Sciscos målaräventyr

11113151617

Comments

• Några fler klara - lite sakta men säkert när man oljar detaljerna... Kommer fan drybrusha nästa lag, detta tar för lång tid 😅

• "Detta tar för lång tid" - Personen som målade ett helt lag skitsnyggt på en vecka och därmed djupt kränker alla oss som sitter i månader med ett lag ;)

• Uffen ser skitarg ut.

snyggt!

• Hahahaha, håller med dig här helt och hållet @havaji!

Lyckas inte ens med 1 figur på flera månader....

• Haha nu har jag satt foten i mun igen ... menade såklart inte långsamt, utan relativt för långsamt för min annars snabba process - dvs. den tog för mycket energi och gör att jag blir mindre taggad på att göra klart :P gäller att ha en effektiv process annars tappar jag intresse

Ber om ursäkt för att jag förminskade er kamp :) hoppas jag slipper att bli Ceasar'd nästa gång jag kan komma iväg på en TT turnering

Et Tu - Jubliex

Ps. @kaju jag tror jag är skyldig dig 80 kr för icke levererade tokens - annat kom emellan (barn m.m.) och STL:erna ligger nu på min döda laptop så lika bra att ge tillbaka pengen - vad var dit nummer?

• @havaji @Juiblex håller med, +1 även här.

bäst att du håller dig uppmärksam nästa gång du dyker upp @Scisco. och kolla dina meddelanden

• Lite rimcolor på - börjar närma sig slutet

• @Scisco äsch det är inget jag minns. Vi kan ta det nån annan gång då vi båda har glömt pengarna ;)

• @kaju får bjuda på en öl vid någon TT turnering i framtiden :)

• edited October 2022

Sådär - nu ska de bara torka lite sen ere varnish imorgon och sen sista steget med gräset 😎 nöjd met trots lite misstag på vägen som jag tyckte jag kunde fixa ganska gött.

Och självklart ta en snygg glamour bild 👌

• Nämen oj, hur hamna denna bild här... Tekniskt fel

• Hur fick du till nyanserna och hur tänkte du basa dem?

• Och vart har två stycken bullar tagit vägen på vänstra plåten??

• Och så var denna resa över - möt "Men in Tights"... på en TT bana nära dig ca år 2025 😎 min kamera är fan skit men hoppas jag fick till ok bilder... så de blir när man köper billigt china android (bra i övrigt dock)

• Hmmm gjorde liten inventering av mina lag som bara ligger i lådorna i olika stadier av färdigt ... var lite mer än jag kom ihåg :D

Hur som helst så lär jag börja om på alla - nästa projekt är Underworlds har jag kommit framt till, bra känsla i de gubbsen.

• så farligt många ser det inte ut att vara.

• Redo för speeeeeeeed! Färger och tankar kring färgschemat/färgcirkeln utvalt

• Efter en liten speedpaint katastorf (färgerna blev för cray cray) så har jag bestämt att detta blir ett "lära sig mer om oils" projekt - detaljer är svårt (ögon) men annars ere ganska skönt medium att jobba i

• var är det rosa någonstans???

• Rosa är inom oss alla...

Svårt att veta när man ska sluta fiddla med gubben --- men tror de får duga, tänkte ju bli klar med laget detta år trots allt :D

• Och en till - går relativt framåt med oljor, ganska snabbt faktiskt

• De ser fantastiska ut :)

• edited October 2022

Work in progress

hehe målningen tog sig en ..,. liten sväng - men @brocCooLi fick sin önskan om rosa.

Fan Olja är bäst - helt stressfritt då allt går att ändra och relativt "enkelt" när man väl fattat "det"

• Nice, vilka grymma ögon!

• Otroligt snyggt (som alltid)!

Måste våga mig på att testa olja..

• heja heja!

Sign In or Register to comment.