Försöker göra en egen minotaur
Tja!
Håller på att skulptera en egen minotaur då jag ändå sitter hemma och inte har något att göra. Tänkte att ni kanske skulle vara intresserade att se hur det går än så länge. Planen är skriva ut dem på en bra 3D-Skrivare (SLA) och sedan kanske sälja ett par beroende på hur nöjd jag själv blir med modellen.
Är fortfarande inte helt färdig med modellen så ta bilderna med en nypa salt. Kommer att lägga upp bilder här när dem väl är färdiga och när jag har skrivit ut en modell.
Kom gärna med förslag och kritik!
Håller på att skulptera en egen minotaur då jag ändå sitter hemma och inte har något att göra. Tänkte att ni kanske skulle vara intresserade att se hur det går än så länge. Planen är skriva ut dem på en bra 3D-Skrivare (SLA) och sedan kanske sälja ett par beroende på hur nöjd jag själv blir med modellen.
Är fortfarande inte helt färdig med modellen så ta bilderna med en nypa salt. Kommer att lägga upp bilder här när dem väl är färdiga och när jag har skrivit ut en modell.
Kom gärna med förslag och kritik!
Comments
Gjorde dem tjockare och böjde på dem. Ser lite bättre ut nu tycker jag.
gillar de nya knogjärnen
Tack!
Bättre nu?
Jo jag kände att det var behövligt
vet inte vad jag tycker om hornen. jag gillar inte att de är så himla stora, samtidigt så är det att de är så himla stora det jag gillar?
Kapade av topparna av hornen och försökte lägga till lite detaljer på dem. Vi får se om jag gör om hornen senare. Men jag håller med, tycker att det är coolt när de är stora.
Lol jag skrev medan du la upp nya bilden!
:^)
Fixade en bältesspänne på bandet som går över överkroppen och la till lite skada på hornen.
Tror ni att det är bättre ifall jag lägger till detaljer såsom skallar och stenar på basen eller ifall jag ska låta den vara tom?
men du skulle ju kunna spara den i två format? en med lite bös på basen och en utan?
Tanke: är inte nacken lite vek för att stödja de där jättehornen? Bredare käke?
Lite pill och naturligifiering på armarna kanske - och testa lards förslag ovan.
Inte en dum idé, ska prova.
Tror jag skiter i att lägga till grejer på basen, det kan bli skumt när man skriver ut.
Håller på att fixa en proxy miniatyr (28mm) för när minotauren är proned:
Före:
Bättre nu?
Tack! Börjar bli rätt nöjd med den själv. Den blev mycket bättre än vad jag trodde. Ska bli intressant att se när den väl är utskriven.
Fantastisk bra timing för övrigt. Kom svårt nedstämnd ner från Alpha-butiken i torsdags då jag inte kunnat hitta en minotaur hos dem. Finner cynial vid ett spelbord där han berättar om sina minotarudesignplaner. Man kan bli religös för mindre.