DOUBT (Da Open Umeå Bloodbowl Tournament) 12 - Not a Small Thing! 22-23 Januari - Umeå

1246713

Comments

• @Juiblex Vilket comfort? 😀 Klart vi vill ha eftersnack och pre tournament ölande

• edited October 2021

Comfort hotel winn (nära spelhålan).

Jag kommer upp med nattåget lördag morgon (som jag har planerat), men tror både @Pellevin och @Duckwing kommer upp fredag kväll/natt.

lördagenskvällen viger vi åt öl och sång!!

• @Juiblex Snyggt! Bokade på Winn vi med 👍 Vi landar redan fredag om någon vill sluta upp redan då 😄

• @Juiblex ska jag packa med gitarren? 😂👌

• OztOzt
    edited October 2021

Ozt for the Winn!

Dvs att jag också bokat rum där nu.

• Jag kommer så länge inget oväntat händer.

• Nu är hemsidan för turneringen uppe!

Hojta om vi missat något (jag & min webmaster).

http://doubt.swebba.com/

• Vill Doubt vara med i SCAM?

• edited October 2021

@Skuld nej vi vill inte bli scammade! Skoja ba. Vad är det?

• edited October 2021

SCAM - SCandinavian MAsters

En extra tävling för alla nordiska turneringar som vill vara med. Alla som deltar som får en viss summa poäng beroende på hur bra man placerar sig. Man får samla sina 5 bästa resultat och tävla mot övriga i norden. Tilläggas bör att man får relativt hög bonuspoäng för varje nordiskt land man har deltagit en turnering i. Allt detta för att vi skall få upp intresset att åka till varandras turneringar i norden.

Vinnaren får utmärkelse som vinnare av SCAM. Turneringsåret är från Eurobowl till Eurobowl. Första upplagan av det blev halvt som halvt sabbad av Coronan och det blev såklart inte så mycket resor. Så vi började om nu med BB2020.

På facebook: https://www.facebook.com/groups/485693961995978

• Varför inte? Kanske kan få över någon från Vasa 😊

• edited October 2021

Jag vill vara med!!

Bokat och klart även jag på Winn :)

• Ska man swisha eller hur betalar man avgiften?

• En Giant från death zone räknas med i varje lags roster och kan således vara spelare nr 11

Det innebär att en Giant kan få extra skill också?

• @Duckwing nej det var inte tänkt så. Ska ändra.

@Pertan jag tänkte via swish framöver. Är du ivrig så får du swisha nu annars hade jag tänkt efter jul.

Ni som vill anmäla er nu maila mig med NAF namn, NAF nummer och erat mobilnummer till krished@hotmail.com

Då kan jag lägga upp en tydlig lista i första posten så alla blir extra taggade 😊

• @Marty33 det är jättebra att det finns tydligt angivna riktlinjer för skillmärkning. Men är det verkligen rätt att ha ett system för Umeå, och ett annat för resten av världen?

• @Pellevin @Marty33

Rätta mig om jag har fel. Jag tror Pellevin menar att Guard ska vara grön och Dodge ska vara gul.

Det är praktiskt om man kör liknande. Men om man förklarar innan så känner jag att det inte är nåt problem. Dom där gröna gummisnoddar kan ibland inte räcka till på vissa turneringar ;)

• Ponera att man vill köra en jätte.. vad ska man använda som figur?!

• En jätte skulle jag anta! /s

Jättar är lite svåra, men den gamla fantasy jätten är vanlig, sedan finns det en massa olika proies

• @Chrixx

Själv kommer jag spela med följande figur om jag spelar med en...

Ska bara göra ett smärre ingrepp på trädet han håller i. Men jag tror du kan spela med en annan "större figur" som står på fet bas bara vilket gör det enkelt att se TZ.

• Den där jätten är så ikonisk. Man är bara lite avundsjuk…

• Greebo Games har en bra figur för giant...

Bra längd och väldigt tydligt att han är model GIANT

• @Frantic om du riktar klubban inåt istället blir det bättre tror jag. Typ sådär, går det att limma fast lite i bandaget på benet.

• @suncar Ah, men jag gillar den inte... Möjligt om han hade secret w. Så hade jag behållt den.

• edited October 2021

En sådan har jag. Fumoroid Crusher från spelet War Cry.

• @Pellevin du får nog förklara vad övriga världen har. Vad använder de för färg för att markera block?

• Pellevin överdrev nog aningen när han påstod att hela världen utanför Umeå gör på samma sätt. Det är mycket vanligt att stöta på folk som tänker annorlunda än en själv när man är ute på turnering. Dock så är följande i min erfarenhet mycket vanligt:

Block = blå

Dodge = gul

Guard = grön

Wrestle/leader = vit/grå

Mighty blow/claws/annan farlig skill = röd

Sign In or Register to comment.