Lottas gruppöverskridande matcher innan säsongsstart eller blir det nån slags seedning efter fyra omgångar?
Jag kommer göra ett färdigt schema, sedan kommer alla lag bli tilldelade ett random nummer(slår en tärning) som speglar vem man kommer möta. Det är klart vid säsongsstart dvs.
@pellevin som jag bollat schemat med kom med en liten synpunkt om att vi ska ha två grupper å bara skita i sista rundan istället för att mecka ihop det med 4 grupper. Resultatet blir det samma men grymt mycket lättare att administrera så ni kan nog ignorera hur grupperna och eventuella schemat ser ut just nu
@pellevin som jag bollat schemat med kom med en liten synpunkt om att vi ska ha två grupper å bara skita i sista rundan istället för att mecka ihop det med 4 grupper. Resultatet blir det samma men grymt mycket lättare att administrera så ni kan nog ignorera hur grupperna och eventuella schemat ser ut just nu
Yes, Får sikta på det!
Vilka inducements kör vi med i ligan egentligen? Gamla eller nya wizard t.ex?
Tror att vi beslutade på förra spelarmötet att köra nya wiz i open samt gamla i vanliga ligan och ta ett ordentligt beslut i slutet av denna säsong. Mestadels för att det inte finns wizz till alla och ingen testat dom
Nu är hela schemat å allt uppe. Hojta till mig direkt om ni tycker nått ser konstigt ut. Många matcher att sätta upp så det kan lätt missas något litet.
Ett par fråga gällande stadiums.
1.
När man slår om man får flytta in i en arena så behöver man rulla 6+, där kostnaden kvittas över 9+.
Låt säga att man förlorar matchen (-1) och man rullar en naturlig 6, vad gäller då?
Läst stadium reglerna och i texten framgår inte vad som gäller för en naturlig 6 i detta fall.
2. Man äger sin arena.
"Ett lag som vinner en match i sin egen stadion får höjda Winnings med
(FAME + 1d3) x 10kgp. Om laget förlorar sänks deras Winnings med (1d3 – FAME) x 10kgp. Denna förändring kan inte öka Winnings, eller sänka dem till under 0kgp."
Sista raden låter lite oklar.
kan inte öka winnnigs... vanlig winnings är 1d6+Fame (+10K för vinst & ties)=resultat
Är det max beloppet?
Som jag tolkar det så behöver du komma upp i 6 efter moddar. så en naturlig 6a ger inget.
den andra när man förlorar så får man minus på sin winnings med 1D3-fame. Även om detta skulle bli positivt så räknas det som noll i förändring på dina vanliga Winnings
Comments
Idag typ
Dvs Grupp A möter Grupp B, Samt Grupp C möter Grupp D
Måste bara tänka till hur jag ska göra med hemma/bortamatch i mitt excellark så det blir jämt sedan får jag ut matchningarna
Jag är OK med det upplägget, men nyfiken på varför vi inte kör 2x10 med 9 omgångar istället? Är det schemat som inte tillåter?
Gör vi så blir slutspelsdagen typ efter julafton
Jag köper argumentet även om det låter som en rätt mysig julafton. Synd för det lag i grupp B som inte får tre gratispoäng mot mig dock.
Jag kommer göra ett färdigt schema, sedan kommer alla lag bli tilldelade ett random nummer(slår en tärning) som speglar vem man kommer möta. Det är klart vid säsongsstart dvs.
Men 100% att spela mot khanmarks klor!
Det låter bra / smidigt.
Men som kommer att klagas på under hela säsongen :-D
Äh - sparka lite kentaurer och byt ut mot hobbos så får du Morg i varje match!
Vilka inducements kör vi med i ligan egentligen? Gamla eller nya wizard t.ex?
Tror att vi beslutade på förra spelarmötet att köra nya wiz i open samt gamla i vanliga ligan och ta ett ordentligt beslut i slutet av denna säsong. Mestadels för att det inte finns wizz till alla och ingen testat dom
Mjo det är ju 2 grupper till skillnad från förra säsongen som var 3. Svårare att ha jämna slutspelsplatser då
Ett par fråga gällande stadiums.
1.
När man slår om man får flytta in i en arena så behöver man rulla 6+, där kostnaden kvittas över 9+.
Låt säga att man förlorar matchen (-1) och man rullar en naturlig 6, vad gäller då?
Läst stadium reglerna och i texten framgår inte vad som gäller för en naturlig 6 i detta fall.
2. Man äger sin arena.
"Ett lag som vinner en match i sin egen stadion får höjda Winnings med
(FAME + 1d3) x 10kgp. Om laget förlorar sänks deras Winnings med (1d3 – FAME) x 10kgp. Denna förändring kan inte öka Winnings, eller sänka dem till under 0kgp."
Sista raden låter lite oklar.
kan inte öka winnnigs... vanlig winnings är 1d6+Fame (+10K för vinst & ties)=resultat
Är det max beloppet?
den andra när man förlorar så får man minus på sin winnings med 1D3-fame. Även om detta skulle bli positivt så räknas det som noll i förändring på dina vanliga Winnings
Då har jag bara att lyckas vinna mot @ozt ikväll, för att att detta skall komma i affekt....
De slog iaf 6000 på fans båda två
dök det inte upp 108000 pers som bara ville se blod i största allmänhet så är det nog 12000 det ska stå