Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

191012141517

Comments

• Vågad startelva, @khanmank. Bara en reroll med chaos för att få in alla positionals. Det kommer bli många turnovers.
  • edited August 2016
    Man får inducements ...

Och det blev faktiskt två turnovers på hela matchen för mig. Och en sket jag i för det var på bollplock.

Det är för att laget ska bli Örebrolaget. Billigare att köpa rerolls än minotaur. Men hon sög rätt bra i den här fajten.
  • Lag utbytt!
  • Och visst har du rätt om inducements. Du kan ju ta typ 7 extra rerolls mot mig.
  • Okej såg detta nu. Kolla nån så jag gjort rätt. :-)
  • Jag klurade på hur det blev "lättast" att komma till EuroBowl-laget så jag körde såhär. Bara ingen dör köper jag rerolls typ. Och valde armar istf MA eftersom man inte får ta stats på EB.
  • Tio dagar sedan senaste aktiviteten här. Hur går det med matchfixandet i nedre halvan av den enormt haltande tabellen? Kan tänka mig spela en match till veckan mot någon som spelat färre matcher än jag själv. Därefter är jag rätt upptagen i typ två veckor så det gäller att passa på!
  • Jag har varit däckad av en förkylning som till och med pappa Nurgle skulle vara stolt över. Nu ärret inskolning på förskola som gäller men det är möjligt att det hinns med en match under dagtid om någon kan och vill ha fler matcher (sneglar på @khanmank).
  • kan dagtid mån-ons sen sover jag mest om dagarna. Smörblomma lärde sig praktiskt nog att Block-a och likt tidigare får man ju inte ta stats på EB.
  • Jag kan lira en match på dagtid onsdag, om vi startar senast 12. Sen kan och vill jag spela när Axel somnat onsdag, torsdag eller i helgen vilken tid som helst.
  • Nu är innebandydömningen igång för mig så den som får spela mot mig får känna sig lyckosam och tacksam ;)...

Jag komma kunna spela periodvis dvs. :)
  • Ok, en lite update, jag kommer nog kunna spela en hel del efter nästa vecka. Min domarkollega har tyvärr stött på lite problem så vår säsong kommer dra igång senare än planerat. Så när någon är sugen att spela, skriv en rad, vem vet jag kanske kan lira :D
  • Jag har väl kvar Ikki, Radge och Frantic i typ den ordningen för att nå sju fajter med nya laget. Blir lite knas denna vecka men kanske i helgen och mån/tis kommande vecka kan vara ngt. Ev även tisdag imorrn 6/9 men tidigast 20.30 i så fall.
  • Jag kan spela nästa vecka som det ser ut nu... :) Känner lukten av chaos-derby :P
  • Jag spelar gärna en match kvällstid, innan fredag
  • har möjlighet att spela imorgon söndag (kväll upptagen, möte med Khanmank)
  • Jag har slut på serier att se, inte kommit igång med målandet av Mariehem Spartans ännu. Kan ingen komma över och spöcka mig?
  • Jag kan, jag har dock telefonmöte ikväll annars så är schemat fritt för spelande. Så när passar det herrn bäst?
  • Frantic, dejt ons el tors?
  • Jag har haft väldigt fullt upp jobbet / hemma på sistone, men det ser ut som att jag kommer att ha en del tid över fredagar fram till lunch. Inget kritiskt och har komptid att ta ut. Så om någon kan spela förmiddagsmatcher på fredagar är jag väldigt peppad. Det var väldigt länge sedan jag spelade en match (känns det som i varje fall).
  • @Marty torsdag

@övriga finns chans jag kan spela på fredag kväll också om någon är sugen.
  • Chansen på fredag för övriga är nu indragen eftersom Nurglepesten har drabbat Kasper "The Master" här i hemmet....
  • Jag klurar på kommande säsong. Det nya BB som kommer ... Ser ni fram emot alla förändringar eller kommer ni sura i köket och vägra frångå CRaP?

jag letar nya gamla Star Players. Frank'N'Stein och Bilerot Vomitflesh klara!
  • Jag är villig att prova de nya reglerna och se vilka faktiska skillnader det egentligen blir, efter att ha provat och utvärderat får jag väl se om jag surar i köket eller dansar macarena av glädje.
  • edited September 2016
    Har bara en Frank och han står som förstenad i mitt necrolag...

Men har vad menar du med alla förändringar?

Har gw släppt ngt jag missat?
  • Vad som sägs är att det är vanliga CRP.

Har någon hört något annat???
  • stashman wrote: »
    Vad som sägs är att det är vanliga CRP.

Har någon hört något annat???

Det var vad jag läste på NAF också.
    Stareater wrote: »
    Jag är villig att prova de nya reglerna och se vilka faktiska skillnader det egentligen blir, efter att ha provat och utvärderat får jag väl se om jag surar i köket eller dansar macarena av glädje.

Ja, det är klart vi ska prova dem...
  • de återinför ju några gamla star players och det fanns en tråd om reroll på reg-slaget för de lag som inte har apo. En permanent Igor typ.

Snaaaart klar med Nurgle Warriors. Måste måla om höftskynket på Pestigors bara. Tänkte bajsbrun bore bäst
  • khanmank wrote: »
    de återinför ju några gamla star players och det fanns en tråd om reroll på reg-slaget för de lag som inte har apo. En permanent Igor typ.

Snaaaart klar med Nurgle Warriors. Måste måla om höftskynket på Pestigors bara. Tänkte bajsbrun bore bäst

Aha, ah men då får vi se helt enkelt.

Ta diarré brunt istället, gärna med lite inslag av ej upptagen/behandlad mat som tex majs... mmmmm
  • Någon som spela i helgen? Skriv en rad för jag kan nog alla dagar (kvällstid) :)
Sign In or Register to comment.