Säsong 15

edited August 2014 in StockBowl
Nu har man kunnat anmäla sig till Säsong 15 i cirka 11 timmar. 10 lag är redan anmälda och alla dessa är av olika raser. Det säger någonting positivt om spelet Blood Bowl. :)
«134567

Comments

• Det är även ganska bra spridning på nya och gamla lag :) nu vill jag börja säsongen och lära mig spela woodies!
  • Darkland Slavehunters har inte gett upp än. Nästa säsong ska laget ta av silkesvantarna och börja köra lite hårdare stil.
  • Zeke73 wrote: »
    Darkland Slavehunters har inte gett upp än. Nästa säsong ska laget ta av silkesvantarna och börja köra lite hårdare stil.
    Äntligen händer något :)

• Vad blir det för lag för dig, Pellevin?
  • edited August 2014
    Inte säker än, tänkte vänta lite med anmälan och sedan ta något som inte verkar så eftertraktat av er andra.

Men ganska högt på möjligenlistan ligger Human, Underworld och Necromantic.
  • Nu är det sexton lag anmälda, och tretton raser! Vilket otroligt bra spel när så många olika sätt att spela på känns så attraktiva att detta kan inträffa!
  • Ja, riktigt kul att det verkar bli en bra spridning av raser igen. Relativt jämn fördelning av nya och gamla fortfarande. 7/17 "nya" lag om jag inte sett fel ännu. Nu får säsongen ta och starta snart. Måste få min fix!
  • edited August 2014
    Just nu saknas Chaos Pact, Elf, Gobbos, Humans, Khemri, Lizards, Necro, Norse, Underworld. Om vi skulle närma oss 24 anmälda raser så tror jag att jag anmäler mig med något av de kvarvarande bara för att, om det nu finns någon som kan tänka sig att låna ut ett lag till mig under en hel säsong. Humans, Norse eller Elf kan jag nog spela med befintliga figurer, men sedan blir det svårt.

Det verkar vara 2 nya coacher som gör ligadebut också (Suncar och Slumpeen). Kul!
  • edited August 2014
    @jori3641 Gobbos, Humans, Necro, Norse kan du låna av mig
  • @Thursablot: Tack. Humans eller Norse lär jag inte behöva låna, men erbjudandet gobbo/necroerbjudandet kanske jag nappar på om de lagen återstår. Skall inte Betty spela Necro kommande säsong, förresten?
  • @jori3641 Jag har ett eget lag, ihop med mitt nurglelag. Har iofs bara en ghoul men jag kanske hinner fixa och måla upp en. Går ju att proxa så länge. Men nej. Hon hoppar säsongen.
  • Synd att hon hoppar. Lånar jag laget så gör jag det i befintligt skick så ingen stress. Jag klarar mig med en ghoul kort :)
  • edited August 2014
    Inte lirat BB i ligan förut. Endast i 2 helg-cupper som goblin, med blandad framgång (alltså, "dåligt" och "asdåligt").

Jag tänkte att jag skulle lira med Necromantic. Har inte det laget, men tänkte jag skulle beställa ett. Har ett undead-lag, så saknar bara 4 spelare (flesh golem och werewolf). Funkar det att proxa dom positionerna tills jag får hem necro-laget?
  • Det går bra, så länge det är tydligt vilken spelare som är vilken typ. Men du kan nästan säkert få låna figurer om du föredrar det.
  • Pellevin: Vad kul att du ska köra med Underworld. Ju fler olika raser desto roligare! :)
  • Då är det bara den stora frågan kvar, hur många slackar/väntar till sista stunden för att anmäla sig. Är en hel del kvar till det antal som brukar spela.
  • Jag kommer att hoppa över denna säsong. Behöver en paus. :)
  • Jepp, kul att Pellevin spelar Underworld och kul om Morticue spelar Nekro.Då är det bara 7 raser kvar. 

Jag slackar. Jag kommer anmäla mig, men det blir nog med någon av de raser som ingen annan spelar. Jag väntar således in fler anmälningar.

AndersS, Björn, Dennis, Gimpen, JammyDodger, Mago, Örjan, Putte och Switchray spelade senaste säsongen men är inte anmälda än.

Egil, AndreasA, Fishpiggy, JB, Joel, Jonas, Ludde, MatsB, Per, Z3bb3, och Zlikk har alla spelat senaste året. Kanske kan någon av dem göra comeback? :)
  • Och nu är vi 20st lag iom att Kroot-Anders är med.

För övrigt kommer det en bli liten tipstävling denna säsong också. Exakta regler kommer, jag inväntar besked från commish om huruvida det kan bli ett officiellt coach sponsored prize.
  • Valde mellan Slann och Vampires. Fanns 2 Slann och 1 Vampire redan, så kör blodsugarna en säsong till och ser om jag kan få fart på skiten. :D
  • Var hittar man anmälda lag?
    Och visst är det imorgon anmälningen går ut?
    Inte riktigt bestämt mig än...
  • Lagen hittar du på stockbowls webbplats under fliken season 15.

Fredag är sista anmälningsdag.
  • T minus 34 timmar. 22 anmälda 17 olika lag.
  • Fruktansvärd kamp om Best of the Worst-priset. Och trots att jag har ett lag som inom en snar framtid kommer att bestå till hälften av Gobbos får jag inte vara med och tävla :(
  • edited August 2014
    Raser ingen spelar ännu:

Chaos Pact
    Elf
    Human
    Khemri
    Lizardmen
    Necromantic
    Norse

Hoppsan! Att ingen vill lira Lizardmen är väl ändå en överraskning.
  • Vilken fantastisk spridning!
  • Lutar åt en riktigt trevlig säsong!
  • Kul att Mago spelar gobbos med Stockbowltema. Go Gobbo-Jocke!
  • edited August 2014
    Jag upprepar tippningstävlingen från förra säsongen. I stort är det samma regler som senast, skillnaden är att jag tagit bort bonuspoängen för tidigt inlämnande och att den turliga vinnaren får ett officiellt coach sponsored prize (2 trisslotter).

Gissa vilket/vilka lag som
    1. Kvalificerar sig för slutspel av egen kraft. Observera att detta inte nödvändigtvis är de lagen som deltar i slutspelet eftersom de tidigare nämnda lagen kan avstå slutspel. Ange 8 lag. Varje rätt lag ger 1p.
    2. Gör flest mål under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
    3. Gör flest CAS under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
    4. Släpper in minst mål under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p
    5. Får minst antal CAS emot sig under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
    Lag som lämnat w.o eller inte spelat hela säsongen är diskade från kategori 4 och 5.

Den coach som gissar flest rätt vinner. Det kommer inte vara någon bonuspoäng för tidigt inskickande, men tidigt inskickande kommer gälla som tiebreaker.
    Man måste skriva sina gissningar i denna tråden (eller tipstråden) senast tisdag 26/8 kl23:59 .

Om det mot all förmodan framkommer att man under säsongen medvetet spelar till ens motståndares fördel, exempelvis genom att medvetet släppa in mål så att denna kan göra flest mål så att man får rätt på tipset, så är man automagiskt diskad från denna tävling. Det är också strikt förbjudet att editera sin tipsinlägg. Ångrar man sitt tips får göra ett nytt tips fram till deadline, men det skall då göras i ett nytt inlägg så att det inte är några oklarheter om när man tippat.

Edit: På allmän begäran har det gjorts en separat tråd för tipset.

• Gillar tipset! Och @Magos lagtema, Mufflo kommer bli en stjärna där tror jag!
Sign In or Register to comment.