Kul projekt! Hur hållbart blir materialet du skrivit ut i?
Det är resin, så det borde vara lika hållbart som alla andra resin modeller, dvs. bättre än GW figurerna. Den tar primers bra också så att måla dem är inget svårt.
Kul projekt! Hur hållbart blir materialet du skrivit ut i?
Det är resin, så det borde vara lika hållbart som alla andra resin modeller, dvs. bättre än GW figurerna. Den tar primers bra också så att måla dem är inget svårt.
Upplever att det kan skilja rätt mycket mellan olika resinmodeller, men frågar mest eftersom jag är lite sugen på en printer framöver också...
Det ända jag egentligen kan säga är att de inte är lika "böjbara" som plast, det är rätt så svårt att forma om dem när de väl har härdat då de bryter av istället. Men de är generellt mycket hårdare och tyngre än plastgubbarna.
Comments
Tror inte jag kommer kunna skriva ut tillräckligt många tyvärr
Har fixat markörer för Wild Animal och Stunned som man hänger på hornen, det funkar då att hänga på både proned miniatyren och på minotauren själv
Wild Animal:
Stunned:
Jag brukar börja med huvudet för att få en ungefärlig stil på hur resten av gubben ska se ut.
Därefter brukar jag blocka ut dens ställning med blobbar och sfärer.
Sedan brukar jag jobba lite huller om buller och sakta men säkert öka detaljerna.
Sen använder jag mycket av referenser för att se till så att allt inte ser super skumt ut. Jag tog mycket inspiration från Willy Miniatures minotaur:
Bytte vapnet på vänstra armen och la till lite mera rustning på båda armarna
Nu har första minotauren skrivits ut
Grashnack Blackhoof!
Här är den när den är torkad och framifrån. Kan skicka en bild när jag har fått den av min vän som skrev ut den och tagit bort alla supports
Tydligen tog han bort supporten utan mig, ska köra en cleanup på den sen men så här ser den ut utan alla byggnadsställningar