Nu är grupperna indelade, matchningar kommer förmodligen ikväll (tar evig tid att peta på hemsidan pga slö laddning)
Grupp A och B kommer förmodligen få spela dubbla matcher mot varandra medans grupp C blir 1 match per motståndare. Ända sättet jag kände jag kunde få till det ok!
Har även aktiverat Redraft på alla lag som inte hade fått det aktiverat. Om ni känner att ni inte borde fått en redraft säg till direkt istället för att redrafta så fixar vi det.
Av hävd brukar vi vilja skydda rookielag mot mer utvecklade lag. Följer vi det så är kanske det bästa att låta commishlaget och Ionas High elves spela med de mer utvecklade lagen, så att de blir 6+6+8. Det är inte helsynk med 9 spelomgångar, om det är det som är tänkt.
Hur man än löser det blir det inte helt optimalt. Man får prioritera
Ionas lag är inte mer utvecklat - han började säsongen på 1000 TV. Men eftersom han är ute och reser nu Iades hans match 1 och 2 före säsongsstart. Monsteralverna har man alltså två matcher på sig att bygga för (lösningen stavas dörty player)
Aha. Då låter 2*10 med ett rookiecommishlag bättre. Problemet då är att DavidDs vanliga lag hamnar i samma division som commishlaget som han eventuellt skall spela.
Hade jag inte varit i en knepig familjesituation hade jag hoppat in med ett rookielag, men jag tror inte det går ihop sig nu.
Regeln kring max antal lag av samma sort är väl för att få till en variation så man inte behöver möta samma lag hela tiden. Det finns dock inga orker i grupp C, så går orklaget in där så gör det kanske inte så mycket om man vill göra ett undantag.
Regeln kring max antal lag av samma sort är väl för att få till en variation så man inte behöver möta samma lag hela tiden. Det finns dock inga orker i grupp C, så går orklaget in där så gör det kanske inte så mycket om man vill göra ett undantag.
Comments
Fixat
Har inte hunnit kolla på spridningen. Så oklart hur det blir ännu
Tråkigt att höra!
Grupp A och B kommer förmodligen få spela dubbla matcher mot varandra medans grupp C blir 1 match per motståndare. Ända sättet jag kände jag kunde få till det ok!
Har även aktiverat Redraft på alla lag som inte hade fått det aktiverat. Om ni känner att ni inte borde fått en redraft säg till direkt istället för att redrafta så fixar vi det.
Nurgle, Orc, Orc, Necro & Chaos Dwarf
Ja jag håller med, vilket är intressant då det var 3 av 4 ag4 lag i finalerna förra säsongen
Även om vi har en TV fuling av @Ionas,,,,
Har vi tjugo lag röstar jag på 2x10 eller 4x5
Av hävd brukar vi vilja skydda rookielag mot mer utvecklade lag. Följer vi det så är kanske det bästa att låta commishlaget och Ionas High elves spela med de mer utvecklade lagen, så att de blir 6+6+8. Det är inte helsynk med 9 spelomgångar, om det är det som är tänkt.
Hur man än löser det blir det inte helt optimalt. Man får prioritera
Hade jag inte varit i en knepig familjesituation hade jag hoppat in med ett rookielag, men jag tror inte det går ihop sig nu.
Någon i grupp A eller B som vill comish (om det nu är nåt vi ska köra på)
Finns redan 3 orc-lag så det är maxat med orker tyvärr
Brukar ju dock släppa genom det om det är nån ny coach. Bättre med bra grupper än att hålla stenhårt på restriktionsreglerna
Det handlar nog mer om schemat än just orker. Han kan spela nåt annat också, bara han har tid. Jag påverkar processen bäst jag kan
@razta
Perfekt, då blir matchlottning evigt med lättare
Det verkar bli skogsalver, så det ger sig.