[Blood Bowl 3] Pepeligan söker spelare

edited January 2023 in Lokalt
Pepeligan söker nya spelare!
DEtA9U.jpg


Pepeligan söker nya spelare!


Gillar du amerikansk fotboll? (Nej? Det gör inte jag heller)
Gillar du fantasy?
Gillar du meningslöst våld?

Då ska du vara med i vår digitala Blood Bowl-liga som heter Pepeligan. Vi är en svensk Blood Bowl-liga, som tuffat på sen 2017 med ett stort fokus på community och att ha roligt tillsammans. Vi spelar en match per vecka på säsongsbas, en säsong är mellan 7-9 matcher beroende på spelarunderlag. Vi använder oss just nu av spelet Blood bowl 2 men kommer att gå över till Blood Bowl 3 när det släpps den 23e februari. Allt du behöver är Blood bowl 3 på datorn så hjälper vi dig med resten, vi är flera erfarna spelare som kan lära ut grunderna i spelet vid behov också. Låter det intressant? Klart det gör!

Ansök till vår grupp på facebook för att gå med eller få mer information: https://www.facebook.com/groups/pepeligan/

Jag tänkte också passa på att bjuda på lite godis från vår hype master Adam. Vi ses på pitchen!
Jag tänkte också passa på att bjuda på lite godis från vår hype master Adam. Vi ses på pitchen!


«1

Comments

  • edited August 2018
    Säsong 7 är på gång nu, sista anmälningsdag är på torsdag (16:e augusti). Anmäler sig gör man i vår facebookgrupp :)
  • Nu är det kallt ute men i Pepeligan jobbar vi på salt till vägarna. Säsong 9 börjar inom kort och sista dag för att anmäla sig är är söndagen den 2:e december. För er som undrar kommer det tas en paus över jul, närmare bestämt mellan den 20:e december och den 10:e januari då vi kommer att anordna någon slags sköj julturnering.

    Anmäler er gör ni i vår facebookgrupp: https://www.facebook.com/groups/pepeligan/
  • Förfärande tid att anmäla sig till säsong 9 i en lugn gemytlig liga.
  • Då var det dags för säsong 10, sista anmälningsdag är onsdagen den 13:e februari i vår facebookgrupp!
  • Anmäler intresse för nästa säsong om det blir något av.
  • Bara att gå på gruppen pepeligan här på fb och anmäla sitt intresse
  • Du är så välkommen Oberwald. Sista anmälningsdag är på torsdag, vi använder facebookgruppen för matchbokning och anmälan
  • Då är det snart dags för vår sommarsäsong där alla kör helt färska TV1000-lag, 20 glada spelare så långt så det blir fest! Sista anmälningsdag är på måndag den 27:e maj i vår facebookgrupp.
  • Pepeligan sätter igång en ny ordinarie säsong den 15 augusti. Vi vill ha era anmälningar senast på söndag den 11 augusti klockan 12.00, i vår facebookgrupp: https://www.facebook.com/groups/pepeligan/
  • De där filmerna gör det nästan värt att köpa spelet och bli med facebok
  • Då får vi muta med en till (visserligen några säsonger gammal men fortfarande fantastisk).
  • Då var det dags igen, ny säsong på gång och sista anmälningsdagen på söndag (13:e)
  • Jag är såld. Kunde inte motstå dagens rea.
  • Nu är jag lite sen på tåget med att titta in (är tyvärr dålig på att kika in här ibland) men vi har ny säsong på gång med sista anmälan på söndag (1:e december). Trevligt om du vill vara med Thursablot :)

    Bra att veta för er som tänker att ni vill ha "jullov" är att vi kommer ha uppehåll från den 18:e december till den 9:e januari, så för er som önskar er salt i julklapp blir det inte det i ordinarie liga i alla fall (men kanske i någon slags cup eller liknande om det finns intresse).
  • Xeno wrote: »
    Nu är jag lite sen på tåget med att titta in (är tyvärr dålig på att kika in här ibland) men vi har ny säsong på gång med sista anmälan på söndag (1:e december). Trevligt om du vill vara med Thursablot :)

    Måste man ha facebook? I så fall är det en dealbreaker.
    Om inte så byggde jag ett nytt nurglelag "Kali yuga doom divers"
  • Thursablot wrote: »
    Xeno wrote: »
    Nu är jag lite sen på tåget med att titta in (är tyvärr dålig på att kika in här ibland) men vi har ny säsong på gång med sista anmälan på söndag (1:e december). Trevligt om du vill vara med Thursablot :)

    Måste man ha facebook? I så fall är det en dealbreaker.
    Om inte så byggde jag ett nytt nurglelag "Kali yuga doom divers"

    ja det skulle jag säga. för all info om matchveckor och vem en möter osv postas där.
  • Ahh, då gick det bort, synd
  • Det är korrekt som brocCooLi säger. Vi använder vår facebookgrupp för matchbokningar och info.
  • Då är det snart dags igen, vi vill ha in anmälningar till nästa säsong senast på lördag (29:e februari)
  • Ny säsong på gång. Sista anmälningsdag på lördag (9 Maj)
  • Skaffat äntligen en pc så kan joina. Söker man bara på Pepeliga?
  • Pepeligan på Facebook hittar du oss
  • Riktigt bra liga, rekommenderas. Blev tyvärr tvungen att ta en paus då jag har småbarn så de var lite svårt med schemat
  • Nu väcker jag denna gamla tråden till liv. Vi tuffar på och tar nu emot anmälningar till säsong 27.

  • En undran från en förvirrad gammal man.


    Vem är Xeno och Scisco i pepeligan?

  • Vi är fortfarande igång och går över till Blood bowl 3 vid släppet i slutet på februari. Gå gärna med!

  • Avser vara med

  • Återkommer när BB3 kommer ut

  • I'll be there (sätt på baywatch musiken)


Sign In or Register to comment.