Wow den här fördelningen var jag verkligen inte beredd på. Mycket positivt överraskad på spridningen. Orcs mest populära igen som jag inte förstår fantastiskt.
Sätt upp mig och min bror, han heter Aega på swebba forumet, som reserver då. Det vart lite osäkert om vi hade möjlighet att närvara samt missförstånd kring sista anmälningsdag. Men nu har båda möjlighet att komma.
@mikethemachine jag tycker att det känns som en klassisk parering att eftersom Wood elfs är så kraftigt nerfade så är de inte så intressanta att spela även om de fortfarande är bra. Känslan av att de är tydligt sämre än de var skapar dålig smak i munnen. På samma sätt tror jag att den boost Orcs har fått gör att fler vill spela dem eftersom de var ganska bra redan innan och har blivit bättre.
Jag vet att en som kommer att spela orc spelar det för att han har testat ett annat lag som inte funkade med hans spelstil. Så han gick tillbaka till ett lag som han är van med.
En som jag har mött på FUMMBL tror jag han spelar med dom för att han är bra på dom. Han kan mkt väl spela en annan ras nu.
En annan coach som jag är 90% säker på att han spelar orcs är för att han bara har det laget i figurer. Han är oftast med för att han tycker det är ett kul spel och hänga med alla schyssta BB-coacher och dricka lite öl.
Det är bra att det är en sån storspriding på alla raser.
Hursomhelst tycker jag det är kul att vi blir många!
Jag har bokat bord på en restaurang i Sala som heter Mat och Prat. fredagen för de som kommer redan då samt lördagen för alla som vill.
man betalar för sig själv det man äter och dricker.
Då jag är osäker på hur många av er som kommer respektive dag kan ni väl skicka ett meddelande på till mig antingen här eller på discord så ska jag ordna en lista. Skriv gärna vilken dag ni vill följa med
På fredagen är vi i lokalen ställer iordning så ni får komma förbi där först om ni vill
Fredagen den 27 från kl 19.30,
Lördagen den 28 från 19.00 ( Om vi blir jättemånga kommer menyn krympa och kanske bara går köra Burgare av olika slag, )
@Smulzer - Hur kommer ni göra med rosters när ni kontrollerat dem, jag förstår ni kommer dela dem till allmänheten men med ranta roster ingång i det hela hur kommer ni göra där?
Delar ni alla censurerade när allt är klart och väntar med att släppa vem som spelar vad efter ranta roster gjort sitt eller tänker ni dela allting efter de gjort sitt eller så finns alternativet att allting direkt också får ranta roster springa runt med skygglappar tills de spelat in sitt avsnitt...
Comments
@Aos lika många som flings 🫣
@Juiblex jag trodde vi var vänner? :p
@KaithOEX man måste va redo att förlora sina vänner speciellt dom som gillar halflings när man väljer att spela dvärgar :p
@mikethemachine helt ärligt så är nog flinga ganska bra i dom här Reglerna, hade typ 6e bästa winrate på Euro'Bowl och dom har inte blivit sämre 😊
Wow den här fördelningen var jag verkligen inte beredd på. Mycket positivt överraskad på spridningen. Orcs mest populära igen som jag inte förstår fantastiskt.
@KaithOEX utanför spelt givetvis…
nu saknar jag ju vänner också ibland, då jag har valt att spela the darkside också vid några tillfällen :-D
Spännande, spännande :D
Hej Alla. Ni som inte varit in betalat för SM på länken kan ni göra det snarast?
det är möjligt just nu fram till söndag men vi kommer förlänga tiden
https://ebas.sverok.se/registrations/add/1137
Sen så inkommer lite frågor om det går anmäla sig till turneringen nu.
vi kommer sätta upp alla som frågar på reservlista.
det är idag 28 lag med så rätt perfekt då vi vill ha jämnt antal lag
@Skuld Orc ligger relativt bra till numera i NAF statistiken, 9 plats med 54% win rate.
Så dom ökar stadigt generellt sett….
Hej,
Sätt upp mig och min bror, han heter Aega på swebba forumet, som reserver då. Det vart lite osäkert om vi hade möjlighet att närvara samt missförstånd kring sista anmälningsdag. Men nu har båda möjlighet att komma.
Vi får bli bättre på att hänga på swebba :).
@Beakerion jag skriver upp er som reserver
@mikethemachine jag tycker att det känns som en klassisk parering att eftersom Wood elfs är så kraftigt nerfade så är de inte så intressanta att spela även om de fortfarande är bra. Känslan av att de är tydligt sämre än de var skapar dålig smak i munnen. På samma sätt tror jag att den boost Orcs har fått gör att fler vill spela dem eftersom de var ganska bra redan innan och har blivit bättre.
Jag vet att en som kommer att spela orc spelar det för att han har testat ett annat lag som inte funkade med hans spelstil. Så han gick tillbaka till ett lag som han är van med.
En som jag har mött på FUMMBL tror jag han spelar med dom för att han är bra på dom. Han kan mkt väl spela en annan ras nu.
En annan coach som jag är 90% säker på att han spelar orcs är för att han bara har det laget i figurer. Han är oftast med för att han tycker det är ett kul spel och hänga med alla schyssta BB-coacher och dricka lite öl.
Det är bra att det är en sån storspriding på alla raser.
Hursomhelst tycker jag det är kul att vi blir många!
Ja det är grymt med en så stor turnering Sverige. Inte varje månad man ser detta hända :)
just det, om inte det framgick tidigare när Duckis och Pidpadden sökte ny lagmedlem så kommer jag inte.
dvs inget gratis boende för mig heller då.
@brocCooLi Det framgick så det är lugnt.
Har missat uppdatering om betalning så jag får betala på plats.
Archie
Vi har öppnat Ebas igen för betalning.
Jag anmälde mig för gratis sovplats men har styrt upp en annan sovplats.
@Viccy ok jag noterar det.
Jag har bokat bord på en restaurang i Sala som heter Mat och Prat. fredagen för de som kommer redan då samt lördagen för alla som vill.
man betalar för sig själv det man äter och dricker.
Då jag är osäker på hur många av er som kommer respektive dag kan ni väl skicka ett meddelande på till mig antingen här eller på discord så ska jag ordna en lista. Skriv gärna vilken dag ni vill följa med
På fredagen är vi i lokalen ställer iordning så ni får komma förbi där först om ni vill
Fredagen den 27 från kl 19.30,
Lördagen den 28 från 19.00 ( Om vi blir jättemånga kommer menyn krympa och kanske bara går köra Burgare av olika slag, )
Mr.Selecta och Sindragosa är med på lördag
@mrselecta kul!
@Smulzer Jag är med på lördag
@Smulzer - Hur kommer ni göra med rosters när ni kontrollerat dem, jag förstår ni kommer dela dem till allmänheten men med ranta roster ingång i det hela hur kommer ni göra där?
Delar ni alla censurerade när allt är klart och väntar med att släppa vem som spelar vad efter ranta roster gjort sitt eller tänker ni dela allting efter de gjort sitt eller så finns alternativet att allting direkt också får ranta roster springa runt med skygglappar tills de spelat in sitt avsnitt...
Jag är gärna med båda dagarna på ätplanerna!
@Smulzer jag är gärna med på lördagen!
Följer strömmen både på fredag och lördag.
Hela Gefle Burning Goats hänger gärna med och käkar på lördagen.
Skulle tro att jag är med båda dagarna
Håller på att försöka få klart när vi åker med @Zedd
@Smulzer Samtliga 4 från Piteå hakar på lördagen och käkar. 😄