gB4Bg, 16-17 november

245678

Comments

  • edited September 2019
    Blir det smidigt att åka typ från Liseberg/mässan till och från trolig spellokaler? Eller bör jag ordna boende närmare?
  • Blir det smidigt att åka typ från Liseberg/mässan till och från trolig spellokaler? Eller bör jag ordna boende närmare?

    det känns som lite bökigt att åka därifrån.
    beroende på hur du vill bo så har jag två sängplatser om en inte är allergisk mot pälsdjur. och sen kanske det går att trycka in en eller två till på golv, beroende på hur stor madrass en har med sig.
  • Tack men visst är jag allergiker - det är lugnt, jag hittar närmaste hotell - kanske tar med familjen ner och då bor vi hos folk vid Korsvägen.
  • ah, men alltid trevligt med familjen ner.
  • darkraven wrote: »

    俺に勝てるのは俺だけだ :)

    負けてくれ。ばかだ。
  • Drexxl wrote: »
    darkraven wrote: »

    俺に勝てるのは俺だけだ :)

    負けてくれ。ばかだ。

    アッパーマナー
  • Jag kryper upp till hundra! Anmälan på gång!
  • Jag tänker dyka upp jag med! Får jag låna en sovplats hemma hos brocCooli eller någon annan som vågar husera mig?
  • Ozt wrote: »
    Jag tänker dyka upp jag med! Får jag låna en sovplats hemma hos brocCooli eller någon annan som vågar husera mig?

    det borde gå att ordna. kul med Ozt!
  • Embla kommer med
  • Tyvärr är det ju en helg när jag har Kidsen.
    Så det ser mörkt ut, jag hade gärna försvarat min sistaplats. Jag satsar nämligen på att bli sämst rankad i Sverige
  • kul @spoiledsquid!
    då är vi 13 st just nu.

    @emilskaya Sveriges motsvarighet till fezten?
  • Tänkte anmäla mig om det går bra.

    Tänkte spela Nurgle "Varberg Vesicles" HAHA! VAR-berg... HAHAHA!

    Tror inte jag har något NAF-nummer.
  • edited September 2019
    PluTT wrote: »
    Tänkte anmäla mig om det går bra.

    Tänkte spela Nurgle "Varberg Vesicles" HAHA! VAR-berg... HAHAHA!

    Tror inte jag har något NAF-nummer.

    PluTT har NAF-nummer: 24063

  • Det har dykt upp en krock som kan innebära att jag missar turneringen. Men jag kommer förhoppningsvis inte veta förrän helgen före.
  • då antar jag att det är en sak som är värd att skippa bb för och i så fall låter det ju bra så grattis @Pellevin!
  • Melisqus wrote: »
    PluTT wrote: »
    Tänkte anmäla mig om det går bra.

    Tänkte spela Nurgle "Varberg Vesicles" HAHA! VAR-berg... HAHAHA!

    Tror inte jag har något NAF-nummer.

    PluTT har NAF-nummer: 24063

    Snitches get stitches. ;)
  • PluTT wrote: »
    Melisqus wrote: »
    PluTT wrote: »
    Tänkte anmäla mig om det går bra.

    Tänkte spela Nurgle "Varberg Vesicles" HAHA! VAR-berg... HAHAHA!

    Tror inte jag har något NAF-nummer.

    PluTT har NAF-nummer: 24063

    Snitches get stitches. ;)

    Hahaha, älskar även "Golare har inga polare"
  • Googlare har inga pooglare.
  • Pellevin wrote: »
    Det har dykt upp en krock som kan innebära att jag missar turneringen. Men jag kommer förhoppningsvis inte veta förrän helgen före.
    Silly Erik jag fyller ju år i Juni!

  • Juiblex wrote: »
    PluTT wrote: »
    Melisqus wrote: »
    PluTT wrote: »
    Tänkte anmäla mig om det går bra.

    Tänkte spela Nurgle "Varberg Vesicles" HAHA! VAR-berg... HAHAHA!

    Tror inte jag har något NAF-nummer.

    PluTT har NAF-nummer: 24063

    Snitches get stitches. ;)

    Hahaha, älskar även "Golare har inga polare"

    Ghoulare menar du.
  • Resa bokad, roster klar... klurar på boende.
  • coma wrote: »
    Resa bokad, roster klar... klurar på boende.

    är du säker på att din roster är klar? har hört rykten om att du inte var så haj på det.
  • Det blir inga hajelfs iaf. och dom första utkasten var ett bevis på svårigheterna med att läsa och förstå det erkänner jag :D
  • edited September 2019
    Jag vill också komma det var ju så trevligt gångerna innan :)
  • edited September 2019
    Hej!

    Vilka starplayers gäller? Blev nyligen rättad av nån NAF-bigwig när jag skrev att de from SPIKE 4 inte gällde än - tydligen är de rekommenderade men inte obligatoriska. Alltså antas alla GW:s nya gälla som standard enligt honom.

    Nyfiken på vilka som gäller på gb4bg för undead, flings och bläalver.
  • Den NAF-bigwigen är tydligen inte bekant med NAFs egna tournament rules. Spike! #4-6 gäller sannolikt från årsskiftet, men det har ännu inte publicerats. Det som just nu gäller för NAF-sanktionerade turneringar finner du här: https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2018/12/Rules-for-NAF-Tournaments-2019.pdf
  • edited September 2019
    Som han förklarade det är den listan inte de regler som NAF tillåter och rekommenderar utan kräver. Han skrev att avsikten är att folk ska använda de nya och att eventuell utvärdering ska ske årligen.

    Phil Pearson heter han (purplegoo som leder utvärderingskommittén väl?). Han skrev följande som svar på ett Facebookinlägg där jag framförde ett påstående analogt med ditt @Pellevin (och jag blev förvånad):
    Just to be super-pedantic on a rare Facebook visit (sorry to pick on you! I don’t mean to), the Undead stars are not yet NAF _mandatory_, rather than not yet NAF sanctioned.

    Before the results of the Annual Review (due Nov. 1), we encourage TOs to include the stuff from 2019 Spikes and let us know how it goes. Then, come Nov. 1 it becomes mandatory unless there has been a reason identified they don’t fit the specific NAF meta. That’s a very unlikely outcome, as to my eye, everything seems alright so far (spoiler alert!). We’re attempting to act as ‘commissioners’ for our specific group, as the membership were keen this became the case.

    So, in summary, I think most tournaments currently allow Undead Spike! stars with our blessing, and the likelihood is that after Nov. 1 they’ll be mandatory.

    Det var inte klart för mig alls utifrån NAFs egen dokumentation. Det är också oklart (anser jag) hur allt funkar för en turnering som arrangeras strax efter 1 Nov.

    Det verkar dock svårt att tolka hans inlägg på annat sätt än att 2019-spikestjärnor kan förekomma enligt TOs önskemål även innan NAF gör dem obligatoriska, därav min fråga.
Sign In or Register to comment.