Jag har inte spelat Blood Bowl sedan maj, så det var en rejäl fest igår. Nästan så festligt att jag fick för mig att vinna. Nästan så festligt att jag spelade lika. Men jag fick göra en touchdown i alla fall, när de hungriga flodhästarna till Ogres lade sig obekvämt hårt över mina stackars vampyrer.
Två thralls MNG nu tyvärr, men fick 2 skillups som plåster på såren. Dodge på en oskillad vampyr och Block på min Thrall med +ST (mycket tacksamt).
Glömde använda mitt kort (#8 i Dirty Tricks tror jag det var) som gjorde att jag fick fuska in en reserv från min endzone. Glömde i ett riktigt bra läge. Inget garanterat att jag hade stoppat den TDn ändå. Bjässarna var på hugget.
Nästa match: Terrors of TobiWan - Chaos Strikes Back blir ikväll på Alphaspel.
Köpte en ny vampyr också. Det blir lite vampyrtungt (speciellt ikväll med 2 thralls borta) men jag hoppas på bättre utdelning i längden. Sjätte vampyren känns ganska långt bort.
Måste fota laget och fixa collector cards. Laget är ju målat. Duh.
Lockmund sa efter matchen att han hoppades på lite stat increases. Det fick han allt. Grattis till +ST och +MA.
Jag ser detta som en konspiration mot flodhästarna! Jag måste ju vinna mot honom för att komma tillbaks över strecket och in i serieledning. Du skulle ju fixa en 0-0 0-0 match @Per_
Själv är jag mycket nöjd med matchen igår. Runda elva, 0-0, jag håller bollen. Jag ställer min bollhållare bredvid hans Ulfwerener. Jag har två spelare färre än honom så jag behöver min kille som assist för att få en tvåtärningsblok (med reroll) för att plötsligt ha fri lejd mot TDzonen. Nu behöver jag bara skicka dit en assist till. Min gobbo med två huvuden skall för första gången i matchen dodga. En snabb snakeeyes senare har gobbon ifråga burits bort med ett sämre AV, trots apons försök att hjälpa till.
Jag följer upp detta med att fyra rundor i rad missa det första tärningsslaget varje turn. Tre gånger missar jag dodge med gobbo, och en gång får jag skalle reroll skalle. Den matchen slutade inte lyckligt för de goda.
http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1467
Detta resultat var onekligen spännande. Inte optimalt för mina hungriga flodhästar men för grupp A och B blev det intressant.
C till F är en helt annan historia, och att lagens spelade matcher ligger mellan två till fyra gör det lite osäkert men tar man inte ut segern i förskott kanske man inte får ta ut den. Detta kan dock bli tungt för just Chaos Strikes back och the Happy Squirrels även om grupp A inte är lika tight som B om resultaten går med sig.
Grupp B blev just ännu intressantare när Melnibone slog HG. Om grupp A inte släpper till så många poäng känns det lovande, men i teorin kan mina getter missa slutspelet även om de vinner de två sista.
Ja, många slutspelsplatser känns fortfarande rätt öppna. Jag är rätt övertygad om att du går till slutspel om du vinner de sista matcherna och slutar på 13p. Jag tror faktiskt att 13p kommer räcka för slutspel i grupp C-F och där är det svårare att få en slutspelsplats.
Däremot är jag inte så säker på att du vinner båda kvarvarande matcherna och i så fall bli det tight om slutspelsplatsen.
Darkland Slavehunters lyckades vinna med 2-0 mot Rare Exports, den segern behövdes verkligen! Tärningsguden var med mig helt klart - Anders slog väldigt kasst med sina fruktade bomber och mina kaosdvärgar krossade sina icke-muterade kusiner med 6-0 i cas (varav 5 gjordes av Htruk Ironsmasher). Härnäst dags för vampyrer minsann!
Comments
Nurgle, Undead, Orc, Necro, Necro. Sedan får det som är kvar möta MartinS Slann...
Men det ska bli kalasroligt att få möta en massa olika lag, sjukt spelsugen nu
Två thralls MNG nu tyvärr, men fick 2 skillups som plåster på såren. Dodge på en oskillad vampyr och Block på min Thrall med +ST (mycket tacksamt).
Glömde använda mitt kort (#8 i Dirty Tricks tror jag det var) som gjorde att jag fick fuska in en reserv från min endzone. Glömde i ett riktigt bra läge. Inget garanterat att jag hade stoppat den TDn ändå. Bjässarna var på hugget.
Season 15 is on.
Köpte en ny vampyr också. Det blir lite vampyrtungt (speciellt ikväll med 2 thralls borta) men jag hoppas på bättre utdelning i längden. Sjätte vampyren känns ganska långt bort.
Måste fota laget och fixa collector cards. Laget är ju målat. Duh.
Jag hade en rätt bra chans att gå upp 3-2 till 3-3 men en riktigt förödande pitch invasion tog det från klart görbart till katastrof och 4-2.
Men ändå en rättvis seger för Lockmund. Han spelade lite bättre imo.
Lockmund sa efter matchen att han hoppades på lite stat increases. Det fick han allt. Grattis till +ST och +MA.
Jag fick usla 10k dock. Usch och fy. Dock Dodge på en oskillad vampyr.
Det börjar bli roligare och roligare att spela blodsugare. Kluriga och allt kan gå tokfel, men ofta bra möjligheter.
Jag ser detta som en konspiration mot flodhästarna! Jag måste ju vinna mot honom för att komma tillbaks över strecket och in i serieledning. Du skulle ju fixa en 0-0 0-0 match @Per_
Hans enda Beastman med 2 skills är ute iaf. Den bjuder jag på.
Grupp F vann mot grupp D med 3-1 i matcher. Det var nog lite mer av en skräll.
Jag följer upp detta med att fyra rundor i rad missa det första tärningsslaget varje turn. Tre gånger missar jag dodge med gobbo, och en gång får jag skalle reroll skalle. Den matchen slutade inte lyckligt för de goda.
Fest i Kapernaum. Tur att man iaf inte är bitter.
Detta resultat var onekligen spännande. Inte optimalt för mina hungriga flodhästar men för grupp A och B blev det intressant.
C till F är en helt annan historia, och att lagens spelade matcher ligger mellan två till fyra gör det lite osäkert men tar man inte ut segern i förskott kanske man inte får ta ut den. Detta kan dock bli tungt för just Chaos Strikes back och the Happy Squirrels även om grupp A inte är lika tight som B om resultaten går med sig.
Däremot är jag inte så säker på att du vinner båda kvarvarande matcherna och i så fall bli det tight om slutspelsplatsen.