Season 29

24567

Comments

• Nyaga wrote: »
    Redraft för Also Sprach Zharrathustra!

Fixat
  • När stänger anmälan?
  • Kan man tänka sig tre grupper där alla möter alla två gånger? Då slipper vi stora TV-diffar och får lite mer blandade lag i respektive grupp.
  • Nyaga wrote: »
    Kan man tänka sig tre grupper där alla möter alla två gånger? Då slipper vi stora TV-diffar och får lite mer blandade lag i respektive grupp.

Har inte hunnit kolla på spridningen. Så oklart hur det blir ännu :)
  • Ni kan plocka bort mig, kan inte vara med.
  • Skullflame wrote: »
    Ni kan plocka bort mig, kan inte vara med.

Tråkigt att höra!
  • Nu är grupperna indelade, matchningar kommer förmodligen ikväll (tar evig tid att peta på hemsidan pga slö laddning)

Grupp A och B kommer förmodligen få spela dubbla matcher mot varandra medans grupp C blir 1 match per motståndare. Ända sättet jag kände jag kunde få till det ok!

Har även aktiverat Redraft på alla lag som inte hade fått det aktiverat. Om ni känner att ni inte borde fått en redraft säg till direkt istället för att redrafta så fixar vi det. :)

• Förövrigt, Grupp B för bash?

Nurgle, Orc, Orc, Necro & Chaos Dwarf
  • Det blir bra då får man ju revansch direkt istället för att behöva vänta till nästa säsong. Ser ut som många är ute efter blod säsong 29...
  • Det blir bra då får man ju revansch direkt istället för att behöva vänta till nästa säsong. Ser ut som många är ute efter blod säsong 29...

Ja jag håller med, vilket är intressant då det var 3 av 4 ag4 lag i finalerna förra säsongen :)
  • Härligt med få bashlag i grupp C!
    Även om vi har en TV fuling av @Ionas,,,,
  • Är det udda antal lag? Skall något lag stå över varje omgång? Finns det inte möjlighet att slänga in ett commishlag för att undvika det?
  • Om det behövs kan jag commisha. Jag har ganska mycket ledig tid i höst.
  • Mooselord wrote: »
    Är det udda antal lag? Skall något lag stå över varje omgång? Finns det inte möjlighet att slänga in ett commishlag för att undvika det?

Har vi tjugo lag röstar jag på 2x10 eller 4x5

• Har vi tjugo lag röstar jag på 2x10 eller 4x5

Av hävd brukar vi vilja skydda rookielag mot mer utvecklade lag. Följer vi det så är kanske det bästa att låta commishlaget och Ionas High elves spela med de mer utvecklade lagen, så att de blir 6+6+8. Det är inte helsynk med 9 spelomgångar, om det är det som är tänkt.

Hur man än löser det blir det inte helt optimalt. Man får prioritera :)
  • Ionas lag är inte mer utvecklat - han började säsongen på 1000 TV. Men eftersom han är ute och reser nu Iades hans match 1 och 2 före säsongsstart. Monsteralverna har man alltså två matcher på sig att bygga för (lösningen stavas dörty player)
  • Aha. Då låter 2*10 med ett rookiecommishlag bättre. Problemet då är att DavidDs vanliga lag hamnar i samma division som commishlaget som han eventuellt skall spela.

Hade jag inte varit i en knepig familjesituation hade jag hoppat in med ett rookielag, men jag tror inte det går ihop sig nu.
  • edited August 2019

Någon i grupp A eller B som vill comish (om det nu är nåt vi ska köra på)
  • Jag försöker sätta lite press på Cynial så kanske han kan köra sina orker i ligan ändå
  • Jag försöker sätta lite press på Cynial så kanske han kan köra sina orker i ligan ändå

Finns redan 3 orc-lag så det är maxat med orker tyvärr
  • Hellre tre grupper om 6-6-8 än två om 10-10 det blir 20 spelare.
  • DavidD wrote: »
    Jag försöker sätta lite press på Cynial så kanske han kan köra sina orker i ligan ändå

Brukar ju dock släppa genom det om det är nån ny coach. Bättre med bra grupper än att hålla stenhårt på restriktionsreglerna :)
  • razta wrote: »
    DavidD wrote: »
    Jag försöker sätta lite press på Cynial så kanske han kan köra sina orker i ligan ändå

Brukar ju dock släppa genom det om det är nån ny coach. Bättre med bra grupper än att hålla stenhårt på restriktionsreglerna :)

Det handlar nog mer om schemat än just orker. Han kan spela nåt annat också, bara han har tid. Jag påverkar processen bäst jag kan :)
  • Jag vann! Cynial är på!
    @razta
  • Jag vann! Cynial är på!
    @razta

Perfekt, då blir matchlottning evigt med lättare :)
  • edited August 2019
    blabla redundant inaktuell information borttagen här
  • Regeln kring max antal lag av samma sort är väl för att få till en variation så man inte behöver möta samma lag hela tiden. Det finns dock inga orker i grupp C, så går orklaget in där så gör det kanske inte så mycket om man vill göra ett undantag.
  • Mooselord wrote: »
    Regeln kring max antal lag av samma sort är väl för att få till en variation så man inte behöver möta samma lag hela tiden. Det finns dock inga orker i grupp C, så går orklaget in där så gör det kanske inte så mycket om man vill göra ett undantag.

Det verkar bli skogsalver, så det ger sig.
  • När börjar säsongen? Nästa vecka? Den här?
  • Idag bror!
Sign In or Register to comment.