Tyvärr Mooselord,ogres kunde inte stå emot c.dvärgarna som pulvriserade dom,Zeke spelade stabilt och gjorde 10 ja 10 cas varav 4 på ogres varav Maghtar Faceripper dog trots apo.C.dvärgarna vann med 3-0 mot ett tafatt ogre team ikväll
Så ogres fick gå hem och skämmas efter matchen jag får nog vara glad att bara en ogre dog i denna match,det kunde ha gått mkt värre
Orcs vs Norse 2-0 TD, 4-0 i Cas ikväll.
Men det här "competing for one of the wildcard spots in the play-off", betyder det att det blir extramatcher mellan lagen eller är det rankingen som avgör vilka fyra (av de åtta) som går till kvarten?
Bubbas andraplats i Group E är ju ohotad men annars ser det lite klurigare ut.
Med 14 poäng, +6 i TD diff, 10 TD, +20 Cas Diff, 23 Cas så hamnar jag efter Galadhrim och riskerar att bli omsprungen av Tentacle Terror, Gaul Sidekix, Tombsville Choppers och Gravelings lite beroende på om de vinner sina sista matcher och hur många TDs de gör.
Det blir nån sorts målskillnad som avgör verkar det som, även om jag skulle tjäna på om det går ända ner till Cas-diff.
Rankingen avgör vilka som går till kvarten. Eftersom Tentacle Terror, Gaul, Tombsville och Gravelings alla möter varandra är det fysiskt omöjligt för dig att bli passerad av mer än 2 av dem. Alltså är du klar för slutspel. Grattis!
Witnesses saw coach Bubba gather his team in order to get enough fingers to do the math. Slowly, slowly, a grin appeared, revealing his tusks. "Boys, we're gonna do some more hurtin'."
Jag är glad att du tar det så. Det var ett lite elakt skämt och rätt omotiverat med tanke på att du frågade om eventuella extramatcher. Jag fick historien om hur blood bowl upptäcktes i skallen och tyckte delen om hur goblins lärde sig räkna till elva passade in här (något modifierad så klart).
Däremot så undrar jag själv om vad som gäller för rankingen 1-8. Är det fasta platser som rankas högst, så att alla från grupp A och B möter någon wild card från C-F? Vad gäller för reserver denna säsong? Blir t.ex. Hypnotic Gays första (högst rankad av de erfarna lagen från grupp A-B), tredje (ren ranking) eller femte (wild cards kommer först) reserv?
Såvitt jag förstår är det poäng som räknas rakt vad gäller rankingen av slutspelslag. Galadhrim kommer alltså vara rankat etta om inte Hungry Hippos vinner sin sista med sisådär 3-0. Jag är rätt säker på att det är så det funkar, men jag har dock inte fått det 100% bekräftat.
Vad gäller Hypno Gays, så står det numera i reglerna att:
"If any of the 8 teams that got play-off spots can not participate in the entire play-off their places will be seeded by other teams, by season ranking (regardless of wildcards).".
Detta kan jag inte tolka som något annat än att Hypno Gays har tredje reservplatsen.
Hur ser det förresten ut för oss som är kvalificerade redan? Är det någon av oss som inte kommer vara med? Det verkar som alla (jag, Thursablot, Lockmund, Zeke, suncar) alla vill spela i slutspelet, men jag är inte 100% säker på någon utöver mig själv
Tjoho! Jag vann grundserien (inte helt välförtjänt, men ändå) och jag slipper möte Darkland i kvarten. Jag vet inte vilket av dem jag är mest glad över faktiskt
Slutspelslagen är klara och de två första reserverna blir Gravelings och Gaul Sidekix. Eftersom våra slutspelsdeltagare från grupp A hade relativt låga poäng, kommer de att rankas efter dessa lag? (Självklart menar jag under förutsättningen att vi får återbud).
Har precis meddelat @Mago att jag inte ställer upp i slutspelet, tänkte även att jag meddelar det här så att ni kan klura lite på vem som möter vem och sådär, planera in matcher och sånt.
Det var på sätt och vis synd Suncar. Det är dock kul för Morticue som får möjlighet till slutspel. Det är lite trist att missa slutspel med 3-3-0 i resultatkolumnen.
Comments
Så ogres fick gå hem och skämmas efter matchen jag får nog vara glad att bara en ogre dog i denna match,det kunde ha gått mkt värre
Men det här "competing for one of the wildcard spots in the play-off", betyder det att det blir extramatcher mellan lagen eller är det rankingen som avgör vilka fyra (av de åtta) som går till kvarten?
Bubbas andraplats i Group E är ju ohotad men annars ser det lite klurigare ut.
Med 14 poäng, +6 i TD diff, 10 TD, +20 Cas Diff, 23 Cas så hamnar jag efter Galadhrim och riskerar att bli omsprungen av Tentacle Terror, Gaul Sidekix, Tombsville Choppers och Gravelings lite beroende på om de vinner sina sista matcher och hur många TDs de gör.
Det blir nån sorts målskillnad som avgör verkar det som, även om jag skulle tjäna på om det går ända ner till Cas-diff.
Kunde inte hålla mig.
Tack tack
Däremot så undrar jag själv om vad som gäller för rankingen 1-8. Är det fasta platser som rankas högst, så att alla från grupp A och B möter någon wild card från C-F? Vad gäller för reserver denna säsong? Blir t.ex. Hypnotic Gays första (högst rankad av de erfarna lagen från grupp A-B), tredje (ren ranking) eller femte (wild cards kommer först) reserv?
Vad gäller Hypno Gays, så står det numera i reglerna att:
"If any of the 8 teams that got play-off spots can not participate in the entire play-off their places will be seeded by other teams, by season ranking (regardless of wildcards).".
Detta kan jag inte tolka som något annat än att Hypno Gays har tredje reservplatsen.
Jag jobbar antagligen play-offhelgen tyvärr så jag kommer kanske behöva banga.
Det kommer jag veta mer exakt senare nu i veckan.
Jag gissar att commish vill veta i slutet på veckan vilka som kan spela slutspelshelgen.
Från reglerna om slutspelet:
"The teams will be matched highest versus lowest in falling order, by season score"
Jag kan räkna ut mitt nya TV själv såklart, men det kan bli problem med att rapportera matchen om en MNG spelare gör SPPs eller blir skadad igen.