Ny third season Edition revealed!

11315171819

Comments

• Jag provade. Det går att bygga jättebra. Tomb Kings är med brawler guardians är ett rejält lyft, hur jag än vänder och vrider på det.

• Med tanke på att man bara har haft råd med högst 1 block på tombguards så är brawler en extra välkommen safety. De är definitivt bättre nu än förr

• Jag hade ett fel när det gäller Tomb Kings, jag hade förbisett att deras rerolls blivit billigare. Jag tror fortfarande avsikten var att nerfa dem, men att de inte vågade gå hela vägen pga att det är laget i boxen.

Dessutom tycker jag att det är smart tänkt att nerfa lag genom att ge nyckelspelare extra skills, men höja priserna mer än skillsen är värda. Då blir det väldigt lite sura miner på de som spelar lagen.

• edited November 11

Är lizards verkligen nerfade med juggs för 5k?

Jag menar ett ligalag 2020- 6 saurus och 5 skinks och2rr apo alt. 6 saurus 4 skinks 1 chameleon 2rr 4 df

Ligalag 2025

6 saurus, 4 skinks, 1 chameleon 2rr 1df.

Med fördelar:

att du kan ta primary leader på chameleon. Och du behöver inte oroa dig för 1/9 på blitzen.

kan plocka boll på 2+

du kan variera ditt skillval, tex. frenzy , mb på din dedicated blitzer, ( får de 3 spp för cas?)

behöver inte börja med block på allt.

*edit som skuld påpeka, guard kostar mer.

nackdel block / guard /mb kostar mer.

• Att guard kostar mer skulle jag säga är en fördel generelt för lizards

• Sant, tänkte mest att det man tar på saurusar är block sen mb/guard/tackle

• edited November 11

Jag förstår att det inte är en objektiv sanning att jug för 5k är en nerf, men jag uppfattar det så.

Då du vill ha 6 saurusar, och bara kan använda en jug per turn, tänker jag att det blir en försämring för turneringsbygget då du har 30k mindre, och de redan tidigare fick kämpa lite för att få med en krox.

• edited November 12

Att Elite skills kostar mer är ju först och främst där skon klämmer för lizards, så jag håller nog med Pellevin.

På 1150 (på turnering) i Second Season Edition så går lizards jämnt ut med 1 kameleont på bänken och 2rr, eller 11 spelare och 3rr. Med 1150 i Third Season så blir det helt enkelt 11 spelare, 2rr - ganska snålt. Att använda ett poängsystem för skills kan nog kompensera för detta, då de såklart blir betydligt bättre med samma valda skills än de är. Man har ju en svaghet i Taunt, men man får ju ett ovärdeligt verktyg mot Wrestle, eller lag som Nobility och Necro.

Pengamässigt i turnering eller/och på sikt i liga så blir det ju smärtsamt. Samma grundkit (1x skill/saurus, Block/Guard/MB) är då 90K dyrare. Vill man stack:a som förr med Block/Guard eller Block/MB så går det ju utför! Vill man prova andra varianter, som t.ex. en blitzer med enbart Frenzy, så är de ju lite bättre än nuvarande. Har svårt att se att man skulle välja bort Elite skills på fler än 1-2 saurusar dock, så laget blir ändå mycket dyrare.

Tror överlag att de har nya möjligheter (P primary på kameleont också) och blir starkare på offensiv, men tappar på försvaret. Förmodligen en "side-grade" eller kanske svagare som lag, men de har ju varit fenomenalt starka så det gör väl ingenting egentligen. c;

• Team Mascot tycks ha blivit väldigt mycket bättre, och samtidigt billigare. Har någon hört något om att det kan vara fel i Leaksdokumentet? Han har ju inte grönmarkerat att den numera påverkar Cheering Fans.

• Fråga på steady footing:

När man slår ner dom med pow eller defender stumbles, gör man pushback först, sen 6+ steady footing eller steady footing, sen pushback?

Intressant om man inte vet om gubben står upp när man gör pushback. Kan ju vara väldigt öderstigert om det är på det viset.

• Mycket bra fråga!

• för då måste man ju bestämma follow up innan man vet om han går ner tänker jag...

• Ok, ryckt i frågan med Christer.

Hans tolkning är follow up innan Steady footing. Det gör skillen väldigt väldigt bra. Jag gillar det inte.

• Jag har också tittat en gång till och håller med om tolkningen.

Follow up är före Steady footing.

Jag får ont i huvudet. Att inte veta resultatet av sin POW förändrar dramatiskt hur man både väljer ruta och om man följer efter.

Steady footing kliver upp som en rimlig andra skill för många spelare då.

• Tycker den låter som en sämre variant av foul appearance. Helt klart bra men är den verkligen ett andra val? Jag har bara sett en turnering med ett ”all foul apearance lag” @Skuld host, om jag minns rätt.

Gör steady footing något mer?

• Att inte veta om du slår ner spelaren innan du väljer vilken ruta den hamnar i och om du ska följa efter är riktigt stort.

Eftersom den också funkar på alla fall over/knocked down så är den betydligt bättre än FA

• Kul funkar den på dodgar är den ju klart bättre men för just blocken hade jag hellre FA eftersom man stannar i TZ och har chans på varje block. Inte bara om man är påväg ned. Men jag har inte läst reglerna än så ska nog inte tänka för mycket på detta.

• Tror det var Oldernick, jag spelade dock nurgle på samma turnering.

• @mikethemachine vänta tills du ser lag fyllda med Foul Appearance stackat med Steady Footing. 🤩

• Det kommer att bli så vanligt förekommande att kombon kommer att få smeknamnet "foul foot".

• Blodge? Pffff. Foul Foot är nya metan. Aka untouchable.

• edited November 13

Inte bara det ju. Nurgle ser ju sjukt skoj ut. foul foot med stand firm och pick-me- up. Saknar ju bara wrestle, side step och jump up 😘

Den ultimata tar pit kombinationen

• Ja! Det är sååå kul att de gett StorStina pick-me-up :D

• edited November 13

Ingen Ska Ha Kul(tm) v2. 🤗

Edit: Får man in Master Chef till Nurgle eller är det för dyrt? 🤩

Edit 2: Glöm inte Chomp. 😊

• Chomp är en av de bästa sakerna med nya reglerna. Största missen är givetvis att de fortfarande inte gett ölgrisen right stuff och förmågan att explodera, eller ölsplodera.

• @Bitter Ooh, såklart grisen ska ha devious access och kunna ta spränga-sig-själv skillen. 🤩

• Imorgon får jag äntligen boken så jag kan läsa själv istället för screenshots och andras tolkningar!

Sign In or Register to comment.