SweBBA-ligan - Säsong 1, Final results

edited January 2020 in SweBBA
Ok allihopa. Jag har nu fått svar på Facebook att reglerna inte kommer ändras något inför EM i Polen. Således kommer vi köra säsong 1 av SweBBA-ligan med Eurobowl 2020 reglerna. De hittar ni här: http://www.eurobowl.eu/2020/default.asp?p=2

Vad är detta? En liga för att öva RES-spel i Swiss format och träna inför ex. EM. Se tidigare tråd: http://swebba.se/index.php?p=/discussion/1526/play-better-res-style#Item_1

Schema:

Då vi spelar Swish kommer vi ha hårda deadlines där nästa omgång dras. Detta kommer ske måndag förmiddagar enligt datum nedan. De matcher som inte rapporterats in innan dess kommer räknas som ospelade oavgjorda (0-0), eller som consedade (0-2 loss) om det är någon som uppenbart ställer till det för att matchen inte går att spelas.

Dragning omgång 1 - 4/11 - samt publicering av alla rosters
Dragning omgång 2 - 18/11
Dragning omgång 3 - 2/12
Dragning omgång 4 - 16/12
Dragning omgång 5 - 6/1 (Deadline omgång 5 - 20/1 2020)

Om vi är ojämnt antal coacher får den som ligger sist en bye (2-0 win). Inför första omgången är det den som sist skickar in roster som får en bye (om vi blir ojämnt antal).

Rosters in:
Skapa ditt roster i enlighet med reglerna på http://www.eurobowl.eu/2020/default.asp?p=2
Skicka tänkt roster till mig narkebowl@gmail.com , eller posta det här i tråden om ni inte vill vara hemliga. Senast den 3/11 måste det in för att ni ska vara med. Den 4/11 dras omgång 1 och tills dess kommer jag även ordna en fumbbl grupp där man kan spela enligt detta regelverk (observera att matcher inte måste spelas på fumbbl). Oavsett så skall spelade matcher sedan rapporteras här i tråd på forumet. Själva tabellen sköter jag i score och postar vid varje dragning.

Deltagarlista:
1. @Lard
2. @Pidpad
3. @Ozt
4. @Skuld
5. @Anganatyr
6. @Bloodfeast
7. @Coma
8. @Juiblex
9. @Havaji
10. @Skullflame
11. @Kaju
12. @Melisqus
13. @Duckwing
14. @Lupec
15. @PrivateNiCeGuY
16. @Ztorm
17. @Dragons
18. @Drexxl
19. @Grumplekins
20. @Thursablot

«13456789

Comments

• Jag är på, roster är på G
  • Dunder - fixar roster
  • Jag är gärna med också.
  • Okej jag knåpar ihop nått också
  • 3 rosters inne nu!
  • Skuld Roster

Woodelf
    2 WD Tackle, Stripball
    3 Catcher
    1 Thrower, Leader
    4 Linemen, wrestle wrestle
    1 Träd
    1 rr
    1 Apo
  • Dubbel Grumplekins i listan verkar bra.
  • Pidpad wrote: »
    Dubbel Grumplekins i listan verkar bra.
    Fixat
  • Kan oxå tänka mig att vara med. Inte för att jag spelar turneringar, men behöver matcher.
  • Skullflame wrote: »
    Kan oxå tänka mig att vara med. Inte för att jag spelar turneringar, men behöver matcher.
    Välkommen!
  • Lard wrote: »
    Skullflame wrote: »
    Kan oxå tänka mig att vara med. Inte för att jag spelar turneringar, men behöver matcher.
    Välkommen!

Tack! Är det hemligt vilka raser andra spelar?

• Man får berätta om man vill. Skuld har vissat sitt några poster upp i tråden. Alla rosters kommer publiceras innan omgång ett.
  • Jag kör khemri, ifall någon undrar :)
  • Asså jag är intresserad av att vara med, Vettefan om jag pallar med fumbbl dock men kan spela bb2 samt TT. Funkar det?
  • edited October 2019
    razta wrote: »
    Asså jag är intresserad av att vara med, Vettefan om jag pallar med fumbbl dock men kan spela bb2 samt TT. Funkar det?
    Det fungerar en stund, men Fumbll är liksom förvalet så vill motståndaren spela på fumbll måste man gå med på det. Man måste helt enkelt vara inställd på att spela några matcher på fumbbl, även om jag rekommenderar att spela IRL/FTF om man kan. Om du och jag skulle mötas exempelvis skulle du få spela på fumbll då BB2 är för rörigt UI ingame för mig, även om jag försöker lära mig det genom att ströspela lite CL då och då.

Varför fumbbl som förstahands val online?
    1). Det är gratis så alla kan delta.
    2). Jag kan hantera fumbll och vet hur man fixar infrastrukturen där för att få det att fungera.
  • 3) Chaos Renegades finns inte på BB2 (inte khorne heller, men jag tvivlar på att dom är bra nog)
  • Det blir Renegades för mig, men det känns litet knepigt att få ihop ett effektivt roster med reglerna om att icke spenderade starting cash går förlorade innan extra-pengarna...
  • Man har kämpigt att få in lewgrip på ett bra sätt då. Antingen kostar han två skills, dvs att man köper gobbon för skills pengar, eller så kör man utan dark elf/troll. Inget av det är speciellt kul. Kanske gå ner en reroll och ta leader är det bästa
  • edited October 2019
    Pidpad wrote: »
    Jag gillade också det! Då kommer jag ju som sämst näst sist, typ!
  • Pidpad wrote: »
    Jag gillade också det! Då kommer jag ju som sämst näst sist, typ!
    Jag är med, så det stämmer fortfarande.
  • @Duckwing jag är lite osäker på skills men jag skulle nog hoppa lewdgrip. Det går ju att få med honom med 12 spelare utan apo (nr 12 gobbo) men det känns lite för vekt för pact. Jag skulle köra nedan och troligen med ganska mycket core skills och det klassiska på BG's Block, Juggernaut, guard.

Ogre
    Mino
    Troll
    Orc
    DE
    goblin
    7xmarauders
    2RR
    1 apo
  • coma wrote: »
    @Duckwing jag är lite osäker på skills men jag skulle nog hoppa lewdgrip. Det går ju att få med honom med 12 spelare utan apo (nr 12 gobbo) men det känns lite för vekt för pact. Jag skulle köra nedan och troligen med ganska mycket core skills och det klassiska på BG's Block, Juggernaut, guard.

Ogre
    Mino
    Troll
    Orc
    DE
    goblin
    7xmarauders
    2RR
    1 apo

Jag funderar på en roster med Ulgrot Bolgrot, och en skaven med wr+sb

• Det känns som en väldigt trevlig build om man gillar att spela med motorsågar!
    Jag skyr skaven spelaren som pesten dock och kanske tom mer när man har en motorsåg som väldigt troligt inte spelar hela matchen. Köper den som en fluffpjäs dock men tror att det är marginellt bättre utan.
  • Duckwing wrote: »
    coma wrote: »
    @Duckwing jag är lite osäker på skills men jag skulle nog hoppa lewdgrip. Det går ju att få med honom med 12 spelare utan apo (nr 12 gobbo) men det känns lite för vekt för pact. Jag skulle köra nedan och troligen med ganska mycket core skills och det klassiska på BG's Block, Juggernaut, guard.

Ogre
    Mino
    Troll
    Orc
    DE
    goblin
    7xmarauders
    2RR
    1 apo

Varför inte en roster med Ulgrot och Helmut när du ändå ska motorsåga?!?
  • razta wrote: »
    Duckwing wrote: »

Ogre
    Mino
    Troll
    Orc
    DE
    goblin
    7xmarauders
    2RR
    1 apo

för att i eurobowl/euroopen reglerna får en max ha 1 starplayer oavsett vilket lag en spelar. men jag gillar hur du tänker och uppmuntrar det!
  • Satsar på ett human-lag, om de inte råkar vara överrepresenterade. Skickar in roster under helgen.
  • Verkar som att Drexxl kanske gör sin alvdebut med Pro-Elves...
  • brocCooLi wrote: »
    razta wrote: »
    Duckwing wrote: »

Ogre
    Mino
    Troll
    Orc
    DE
    goblin
    7xmarauders
    2RR
    1 apo

för att i eurobowl/euroopen reglerna får en max ha 1 starplayer oavsett vilket lag en spelar. men jag gillar hur du tänker och uppmuntrar det!

Jag lydde inte Raztas råd inför dubbowl och har en 140-ranking att visa upp som resultat. Just sayin’.
  • Min roster.

Halflings
    Träd block
    Träd block
    Fling Diving tackle
    Fling Diving tackle
    Fling Side step
    Fling Side step
    Fling Sure feet
    Fling
    Fling
    Fling