2 veckor kvar innan säsongen startat igen!

edited August 9 in StockBowl

Då börjar det att dra ihop sig för ny säsong och motbevisa att Karlosaurus bara hade tur i 10 matcher/ alla i NAF har fel och Nobility är OP/ eller jag skulle ha vunnit om jag inte snakede min rusch i match 3....

Ovadsett orsak så är det dags att anmäla höstens lag till säsongen!

OBS vi kommer att genomföra två olika redraft perioder, då återvändare lag från säsongen har ett något högre TV tak än lag som har smugit i Open ligan.... detta gäller dock inte lag med 4 eller färre matcher sedan grundade, eller sedan sista redraften!

Lycka till och vi ses runt borden snart!!

«134

Comments

• Äntligen!

• Mitt lag redraftades för länge sen . Bara så ni vet.

• Kan man återuppväcka lag som är ”retired”?

• @Nyaga ja, det är möjligt.

dock med reservation när dom var aktiva…

• Kul med lite ligaspel. Jag kommer dock inte ihåg när man skulle göra vad. Har anmält till ligan nu, ska jag trycka på redraft för laget nu också, eller ska jag vänta med det?

• Då skulle jag vilja återuppliva humanlaget ”Aspudden Agnostics”. Ser ut som att det är redraftat och klart, men det kanske går att se i adminläge?

• Är det nu man ska säga till om man vill ha ett helt nytt lag med till höstens Open också?

Min tanke är att köra ett vanligt och ett stunty i öppna, så om någon snäll admin vill skapa följande som jag kan anmäla till open när det är dags vore jag tacksam:

Plötslig banlonskräck (goblin)

FC Blypanda (undead)

• Den här säsongen ska jag slå färre 1:or !

• edited August 10

Fixat åt @Bitter

Försöker fixa åt @Nyaga men har problem.

Fixat åt @Hoffa .

Edit: Sherlockade fram agnostikerna. Satte dem som aktiva och aktiverade redraft.

• Jag var inne och skulle redrafta necros jag körde i s.38 med men verkar som treasury maxade ut vid 1300 så verkar som det är något knasigt med det för det är väl upp till 1500 som man kan få nu när det är lag som inte kommer från open?

• @Jimmieblla

Det står inte uttryckligen i öppningsposten men jag tror att "de" försöker lösa redraften först för Open och sen för vanliga då de har olika redraftgränser och vi endast kan sätta en universell gräns på sidan. Så om du väntar en vecka(?) så tror jag @Juiblex höjer gränser för redraft av lag från ordinarie ligan.

• Visst får man starta säsongen även om laget inte är fullt färdigmålat?

I så fall skulle jag vilja starta ett nytt lag:

Förskolan Blåbäret (Chaos Dwarfs)

• @Ionas tack! Är du säker att de måste redraftas eller kan det ha gjorts redan när de spelades sist? Har något svagt minne att jag fixade med det laget (men kan lika gärna vara att jag kickade alla spelare som inte dög baeara).

• edited August 10

@Nyaga Du har ganska mycket pengar i kassan vilket tyder på oredraftat. Men jag är inte hundra.

Edit: Om du startar en redraft så kan du se om du får pengar för 7+ matcher eller för 0 matcher.

• @Oxinotl det går utmärkt att göra!

endast krav på målat lag till semin, om jag inte minns fel….

• Som man längtat! Jag anmäler mina Open High elfs, Green Valley High. Dom har bara spelat tre matcher, så då bör väl ingen redraft behövas.

• Till den det faller på;

Se gärna till så att allt är klart så vi kan börja planera matcher den 19e när ligan ska dra igång.

• Härliga tider!

Jag har anmält The Evil Bunz till ligan, de skulle dock behöva redraftas.

Sen vore det toppen om någon snäll person (?) @Juiblex @Ionas kunde hjälpa mig att skapa ett nytt lag till open:

Ras: Lizards

Namn: Hagbytippen Haters

• @Juiblex Toppen, tack!

• Har @Juiblex eller @Ionas tid och lust att hjälpa mig att skapa nytt lag också.

Förskolan Blåbäret (Chaos Dwarfs)

Tackar mjukost i förhand.

• Bra sugen men med mina juniorer blir det open den här säsongen. Ska dock försöka få till några matcher nu (tips till alla som gillar att göra mål :) )

• @Oxinotl Fixat. De är skapade som Chaos Undivided. Hojta om du vill byta.

• @Juiblex Det är lite oklart när redraft startar för återvändande lag?

• Gott om tid @Hoffa…. Men vi behöver styra upp det snart :-).

Just nu 18 coacher anmälda.. en vecka kvar…

• @Juiblex jag vill anmäla Green Valley High! Mina High elfs spelade bara 3 matcher i open, så då behövs väl ingen redraft?

• @Ljunggren det är helt korrekt!

• Jag kommer tyvärr att få stå över denna gång, kommer inte hem till Sverige förräns i september och tänker att det är lika bra att hoppa av på toppen, kommer fixa ett open-lag som folk får sparka på för att få känna på hur det känns att spöa champen.

• Om inget oväntat händer så kommer vi landa på 28 coacher i ligan i höst.

Sign In or Register to comment.