Season 29

12357

Comments

• DavidD wrote: »
    Vad får man för pris?

du kan få en kram
  • edited October 2019
    brocCooLi wrote: »
    DavidD wrote: »
    Vad får man för pris?

du kan få en kram

<3 :)

• razta wrote: »
    Flairest Elf Priset ligger just nu på denna status:

Imponderande med 21 cas tagna som ger en förstaplats!

Anlec Talons +14
    Saphery Sapphires +7
    Rosevalley Thorns +6
    Träskallarna IF +4

Morns elaka darkelfs som har + i cas statistik ligger då sist!
    Dark Frells United -4

Å ett hedersomnämnande för råttorna:
    Run the Rats +10
    Kista Social Nibblers -1
    Sist? Vad var kriterier?

• Morn82 wrote: »
    razta wrote: »

Anlec Talons +14
    Saphery Sapphires +7
    Rosevalley Thorns +6
    Träskallarna IF +4

Dark Frells United -4

Run the Rats +10
    Kista Social Nibblers -1
    Sist? Vad var kriterier?

Du får poäng för possitiv TD statistik och negativ cas stat.

Dvs 20 gjorda TD 10 insläppta ger 10 poäng
    10 gjorda cas och 20 tagna ger 10 poäng
    30 gjorda cas och 10 tagna ger -20 poäng
  • Jag ska försöka öka på min poäng med att göra flertalet touchdown i de sista två matcherna mot Khemri och Dvärgarna
  • NIWnW wrote: »
    Jag ska försöka öka på min poäng med att göra flertalet touchdown i de sista två matcherna mot Khemri och Dvärgarna

Jag ska hjälpa dig genom att pitch cleara dig så får du många poäng därifrån oxå ;)
  • edited November 2019
    High- and lowlights från Also Sprach Zharrathustra vs. Green Diet

Pregame
    Dags för toppmöte i Stockbowl Div 1! Hela 40 000 åskådare fyller läktarna till bristningsgränsen när dvärgarna i Also Sprach Zharrathustra tar emot orcherna i Green Diet.

Vi kan konstatera att Green Diet inte är något vanligt orchlag. Alla spelarna är vegetarianer, flera av dem är snabba som alver och de flesta har akademisk examen från Uruk Hai School. Trollet ”Melon Slice n’ dice” är t.o.m. diplomerad instruktör i ayurvedisk meditation! Vi får se om det kan hjälpa honom ute på planen.

För sina extra pengar hyr dvärgarna in en trollkarl, och inte vilken trollkarl som helst. Coachen ger en andra chans till ”Tim the Enchanter”. Tim anlitades för säsongens första match, men glömdes nesligt nog bort på läktaren. Han ser ut att vara på gott humör när han stilar för publiken med diverse småtricks innan kick off!

I matchprogrammet kan man också läsa att alvlaget Anlec Talons rika och långsinta coach har lagt en rekordstor bounty (180 000 $!) på dvärgarnas kicker Steve Urkel. För den summan är risken stor att hans egna lagkamrater gör slut på honom om inte motståndarna lyckas!

Första halvlek
    Orcherna vinner slantsinglingen och väljer att spela försvar. Bollen flyger och hamnar hela vägen nere i ena hörnet av planen, men tjurkentauren Steven Seagal når precis fram och kan plocka upp den.

De snabba orcherna tar sig förbi dvärgarnas försvarslinje och med en blitz lyckas Pears for Fears basa bollhållaren ut mot sidlinjen. Tjurkentauren Chuck Norris ser sig tvungen att ”ta en för laget” och med berått mod kommer han flygande med en hoppspark som lyckas putta undan en av de ettriga orcherna.

Steven Seagal tar möjligheten att bryta loss och galopperar utom räckhåll för grönskinnen men stackars Norris är nu helt omringad av motståndare. Han blir brutalt utknuffad i publiken av blitzern Bad Apple och får svansen avsliten av de blodtörstiga fansen. Dvärgarnas läkarteam står dock redo med nål och tråd och ser till att Chucken kan komma tillbaka nästa drive i ett stycke.

Dvärgarnas DP-Hobo Carlton Banks har upptäckt en foulchans och försöker dodga bort från svartorchen Cabbage Shred. Till publikens jubel snubblar han och slår upp ett djupt jack i skallen. ”Tur att inga vitala delar tog skada”, säger dvärgarnas coach lakoniskt medan den ymnigt blödande Banks släpas av planen.

Längre upp i banan tittar Steven Seagal teatraliskt på sin imaginära klocka. ”Nu slog den runda 8!”, säger han, snärtar till med hästsvansen och kliver in med bollen i endzone. 1-0!

Andra halvlek

Andra halvlek börjar med att den flinke Lean Mean Bean plockar upp bollen för orcherna och sätter fart tillsammans med några lagkamrater längs planens högra kant. Dvärglaget följer efter så gott det går och Dolph Lundgren får korn på blitzern Bad Apple. Dolph svingar sin kloförsedda hand rakt över halsen på orchen som faller död till marken! ”He was a Bad Apple, I had to put him away”, säger Dolph på engelska för extra effekt, medan han torkar bort blodet från sina välslipade knivblad.

Högre upp i banan har Lean Mean Bean placerat sig i målläge med bollen när Zharrathustras coach ger tecken till den inhyrde trollkarlen uppe på läktaren! Tim the Enchanter blir alldeles svettig om händerna av nervositet. Just som han skjuter iväg blixten så tappar han sin trollstav och den missriktade projektilen träffar i stället en liten gullig tant på rad 34 som med ett fräsande ljud förvandlas till en rykande hög av aska. ”Oops” säger Tim innan han slits i stycken av den uppretade publiken.

Steven Seagal noterar det lilla fyrverkeriet uppe på läktaren och kastar sig fram i en blitz mot bollhållaren. Med hjälp av en reroll hittar Seagal powen! Bollen studsar ner på marken där han lyckas plocka upp den och galopperar iväg med ett vansinnigt leende på läpparna.

Orcherna gör sitt bästa för att stoppa motståndarnas framfart men är alltför uppbundna i tacklingszoner för att kunna hinna ifatt den snabbe tjurkentauren som springer in 2-0 med bara minuter kvar!

Green Diets coach skräder inte orden efter matchen:
    ”Hälften av grabbarna spelade ruttet och den andra hälften betedde sig omoget. Jag trodde att vi skulle ha skalfördelar idag och vara fruktade men det blev mos av alltihop.”

..........................

Innan vi lämnar rapporteringen ikväll kanske ni undrar hur det egentligen gick för trollet ”Melon Slice ’n Dice”?

Jo, han mediterade i varannan runda och lämnande knappt planens mittcirkel under hela matchen.

Och såvitt jag vet, så sitter han fortfarande därute och reciterar sitt mantra… och han är lycklig.
  • Har ju inget egentligt intresse av hur det går i den här ligan men matchrapporter som denna är ju fantastiska att läsa, hejaheja!!
  • Slutspels-status finns nu i det vanliga dokumentet där jag håller allt sådant.

Så det ser ut nu så kommer man på 16 poäng eller mer är man garanterad en slutspelsplats. (enbart 5 lag kan realistiskt nå detta)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/14A48dWEjQ5uqz8dyi83MFw88k5efRaBqKNSFcn_l524/edit#gid=1080045829
  • @razta tror du missade att edsbergs elende kan nå 16 också med två segrar på slutet.
  • @razta tror du missade att edsbergs elende kan nå 16 också med två segrar på slutet.

Det motsäger väl inte det jag skrev? :) Eller?
  • Såg nu. Ja 6 lag kan nå det. 16p står kvar dock :)
  • ”kan”? Vaddå ”kan” ... Det är så låga odds på att så sker att det inte ens är pengarna tillbaka på insatsen ...

- helt neutral Anonym
  • Har kollat och tror att det borde räcka med 15 poäng för att gå till slutspel
  • Jag har tittat lite och tror (rätta mig om jag har fel) att 5 lag är klara för slutspel och 8 lag är kvar och slåss om de sista 3 platserna.

Känns spännande.

Klara är:
    Also Sprach Zharrathustra
    Green Diet
    Blackport Krakens
    Enskede Bollklubb
    Dark Frells United

Dom som kan gå vidare:
    Writers Wot Snuffed It
    New Vinland Patriots
    Hedeby BK
    Edsbergs Elende
    Sick Moves
    Saphery Sapphires
    Kista Social Nibblers
    Träskallarna IF

• Writers och Hedeby möts i sista, så en av dem kommer att ta en plats garanterat.
  • Nyaga wrote: »
    Writers och Hedeby möts i sista, så en av dem kommer att ta en plats garanterat.
    Japp Hedeby behöver vinna med 2 mål för att gå om Writers
    och vinner Edsbergs med 3 så är även dom förbi.

Jag tycker det är mycket kul är så mycket kan hända i sista rundan.

• Men det är så klart förutsatt att alla som går till slutspel kan spela slutspel
  • Morn82 har helt rätt, efter gårdagens matcher så räcker det nu med 15 poäng för att ta sig till slutspelet.

14 poäng verkar vara gränsen för sista platserna i slutspelet, men som skrivit här ovan så är det många som ligger precis och nosar på gränsen!
  • Pertan wrote: »
    NIWnW wrote: »
    Jag ska försöka öka på min poäng med att göra flertalet touchdown i de sista två matcherna mot Khemri och Dvärgarna

Jag ska hjälpa dig genom att pitch cleara dig så får du många poäng därifrån oxå ;)

Nu lyckades vi inte riktigt med det vi hoppades med i matchen, men att vi fick ihop 7 completions i en match med runners var lite roligt.

• NIWnW wrote: »
    Pertan wrote: »
    NIWnW wrote: »

Nu lyckades vi inte riktigt med det vi hoppades med i matchen, men att vi fick ihop 7 completions i en match med runners var lite roligt.

Hehe, inte riktigt. Men en rolig och jämn match iaf, även om inte resultatet visar det.
  • razta wrote: »

Anlec Talons +14
    Saphery Sapphires +7
    Rosevalley Thorns +6
    Träskallarna IF +4

Dark Frells United -4

Run the Rats +10
    Kista Social Nibblers -1

Kan man få nåt (tröst)pris då för att ha fått mest DEATHS?
  • Förr fanns priset "Down Under" just för det.
  • edited November 2019
    Liten update på slutspelet:

man måste MINST ha 12 poäng för att ta sig vidare.

Har man 15 poäng är man garanterat vidare.

De 5 lagen klara för slutspel är asså:

Also Sprach Zharrathustra
    Green Diet
    Blackport Krakens
    Enskede Bollklubb
    Dark Frells United

Vilka är lagen som har chans på dom sista tre platserna då?

Grupp B:

New Vinland Patriots - Vidare vid vinst, även vidare vid lika om inte Hedeby BK och Edsbergs Elende vinner sina sista matcher.

Grupp B:

Writers Wot Snuffed It - Vidare vid lika eller om dom torskar med mindre än 5-0 samtidigt som båda lagen nedan vinner sina matcher (nästan garanterat att de gå vidare dvs)

Hedeby BK & Edsbergs Elende - Behöver vinna sin sista match båda två för att gå vidare garanterat men om New Vinland Patriots förlorar sin match så kan lika räcka för att gå vidare.

Sick Moves - Om två av Hedeby BK, Edsbergs Elende & New Vinland Patriots förlorar sina matcher samtidigt som de vinner så är dom vidare på målskillnad
  • edited November 2019
    Nästan rätt. Då Writers möter Hedeby i sista så en vinst till Hedeby med 2 mål gör att Writers går ner till Målskillnad 2 och Hedeby upp till 4
    samt att Edsbergs vinner mot Killabots med 3 mål så går dom om Writers
    Dock så måste New Vinland vinna sin också för att Writers ska missa slutspelet (vid senariot ovan)
  • SÅ matchen Writers Wot Snuffed It vs Hedeby BK har ganska stor betydelse för resultatet
  • Dock så tror jag att även dessa har en chans på målskillnad förutsatt att Edsbergs, Hedeby och Sick Moves förlorar
    Saphery Sapphires (har spelat alla sina men ligger på 11p med målskillnad på +3)
    [YB] Kista Social Nibblers (måste vinna med 4 mål)
    Träskallarna IF (måste vinna med 7 mål)
    Dock så tror jag att även dessa har en chans på målskillnad förutsatt att Edsbergs, Hedeby och Sick Moves förlorar
    Saphery Sapphires (har spelat alla sina men ligger på 11p med målskillnad på +3)
    [YB] Kista Social Nibblers (måste vinna med 4 mål)

Du har så rätt, missade att det finns en chans när alla torskar och dem vinner med massa mål :) Så rättelsen är att det behövs 11 poäng för att ha en chans på slutspelet!
  • Nu är det spännande
    Efter gårdagens match så hänger de sista 2 platserna på 3 lag
    Sick Moves - som behöver vinna sin match för att gå vidare
    Edsbergs Elende - som går vidare om antigen New Vinlands Patriots eller Sick Moves förlorar/spelar lika
    New Vinlands Patriots - går vidare om dom vinner eller spelar lika eller om Sick Moves förlorar/spelar lika.
    Dock så tror jag att även dessa har en chans på målskillnad

Träskallarna IF kör sin match ikväll och enligt rykten så kommer det inte att gå så bra för dem.... Då båda systrarna (Karla och Zara) ställer upp för motståndarlag,

Troligtvis sista gången det sker i denna ligan då ryktena gör gällande att Zara snart går i pension.... och hon tänker inte gå med på 7 TD i baken i sin avslutningsmatch!

Fansen räknas komma i busslasser för att se hennes sista match... just saying...
Sign In or Register to comment.