Bra jobbat allihopa. Kul att hela laget verkar bidragit typ lika mycket så ingen fick en riktigt tung helg. Och fantastiskt engagerat kapten. Heja alla!
@kaju ditt engagemang och kärlek till spelet har varit en klar låga under hela din tid som kapten. Mycket bra jobbat och du kan gott unna dig något års vila, innan du förhoppningsvis återvänder till posten. 👍🏻❤️
Comments
Spelar man Nurgle med masterchef så har man liksom vunnit turneringen redan innan den börjat. Det blir inte mer hårdrock än så. ❤️ Heja oss!
https://drive.google.com/drive/folders/15ZcNp329P42UMRKj5aptviuFFUvAGw4J
ALLA rosters!
Kul :)🤩
Sverige möter Tjeckien runda 1 i EuroBowl.
Reservlaget möter ett lag som heter ”nuffle five o”.
Tror det är lättare att följa oss på Swebba kanalen på Discord.
https://discord.gg/DbgFNjs7
HEJAHEJAHEJA alla svenskalag!!!!
Hej kära Vänner!
Nu är ännu ett EuroBowl över.
Vi har haft ett jättefint gäng i laget. Vi har varit sammansvetsade och haft kul.
EuroBowl Grekland 2024 gjorde det Svenska EuroBowl laget väldigt bra ifrån sig! Det var ett starkt lag. Vi har starka coacher i Sverige!
Vi vågade drömma! Målet för EuroBowl Ungern 2025 var inställt på pallplats. Svårt, men det skulle inte vara omöjligt. Det krävdes dedikation!
Som många redan vet så placerade sig Sverige på 11:e plats på EuroBowl. Det var totalt 30 deltagande länder.
Vi mötte:
Tjeckien: 5-1-2 (WIN)
Frankrike: 0-5-3 (LOSS)
Polen: 3-2-3 (DRAW)
Kanada: 3-3-2 (WIN)
USA: 1-4-3 (LOSS)
Norge: 4-2-2 (WIN)
Vilket gav laget 3-1-2.
Melisqus (Undead) 3-2-1
Bäst i laget. Stark som vanligt.
Mot Polen fick Melisqus oder från Skuld att han måste vinna. Jag tittade på dom två sista rundorna. Inga rerolls och han satte den! <3
Ozt (Vampire) 3-1-2
Väldigt stabilt spelat!
När jag satt bredvid så hörde jag folk som gnällde “Facking Vampires!!!”.
Spred sin charm i laget och gjorde att alla mådde bra!
Grumplekins (Tomb Kings) 2-3-1
Ny i laget och gjorde en fantastisk prestation!
Tråkigt ras, men gjorde sin uppgift.
Skuld (Necro) 2-2-2
Jätte stabilt spelat! Axla rollen att ge order till laget under matcherna.
Svårt när han sitter på topp bordet och får tufft motstånd.
Nyaga (Skaven) 2-2-2
Är jättestabil coach. Hans roll var att sätta sina One turners, svårt när det är ett tärningsspel.
Förutsättningarna för Nyaga och Skaven var inte optimala, svårt att bygga roster till Skavens.
Coma (Elven Union) 0-5-1
Stabil coach och resultat! Många Draws är bra för laget.
Jag blev ledsen när Coma faila på en Rush på ett One turn försök.
Kaju (Amazon) 2-1-3
Jag har varit stabil till innan EuroBowl känner jag, men men…
Det jag skäms mest över är att jag time:a ut mig själv mot Frankrike. SÅNT FÅR INTE HÄNDA PÅ EUROBOWL. (Motståndaren fick 2 Blitz!)
Mest bitter var mot Polen, fick en trip wire när jag gick för draw. Annars skulle Sverige fått en vinst. Återigen Blood Bowl är ett tärningsspel.
Inforthepain (Humans) 2-1-3
Stabil OM man inte blir utbashad. Det händer alla!
Enda som Vann mot USA!
Europen:
Våra fina reserver som ställer upp att åka utomlands för att vara “bänkvärmare”.
Jag är tacksam och stolt över killarna som ställer upp. Det visar ett sund vilja att konkurrera om en plats i landslaget i framtiden.
Laget: 3-2-1
Ionas (Necro) 4-1-1
<3
Drexxl (Undead) 3-2-1
<3
Oberwald (Humans) 2-3-1
<3
Mago (Amazons) 3-0-3
<3
Lagets deltagare har hunnit med många turneringar under året som har gått.
Vi hann nästan med en hel liga där “alla möter alla” inom laget.
Vi spelade träningsrundor mot andra Finland, Malta, Nederländerna, Kanada och Danmark. Det är många fler än tidigare år. Träna är bra!
Vi måste blicka framåt och lära oss av vad vi har gjort bra och dåligt. Då kan vi bli bättre som coach och lag!
Vi får aldrig sluta att växa!
Tack för denna gång!
Tack till alla i vårt Svenska Blood Bowl community som hejja på oss under hela helgen.
Tack till alla i landslaget.
Tack till alla som har stöttat mig under året! <3 Det behövde jag.
TACK FÖR DENNA GÅNG!
Melisqus kommer ha hand uttagningen av nästa landslagskapten.
Det är inget lätt jobb att vara kapten. Jag hoppas att svenska commuityt fortsätter att stötta den svenska kaptenen.
Jag kommer inte ställa upp för omval. :)
Jag känner att jag tyvärr lägger ner för mkt tid på kaptens jobbet för att det ska bli bra.
Jag ska slappna av lite och ha kul med Blood Bowl.
Hoppas vi ses snart!
/kapten kaju
Tack för denna gång Kaju, du har gjort ett riktigt hästjobb. Stor applåd och hoppas du får ett härligt kommande år med roligt spel 💛
Bra jobbat allihopa. Kul att hela laget verkar bidragit typ lika mycket så ingen fick en riktigt tung helg. Och fantastiskt engagerat kapten. Heja alla!
@kaju ditt engagemang och kärlek till spelet har varit en klar låga under hela din tid som kapten. Mycket bra jobbat och du kan gott unna dig något års vila, innan du förhoppningsvis återvänder till posten. 👍🏻❤️
Tack @kaju för all tid du har lagt för landslaget!
Nomineringen för nästa kapten är igång här:
https://forum.swebba.se/discussion/2798/nominering-av-lagkapten-foer-eurobowl-2026-polen/p1?new=1
bra @kaju, ibland behöver en pausa och ha kul!
Heja @kaju
Tack @kaju för att du lagt ner så mycket blod, svett och tårar som kapten.
Superbra jobbat @kaju !!
lord Kaju:
stort tack för all tid du lagt ner på landslaget och allt vad det innebär. Jag som åskådare har uppskattat transparensen som du haft.
@kaju Tack för denna gång! Mycket bra jobbat med landslaget dessa år! 👏
@kaju Stort tack för ditt engagemang och viljan att hjälpa inte bara landslagsspelarna utan även vi andra låååångt bak i svansen!
Blir 2026 det år vi får höra @kaju skratta under en turneringsmatch, drömmen lever!!
Grymt jobbat alla i landslaget och även dom utanför landslaget som har sett till att ingen har kunnat vara säker på sin plats i landslaget!