskriva 16).
I slutändan kommer det inte påverka matchbilden mer än att du troligen har snotlings kvar att SPP-farma dina wights med även i andra halvlek .
Jag tar med boken där reglerna finns så blir det inga konstigheter.
Och ja, kul! Fler bloodbowl-spelare=ökad matchtillgänglighet för mig=kosmisk princip för maximering av det goda.
Krångel: jag fick in en rookie globalt ikväll via inducements. Han scorade två. Man får köpa loss dem, men han är ingen vanlig journeyman. Jag vill köpa en spelare som inte finns i systemet.
Förslag: jag köper en snotling innan matchen registreras. Han tilldelas touchdowns. Vi antecknar att han gick med i laget som rookie. Jag ökar mina winnings med 20. Matchen går igenom som vanligt?
Comments
Jag lyckades välja fel skill på min Wardancer#2, istället för MA så valde jag AV. Jag försökte ändra det med edit profile men texten på skillsen säger fortfarande +AV.
Hur gör jag för att rätta till det?
Jag kan köra om du vill?
Vilket som, såg att du skulle ha 440k i inducements annars så kanske roligare med 7even
Någon som har koll på om Odin fick en match?
Hänger inte med...
Odin är en ny (blivande?) medlem i föreningen som var sjukt på att få en match i helgen, undrar om någon bokat med honom än.
Odin är en ny (blivande?) medlem i föreningen som var sjukt på att få en match i helgen, undrar om någon bokat med honom än.
[/quote]
Nu hänger jag med! Har dock inte hört något...
Ta med dina delfs så 7ar vi
Gärna motsvarande TV för extra skoj
Går det att spela på Alfaspel eller är det bara torsdagar som gäller?
Jag skulle gärna spela på torsdag. Jag har ett nytt lag, så lågt TV uppskattas :P
Kanske mina Kvarnholmen Kings? Vilken tid tänkte du? @celarain
@grumplekins visst gärna! Jag skulle helst inte börja alltför sent. Vad sägs om att träffas run kl 18?
Ska inte vara ett problem, men kan ta med en extra uppsättning för säkerhets skull.
Har du koll på nya reglerna med disposable?
TV 1240 resp 850. Fixar med bord på Alpha.
Nej har inte koll, var hittar jag det?
Och ska jag kriva ut matchpappret?
Ser fram emot ikväll, kul att jag äntligen kommer igång i ligan
Jag kan ta med matchrapporter (förutsatt att du inte tänker spendera dina pengar innan match).
Nya regler för Ogres i senaste Spike (kort sammanfattning av det som antagligen är relevant ikväll):
Gnoblars/snotlings har fått ny skill, Disposable. I korthet: deras grundkostnad i TV (20 per spelare) dras av från lagets TV innan man räknar ut Petty cash. Eftersom jag har 7 såna och du har 40 mindre TV i grund får jag 100 TV inducements.
De kommer troligen att spenderas på:
Riotous Rookies: en ny inducement där Ogre-lagets coach värvar helt oprövade begåvningar innan matchstart. Man får 2d3+1 snotlings med loner (totalt antal spelare kan då överskriva 16).
I slutändan kommer det inte påverka matchbilden mer än att du troligen har snotlings kvar att SPP-farma dina wights med även i andra halvlek .
Jag tar med boken där reglerna finns så blir det inga konstigheter.
Och ja, kul! Fler bloodbowl-spelare=ökad matchtillgänglighet för mig=kosmisk princip för maximering av det goda.
Jag är sugen på Open till lunch på måndag!
Förslag: jag köper en snotling innan matchen registreras. Han tilldelas touchdowns. Vi antecknar att han gick med i laget som rookie. Jag ökar mina winnings med 20. Matchen går igenom som vanligt?
Missar jag nåt problem?