Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

18911131417

Comments

• En av dem har +MA och han hade en pestigor med +ST också fast den dog. Klart läskiga pestigorer i det laget.
  • Aha, najs med en extra MVP, jag har också spelat mot samtliga utan avhopparen Dancers in the Dark. Gimme höjning så jag kan vinna mot Swebba all-stars!
  • edited July 2016
    b175497.jpg

Ryktet säger att fuskarslagens coacher är pågång igen...

Allting pekar på att @Marty33 kommer på besök för tre mvp-slag. 3 olika whiskys och en rejäl fajt... Nåja, stay tuned... :)
  • Sandra tänkte ta en bio någon kväll framöver och frågade om jag skulle spela nå BB.

Nåååå, ska jag göra det eller? @snow @stareater@ikki @emiskaya @khanmank
  • Hemma igen kanske nästa torsdag. Typ.
  • Är hemma nu, har kid i 2 veckor framöver så hemmamatcher kvällstid passar nog bäst.
  • Ikki wrote: »
    Är hemma nu, har kid i 2 veckor framöver så hemmamatcher kvällstid passar nog bäst.
    Sweet... Säg till när du mött en och annan till så är jag redo igen. Du mötte ju mig senast så någon annan borde väl nappa relativt kvickt :)
  • Jag är också hemma nu och eftersom frugan nu tar med hundarna på fortsatta semesteräventyr när jag börjar jobba kommer jag vara jäkligt sugen på att fylla tomheten och avundsjukan med blood bowl.
  • Snow wrote: »
    Jag är också hemma nu och eftersom frugan nu tar med hundarna på fortsatta semesteräventyr när jag börjar jobba kommer jag vara jäkligt sugen på att fylla tomheten och avundsjukan med blood bowl.

Helt rätt tänkt. Mot mig kan du välja och vraka typ vilken kväll du ska möta mig...

Typ som sagt, jobbar på UFF fredag kväll annars är jag ledig.

Men vill du möta övriga du inte mött än förstår jag det, hör av dig när du vill :), jag har ju din mugg här hemma hos mig i tryggt förvar... Mugghahahahahaaa :P

• Jag har kidsen fram till söndagkväll. Sen är jag också på för spel. Jobbar dock så det får bli kvällstid. :-)
  • edited July 2016
    Någon som har lite extra Zombisar att låna ut för denna säsong, dödar visst fler motståndarspelare än jag räknat med... :(
  • Frantic wrote: »

Tier 1:

Wood Elf, Undead, Lizardmen, Skaven, Dwarf, Chaos Dwarf, Orcs, Dark Elf, Norse och Amazon

Tier 2:

Chaos, Chaos Pact, Human, Khemri, Slann, Necromantic, High Elf, Elf och Nurgle

Tier 3:

Underworld, Halfling, Goblin, Ogre och Vampire

Stora protester kan komma nu ;)

Jag kommer nog att få min MVP ikväll när alternativ hälsar på i Kannibal-orten i Sävar. Jag har lite åsikter om tier-indelning inför kommande säsonger. Tycker många av tier 2 lagen är för bra för att få två MVP. Ta Chaos, High elves, Necromantic och Nurgle. De har det tufft i turneringar för de har lite skills men i ligor är de enligt mig Tier 1. Amazoner som börjar lida ordentligt i ligor när Tackle blir vanligt borde kanske vara Tier 2.

Vill inte ändra något denna säsong, men inför nästa säsong bör vi diskutera dessa indelningar. De känns mer inriktade mot turneringar och inte ligor.
  • Jag håller med, nurgle borde ligga som tier 3. Tog 12 matcher innan alla warriors fått en skill :P

Skämt och sido, du har rätt.

Jag tog bara och kopierade rakt av tuneringsindelningen på tier. Den ska såklart vara lite annorlunda i seriespel.
  • edited July 2016
    Spelarna i Lothern 11 är på väg mot lufthamnen för att borda örntransport till Sävar. Coach Snow har beställt extra lagläkare eftersom man inte kan lita på sjukvården där uppe i kalla utmarkerna.

ulthuansa.png

De nya matchställen har levererats, om än något urblekta och feltryckta, men åtminstone inte i fjolårets färger. Dragon warrior-stället saknades dock helt i leveransen så det färskaste förvärvet Muller får spela i Phoenix guardrustning istället. Leverantören har lovat bättring. Klubbkassören noterar samtidigt med ett nöjt flin att feltryckta kläder mycket väl kan generera storkovan på auktion i framtiden.
  • Åker till fjällen några dagar, och räknar med att @khanmank & co kommer ikapp i TV medan jag är borta och kan ta en jämn match.
  • Det verkar bli match mellan undertecknad och @Frantic på fredag, men jag är öppen för match innan dess mot folk som spelat färre matcher
  • Kan spela bortamatcher under nästa vecka kvällstid om någon känner för det.
  • edited August 2016
    Det blir inställt för mig och @Snow på fredag eftersom jag kommer åka till stugan i morgon och kommer hem först på lördag.

Med det sagt så spelar jag gärna ikväll vid 20.15 tiden.

Någon som kan/vill? @Emilskya @Ikki @Stareater ???
  • Är tillbaka i Umeå nu. sms:a 0730731465 om ni vill ha en match
  • Ska möta Goblins med 630k inducements idag. Domaren är nog rätt nöjd. Frågan är om det är värt att sparka ut två skadade linjealver med varsin skill för att minska detta gap med 180k. Förmodligen bättre att mata trollen med dessa stackare.
  • edited August 2016
    Äh... Mot mig klev Morg in och en fanatic med mighty blow mm... Bara att typ försöka överleva, det gjorde jag ;)

Mitt tipps till dig, kicka ingen, mata troll, Morg mm med dem istället :D
  • En skadad linjealv till sneaky git fick sparken idag efter att lagledningen äntligen fått råd att värva drakprinsen Lachmann från Borussia Berghem i dennes ställe.

Det skedde efter en ohotad 3-0 vinst mot Berghems Blodsugare. Det fanns förvisso inte mycket till blodtörst idag, men de var desto sämre på 2+ utan reroll (mantrat "tänk alv, tänk alv" hade inte slagit rot hos vampyrerna). Det blev lite ensidigt, men hyggligt mycket SPP till båda lagen. Eftersom Lothern 11 nu mött samtliga kvarvarande lag i ligan delades också 2 extra MVP ut, som dock inte tillförde några ytterligare skills till ligans mest bloatade lag.
  • edited August 2016
    Noterar att jag efter ikväll kommer ha varit med i samtliga av de fem senast spelade matcherna.
  • Mkt najs :)
  • edited August 2016
    Efter några sämre matcher där MUD underpresterat är nu självförtroendet hos spelarna inte direkt på topp.

"Vi skulle behöva rycka upp oss lite. Kanske få tillbaka självförtroendet genom att vika pappersflygplan och se om vi faktiskt klarar av något. Alternativt spela mot Berghems blodsugare en gång till"

- Coach McSorley som deppade ganska så hårt efter ett insläppt mål på övertid i senaste torsken mot Lothern ´11
  • Hemma och spelsugen! Kan troligen efter 17 hela veckan. @Ikki och @radge, har första tjing, då vi ej mötts. @marty33 möte jag senast. :-)
  • edited August 2016
    Jag har lillen hos mig denna vecka, spelar gärna kvällstid på hemmaplan. Saknar dock fortfarande Zombisar till laget.
  • Ok, vilken dag skulle passa dig bäst @Ikki?
  • edited August 2016
    Eftersom jag ska spela Kaos på EurOpen så byter jag till Khorneflakes Inc! i och med kvällens match mot Emil. Jag ska väl försöka få ihop något slags lag som liknar det jag tänker spela i Örebro men vi får se hur det går.

Det känns väl inte som Vampyrerna kommer vinna det här i alla fall ...
  • Matchrapport Khorneflakes Inc! vs Swebba Allstars eftersom ni inte kommer kunna skapa den själva med ett ospelat lag som Khorneflakes. Byter ut laget i ligan så snart första matchen spelats.
Sign In or Register to comment.