Season 29

13567

Comments

• När börjar säsongen? Nästa vecka? Den här?

Idag typ :D
  • Så nu är grupperna klara. Alla kommer få spela 4 matcher mot sin egna grupp samt 4 matcher mot "den andra" gruppen.

Dvs Grupp A möter Grupp B, Samt Grupp C möter Grupp D

Måste bara tänka till hur jag ska göra med hemma/bortamatch i mitt excellark så det blir jämt sedan får jag ut matchningarna
  • razta wrote: »
    Så nu är grupperna klara. Alla kommer få spela 4 matcher mot sin egna grupp samt 4 matcher mot "den andra" gruppen.

Måste bara tänka till hur jag ska göra med hemma/bortamatch i mitt excellark så det blir jämt sedan får jag ut matchningarna

Jag är OK med det upplägget, men nyfiken på varför vi inte kör 2x10 med 9 omgångar istället? Är det schemat som inte tillåter?
  • edited August 2019
    razta wrote: »
    Så nu är grupperna klara. Alla kommer få spela 4 matcher mot sin egna grupp samt 4 matcher mot "den andra" gruppen.

Jag är OK med det upplägget, men nyfiken på varför vi inte kör 2x10 med 9 omgångar istället? Är det schemat som inte tillåter?

Gör vi så blir slutspelsdagen typ efter julafton
  • edited August 2019

Gör vi så blir slutspelsdagen på julafton :P

Jag köper argumentet även om det låter som en rätt mysig julafton. Synd för det lag i grupp B som inte får tre gratispoäng mot mig dock.
  • Lottas gruppöverskridande matcher innan säsongsstart eller blir det nån slags seedning efter fyra omgångar?
  • Man har alltså 20% chans att slippa @grumpleskins kloförsedda hundar om man spelar i i grupp B.
  • Lottas gruppöverskridande matcher innan säsongsstart eller blir det nån slags seedning efter fyra omgångar?

Jag kommer göra ett färdigt schema, sedan kommer alla lag bli tilldelade ett random nummer(slår en tärning) som speglar vem man kommer möta. Det är klart vid säsongsstart dvs.
  • edited August 2019
    Nyaga wrote: »
    Man har alltså 20% chans att slippa @grumpleskins kloförsedda hundar om man spelar i i grupp B.

Men 100% att spela mot khanmarks klor! ;)
  • edited August 2019
    @pellevin som jag bollat schemat med kom med en liten synpunkt om att vi ska ha två grupper å bara skita i sista rundan istället för att mecka ihop det med 4 grupper. Resultatet blir det samma men grymt mycket lättare att administrera så ni kan nog ignorera hur grupperna och eventuella schemat ser ut just nu :)
  • En lösning som är smidig för commish är per definition en bra lösning :) Jag skall dock inte spela så skit i min åsikt.
  • razta wrote: »
    @pellevin som jag bollat schemat med kom med en liten synpunkt om att vi ska ha två grupper å bara skita i sista rundan istället för att mecka ihop det med 4 grupper. Resultatet blir det samma men grymt mycket lättare att administrera så ni kan nog ignorera hur grupperna och eventuella schemat ser ut just nu :)

Det låter bra / smidigt.
  • Det blir svårare för låg-tv-lag i Bashgruppen att ta sig vidare till slutspel. Men det kanske är en futtig invändning :)
  • Nyaga wrote: »
    Det blir svårare för låg-tv-lag i Bashgruppen att ta sig vidare till slutspel. Men det kanske är en futtig invändning :)

Men som kommer att klagas på under hela säsongen :-D
    Det blir svårare för låg-tv-lag i Bashgruppen att ta sig vidare till slutspel. Men det kanske är en futtig invändning :)

Äh - sparka lite kentaurer och byt ut mot hobbos så får du Morg i varje match!
  • Yes, Får sikta på det!
    Vilka inducements kör vi med i ligan egentligen? Gamla eller nya wizard t.ex?
    Yes, Får sikta på det!
    Vilka inducements kör vi med i ligan egentligen? Gamla eller nya wizard t.ex?

Tror att vi beslutade på förra spelarmötet att köra nya wiz i open samt gamla i vanliga ligan och ta ett ordentligt beslut i slutet av denna säsong. Mestadels för att det inte finns wizz till alla och ingen testat dom
  • Nu är hela schemat å allt uppe. Hojta till mig direkt om ni tycker nått ser konstigt ut. Många matcher att sätta upp så det kan lätt missas något litet.
  • Set att slutspelsplatserna är jämt uppdelade denna gång mellan grupperna.
  • Pertan wrote: »
    Set att slutspelsplatserna är jämt uppdelade denna gång mellan grupperna.

Mjo det är ju 2 grupper till skillnad från förra säsongen som var 3. Svårare att ha jämna slutspelsplatser då :)
  • *tumme upp*
  • Hej,

Ett par fråga gällande stadiums.
    1.
    När man slår om man får flytta in i en arena så behöver man rulla 6+, där kostnaden kvittas över 9+.
    Låt säga att man förlorar matchen (-1) och man rullar en naturlig 6, vad gäller då?

Läst stadium reglerna och i texten framgår inte vad som gäller för en naturlig 6 i detta fall.

2. Man äger sin arena.
    "Ett lag som vinner en match i sin egen stadion får höjda Winnings med
    (FAME + 1d3) x 10kgp. Om laget förlorar sänks deras Winnings med (1d3 – FAME) x 10kgp. Denna förändring kan inte öka Winnings, eller sänka dem till under 0kgp."

Sista raden låter lite oklar.
    kan inte öka winnnigs... vanlig winnings är 1d6+Fame (+10K för vinst & ties)=resultat
    Är det max beloppet?

• edited August 2019
    Som jag tolkar det så behöver du komma upp i 6 efter moddar. så en naturlig 6a ger inget.

den andra när man förlorar så får man minus på sin winnings med 1D3-fame. Även om detta skulle bli positivt så räknas det som noll i förändring på dina vanliga Winnings

• @Morn82 har helt rätt!
  • Tack @Morn82 och @Pellevin för förtydligande!

Då har jag bara att lyckas vinna mot @ozt ikväll, för att att detta skall komma i affekt....
  • Gate på 120,000 på matchen mellan Trädskallarna och Kista Social :D
  • edited August 2019
    tror det ska va 12000 - de är lite nya och vi får nog ha överseende.

De slog iaf 6000 på fans båda två
    dök det inte upp 108000 pers som bara ville se blod i största allmänhet så är det nog 12000 det ska stå
  • Hehe jo jag misstänkte det oxå.
  • Juiblex wrote: »
    Tack @Morn82 och @Pellevin för förtydligande!

Då har jag bara att lyckas vinna mot @ozt ikväll, för att att detta skall komma i affekt....
    Hur gick det? vann du? :P

Sign In or Register to comment.