Sala Analoga Spelförening Svenska mästerskapen i Blood Bowl! 28-29 Jan 2023

11213141517

Comments

• Lycka till alla.

Rundans mest spännande tippar jag blir sista bordet :)

• BFF tränar lite inför turnering!

• Hade ni en länk till discorden så man kan få uppdateringar?

• Vi kommer länka ställning här med. Håller på räknar

• Kul om det kommer uppdateringar men helt rätt med fokus på turneringen först

• här är länk till swebbas discord också:

https://discord.gg/9HJMxEJb

• Efter runda 4 är lottad

• Lag Tok är lite sena. Kommer komma kvart 1 9

• Inför sista rundan

1. Disclaimer på händelse i omgång 6. Match mellan Pite Bloodbowl vs Stockholm in a bottle så spelade 4 av 6 coaches mot fel motståndare. Ledningen har därför valt att ge samtliga som spelande coacher oavgjort med 1 cas och 1 TD var

• Tack för alla uppdateringar @CrazyWibe

Hoppas alla haft roligt och grymt jobbat.

• Superfint ordnat alla som var med! Grymt med egen festlokal på lördagen! Heja Finland!

• Vad skall man säga.

Sex matcher mot trevliga motståndare, spännande in i det sista med både bra och dåliga tärningar (framförallt @khanmank som inte en utan två gånger slog dubbelettor och missade därmed att göra touchdowns), men framförallt bra taktiskt spelande. Riktigt kul.

Superbra arrangemang för en som bara var där och spelade och hade kul.

Archie

• Jag kan inte hitta mitt fina halsband, så jag måste dra den tragiska slutsatsen att jag har glömt det i Sala.

Om någon i SAS skulle stöta på ett kedjehalsband med en liten bronsgubbe hängandes från det så är det antagligen mitt. Jag skulle vara så otroligt glad om det gick att hitta, då jag gillar det smycket.

Skulle gissa att det ligger mot väggen i ”stora sovsalen”, där jag sov natt nr 1 och är den plats där jag mest sannolikt tog av det.

tack i förväg

• @Drexxl vi ger oss ut letar

• edited January 2023

Tusen tack! Jag sov andra natten mot dörren in till ”vardagsrummet”, bredvid kök och sovsal

• Tack till @Oberwald_1 @CrazyWibe @Smulzer och alla andra som har lagt ner mkt tid, kraft och kärlek på denna event!

Jättehäftigt! Jag hade superkul!

Hoppas det återkommer!

• Tack for en riktigt trevlig helg =)

• edited January 2023

@kaju tack så mycket! Väldigt kul att ni alla kom och gjorde denna turnering till det vi hade hoppats den skulle bli!

Vi är otroligt stolta att vi kunnat genomföra denna turnering! Det var en otrolig upplevelse att vara en del av att samla så många coacher på ett och samma ställe! Tänk att vi var 84 coacher som deltog och skapade denna otroliga upplevelse i ett spel vi alla tycker så mycket om!

Så stort tack från oss arrangörer och SAS Förening till er alla för att ni gjorde denna turnering till vad det blev!

Vi är också mycket måna om att få höra eran upplevelse om turneringen. Och för att vi ska lära oss mer som arrangörer till kommande turnering så vill vi gärna att ni ger oss Feedback på vad vi gjort. Vi vill ha in både bra och dåligt. Men skriv inte bara det var bra utan försök säg vad som var bra eller dåligt.

Ni kan posta det här eller skicka till mig så kommer jag sammanställa det och ta med i planeringen

We Will Be Back!!

• @Smulzer alltså allt på plats och logistiskt etc funkade exemplariskt. Det enda jag saknade var det som kom upp innan turneringen med squadpoäng. Det är lite extra kul att köra lagturnering så, och kommunikationen kring reglerna hade kunnat funka bättre (i bemärkelsen det hade gjort lite mindre om man visste att man anmälde sig och skickade rosters till det systemet). Med det sagt är det småsaker och väldigt svårt att vara kritisk mot arret som sådant.

Jag röstar på squadpoäng i första hand till nästa gång, och i andra hand på att poängsystemet oavsett vad det är annonseras innan rosterdeadline. Men även om ni skulle göra om allt på pricken skulle jag uppskatta arret enormt – lika mycket som det som blev..

extra eloger för bra sponsorer, bra snackbar, festvåningen och alla som jobbade.

• @grumplekins Tack för Feedback! Vi tar givetvis med oss detta när vi ska göra en erfarenhetsåterföring för turneringen och inför planering nästa.

• Tycker allt fungerade bra! Väldigt trevligt arrangerat och roliga games!

En tanke jag hade angående spot prices var att många började spela sina games innan timern startade vilket gjorde att de hade en större chans att få dem, samt att vissa av priserna i sig blir en coin flip om vilken spelare tar första turen, så 50% av deltagarna får ingen möjlighet att få vissa av spot-priserna, kanske vore bättre med ett uppdaterat Bad Luck-ifyllnadsblad och köra Spot Prices på det bladet istället? Bara en tanke, men beror ju lite på vad man vill åt med dem!

• Ett otroligt lyckat och bra evenemang alla inblandade skall vara riktigt nöjda med!

Extra bra saker

Engagerad och närvarande crew hela helgen vilket är svårt med så många deltagare

Tydlig information i flera kanaler och snabba svar på frågor

Många priser och relevanta för många. Extra bra med prisbord så att man har möjlighet att välja

Ordning och snabb lottning var suveränt

Kiosk :)

Uppstyrd lokal för kvällsaktivitet är ett stort plus

Många toaletter (väldigt viktigt och bra)

Förbättringspotential

Lagpoäng så som WC både för att det ger lagformatet mer mening men också eftersom det var reglerna som hänvisades till (varför det inte gick att genomföra denna gång har ju redan diskuterats dock)

Målningskrav (gärna standard 3 färger och "basad" figur)

Lokalen var orimligt varm med så mycket folk i salen vilket skapade lite obehag. Det var också lite trångt mellan borden men det är en mycket mindre sak

Hade gärna sett att spotprizes kunde ropas ut/räcka upp handen och en "domare/arrangör" kom till bordet och administrerade (i mån av lediga arrangörer så klart)

Generella turneringstankar

Regler för basfärger på figurer t.ex. Stockbowlmodellen

Om en coach vill spela med klocka och kan tillhandahålla en schack-klocka (ej telefonapp) så spelas matchen med klocka

Tydliga riktlinjer för "proxade" figurer

• Jag håller med om alla positiva saker som nämnts och några av de negativa.

Den förbättringsmöjlighet till nästa år som jag personligen tycker är viktigast är att få ordning på poängsättningen.

Det vore också kul om det nästa gång finns någon officiell merch som man kan beställa inför turneringen. till exempel en spelplan, t-shirt eller starplayer-modell.

Sign In or Register to comment.