Försöker göra en egen minotaur

2

Comments

• Ionas wrote: »
    Sen vill vi alla se versionen med tvåhandsyxa som jag förhandsbokade i torsdags också. :)
    Ska fixa den så fort jag är färdig med den här. Kan behöva lite referensbilder dock så jag får veta ungefär hur du vill ha den.
    Pellevin wrote: »
    Har du funderat på att snacka med pitespelarna? De planerar att köra en turnering i sommar där alla lag får en extra minotaur.
    Tror inte jag kommer kunna skriva ut tillräckligt många tyvärr :/

Har fixat markörer för Wild Animal och Stunned som man hänger på hornen, det funkar då att hänga på både proned miniatyren och på minotauren själv

Wild Animal:
    Kkxt4vk.png

Stunned:
    MXUnrc0.png

• Ha! Coolt att hänga markörer på hornen.
  • Snyggt.
  • Fler ärr på armar och överkropp hade varit snyggt.
  • Anganatyr wrote: »
    Fler ärr på armar och överkropp hade varit snyggt.
    Fixat!
    Rtlg8Ok.png
    kCDkEfi.png
    sDkjhlm.png

• Tyckte dem ärren blir rätt så fula, så jag snyggade upp dem lite.

7EowasU.png
    GwYYKW3.png
    IYTEdxb.png
  • Cool effekt, hur har du startat projektet. Är det skissat från grunden eller har man en start att utgå ifrån?
  • edited April 2020
    Cool effekt, hur har du startat projektet. Är det skissat från grunden eller har man en start att utgå ifrån?

Jag brukar börja med huvudet för att få en ungefärlig stil på hur resten av gubben ska se ut.
    pDISig3.png

Därefter brukar jag blocka ut dens ställning med blobbar och sfärer.
    VTF51b0.png

Sedan brukar jag jobba lite huller om buller och sakta men säkert öka detaljerna.

YEdq9GR.png
    unknown.png
    unknown.png?width=445&height=640

Sen använder jag mycket av referenser för att se till så att allt inte ser super skumt ut. Jag tog mycket inspiration från Willy Miniatures minotaur:
    IMG_3312.jpg
  • Även jag som inte är superintresserad av figurer är rätt facinerad av detta projekt. Bra Jobbat Cynial
  • Skuld wrote: »
    Även jag som inte är superintresserad av figurer är rätt facinerad av detta projekt. Bra Jobbat Cynial
    Tack!

Bytte vapnet på vänstra armen och la till lite mera rustning på båda armarna
    h2sAr5D.png
    NDMRsoY.png
    QtJO5PB.png

• Klar uppgradering av armarna, riktigt snyggt
  • image0.jpg?width=481&height=641

Nu har första minotauren skrivits ut
  • Coolt, det syns att det finns god potential i detta projekt. Keep up the good work
  • Synd att ingen använder brevpressar längre.
  • Får Nurgle köra med minotaur?
  • Nu får de det.
  • Ionas wrote: »
    Får Nurgle köra med minotaur?

Grashnack Blackhoof!
  • Ser ut att bli bra!
  • image0.jpg?width=854&height=641

Här är den när den är torkad och framifrån. Kan skicka en bild när jag har fått den av min vän som skrev ut den och tagit bort alla supports
  • image0.jpg?width=854&height=641
    Tydligen tog han bort supporten utan mig, ska köra en cleanup på den sen men så här ser den ut utan alla byggnadsställningar
  • Det vore kul med en bild då du har andra figurer i närheten så vi får en känsla för skalan.
  • Pellevin wrote: »
    Det vore kul med en bild då du har andra figurer i närheten så vi får en känsla för skalan.
    Ska fixa det så fort jag har fått den. Basen är dock 32mm
  • Det blev något skumt med basen, så från och med nu så ska vi skruva ut den utan en bas
  • Kanske bättre att "skriva" än att "skruva" ut den?
  • Kul projekt! Hur hållbart blir materialet du skrivit ut i?
  • edited April 2020
    tjub wrote: »
    Kul projekt! Hur hållbart blir materialet du skrivit ut i?
    Det är resin, så det borde vara lika hållbart som alla andra resin modeller, dvs. bättre än GW figurerna. Den tar primers bra också så att måla dem är inget svårt.
  • edited April 2020
    cynial wrote: »
    tjub wrote: »
    Kul projekt! Hur hållbart blir materialet du skrivit ut i?
    Det är resin, så det borde vara lika hållbart som alla andra resin modeller, dvs. bättre än GW figurerna. Den tar primers bra också så att måla dem är inget svårt.
    Upplever att det kan skilja rätt mycket mellan olika resinmodeller, men frågar mest eftersom jag är lite sugen på en printer framöver också... :)
  • Det ända jag egentligen kan säga är att de inte är lika "böjbara" som plast, det är rätt så svårt att forma om dem när de väl har härdat då de bryter av istället. Men de är generellt mycket hårdare och tyngre än plastgubbarna.

Sign In or Register to comment.