Hypnotic gays vinst i crossmatchen gjorde inte speciellt mycket för grupp A's slutspelsmatcher men grupp B blev onekligen onödigt spännande. En lika för Melniboné Dragons och en förlust för mina flodhästar ger fyra lag i gruppen på sju poäng inför nästa omgång. Detta gör det svårt i valet att satsa på en lika för att förhindra en förlust. En drakvinst och en ogreförlust sätter onekligen Melniboné Dragons i en fin sits med allt i egna händer.
Jo, både grupp A och B kommer vara riktigt spännande in i slutet. Bland rookiesarna ångar Gaul och Tombsville på. Jag trodde det skulle räcka med 13p för avancemang från grupp C-F, men nu är jag inte så säker längre.
Jaja, dina spelare är rookies i alla fall. För övrigt är det helt OK om du betraktar mig som rookie. Du har ju spelat 5-10 gånger längre än jag, eller något sådant
Jag tror dock att de andra matcherna kan komma ändra lite på det. Rare Exports kan definitivt ställa till det för Bims amazoner. Jag skulle inte vilja möta ett guard,tackle,mighty blow spammat lag med amazons. Ryyyyys.
Kroot Loops kan också få det tufft.
Det börjar kännas en smula som om det är fyra matcher i grupp A och B som har var sitt slutspelslag.
Dodgy Hags 8 vs the Happy Squirrels 7
Kroot Loops 7 vs Darkland Slavehunters 7
Chaos Strikes Back 7 vs Hypnotic Gaze 7
Melnibone Dragons 6 vs Hungry Hungry Hippos 10
Alla åtta är definitivt möjliga alternativ.
För Melnibone Dragons räcker inte en vinst för slutspelsplats om inte Chaos Strikes Back och Hypnotic Gaze spelar lika. Tie Breakers kan bli väldigt relevanta inför sista matchen och med många lag som måste gå för vinst blir de
1. Det är grymt intressanta resultat som trillar in nu. Gauls poängtapp, Bubbas seger mot Tombsville och Hypnotic Gaze seger gör att det blir en riktigt spännande slutomgång.
2. Hur blir det med seedningen till slutspelet den här säsongen? Går den på poäng rakt av eller är det några lag som seedas före av något skäl?
3. På regelsidan står det
"The Teams playing in the 1/2-final and match for third place will revive 20 kgp extra winnings.The Teams playing in the Final will revive 30 kgp extra winnings."
Är det någon form av nekro-guld?
"The Teams playing in the 1/2-final and match for third place will revive 20 kgp extra winnings.The Teams playing in the Final will revive 30 kgp extra winnings."
Det gör det inte alls! Och tack för att du uppmärksammade felet
Jag trodde @Coma s Tombsville Choppers var klara men det hade krupit in en förlust där. Mycket spännande.
i Grupp A har vi
Kroot Loops 8 - Rare Exports Inc.
Dodgy Hags 8 - Rare Exports Inc. - The Happy Squirrels
Darkland Slavehunters8- We Eat U
The Happy Squirrels 7 - We Eat U -Dodgy Hags
Dodgy Hags och The Happy Squirrels har två matcher kvar men möter varandra. Den matchen blir extremt spännande. Speciellt då @bim ska försöka mota bort dvärgar i den första matchen. Poäng där är bara en bonus medans The Happy Squirrels lär vinna mot ogre i sin första.
Jag tror dock på Dodgy Hags och Kroot Loops i slutspel från grupp a
I grupp b möts Chaos strikes back och Hypnotic Gays i sista matchen där båda har tio och jagar Hungry hungry Hippos på 13, så vinnaren är tillsammans med mina ogre i slutspel. Där ligger mina chansningar på Hypnotic Gays som bara behöver gå för lika.
CSB är som lag nummer två klart för slutspel. David hade en riktigt tung match där ko-båset var välbesökt. Jag behövde inte ens använda min wizard.
Höjdpunkten tycker jag var när bollen studsade ut och publiken kastade den långt ner på vampyrernas planhalva. I strilande regn använde jag mitt mayham-kort som skapade en extra boll. Vampyrerna tog den ena och mutanterna den andra. Lyckligtvis för mig var det vår boll som var den äkta.
Tyvärr innebär detta att det inte blir några vampyrer i slutspelet.
Mnjaa, jag skulle vilja hävda att CSB är tredje laget som är klart. Mina Galadhrim spelade väl klart sin vinstmatch 15minuter före din Den matchen är visserligen inte rapporterad än.
Annars hoppas jag nästan att någon i grupp A har slutspelsförhinder så att vi får Davids vampyrer i slutspel i alla fall.
Hur som helst upptäckte jag just något lustigt. CSB har för ögonblicket gjort flest TD!!! Chansen att det håller i sig är dock minimal, så jag antar att jag får glädjas medans jag kan.
Under "our rules" på stockbowlsidan står det om Jumbo prize som tilldelas det lag som ligger sist i ligan i slutet på säsongen. Priset består av en reroll som försvinner efter nästa säsong. Rerollen räknas till TV:t dock så att det finns de som avstått rerollen.
Angående vad vi diskuterade igår så kan man inte få priset om man lämnat w:o. Det står dock inget i reglerna om att man inte kan få det om man har minuspoäng för omstart. Du borde alltså ha en reroll att se fram emot om du inte lyckas vinna sista och gå Rare Exports eller Ulthuan Firebird.
Välkommen till Jumboklubben om du inte lyckas vinna sista
Onekligen. Fem teoretiska lag till slutspel av sex möjliga i Grupp A. Minst en 3-0-vinst krävs för dig @Zeke73 om Dodgy Hags vinner mot Happy Squirrels med 1 måls skillnad och/eller Kroot Loops vinner mot Rare Exports Inc med ett mål. Du har onekligen snabbheten om din ohalta bulle lyckas ta emot bollen på 75% med reroll. Go go elfplay!
Ja men just. Dessa halvrapporterade matcher... Glömde tänka om där. Då blev det än mer spännande. Sjukt otaktiskt att spela sin match först. De borde nästan spela samtidigt vid samma bord så de kan följa de andra resultaten.
Comments
Dodgy Hags vs the Happy Squirrels
Kroot Loops vs Darkland Slavehunters
Chaos Strikes Back vs Hypnotic Gaze
Melnibone Dragons vs Hungry Hungry Hippos
Alla åtta är definitivt möjliga alternativ.
Jag tror dock att de andra matcherna kan komma ändra lite på det. Rare Exports kan definitivt ställa till det för Bims amazoner. Jag skulle inte vilja möta ett guard,tackle,mighty blow spammat lag med amazons. Ryyyyys.
Kroot Loops kan också få det tufft.
2. Hur blir det med seedningen till slutspelet den här säsongen? Går den på poäng rakt av eller är det några lag som seedas före av något skäl?
Är det någon form av nekro-guld?
i Grupp A har vi
Kroot Loops 8 - Rare Exports Inc.
Dodgy Hags 8 - Rare Exports Inc. - The Happy Squirrels
Darkland Slavehunters8- We Eat U
The Happy Squirrels 7 - We Eat U -Dodgy Hags
Dodgy Hags och The Happy Squirrels har två matcher kvar men möter varandra. Den matchen blir extremt spännande. Speciellt då @bim ska försöka mota bort dvärgar i den första matchen. Poäng där är bara en bonus medans The Happy Squirrels lär vinna mot ogre i sin första.
Jag tror dock på Dodgy Hags och Kroot Loops i slutspel från grupp a
I grupp b möts Chaos strikes back och Hypnotic Gays i sista matchen där båda har tio och jagar Hungry hungry Hippos på 13, så vinnaren är tillsammans med mina ogre i slutspel. Där ligger mina chansningar på Hypnotic Gays som bara behöver gå för lika.
Höjdpunkten tycker jag var när bollen studsade ut och publiken kastade den långt ner på vampyrernas planhalva. I strilande regn använde jag mitt mayham-kort som skapade en extra boll. Vampyrerna tog den ena och mutanterna den andra. Lyckligtvis för mig var det vår boll som var den äkta.
Tyvärr innebär detta att det inte blir några vampyrer i slutspelet.
Annars hoppas jag nästan att någon i grupp A har slutspelsförhinder så att vi får Davids vampyrer i slutspel i alla fall.
Hur som helst upptäckte jag just något lustigt. CSB har för ögonblicket gjort flest TD!!! Chansen att det håller i sig är dock minimal, så jag antar att jag får glädjas medans jag kan.
Under "our rules" på stockbowlsidan står det om Jumbo prize som tilldelas det lag som ligger sist i ligan i slutet på säsongen. Priset består av en reroll som försvinner efter nästa säsong. Rerollen räknas till TV:t dock så att det finns de som avstått rerollen.
Angående vad vi diskuterade igår så kan man inte få priset om man lämnat w:o. Det står dock inget i reglerna om att man inte kan få det om man har minuspoäng för omstart. Du borde alltså ha en reroll att se fram emot om du inte lyckas vinna sista och gå Rare Exports eller Ulthuan Firebird.
Välkommen till Jumboklubben om du inte lyckas vinna sista
Men om amazonerna har släppt in två td, så leder faktiskt Slavehunters över dem för stunden. Så jag antar att 3-0 inte nödvändigtvis behövs.