Aha, najs med en extra MVP, jag har också spelat mot samtliga utan avhopparen Dancers in the Dark. Gimme höjning så jag kan vinna mot Swebba all-stars!
Jag är också hemma nu och eftersom frugan nu tar med hundarna på fortsatta semesteräventyr när jag börjar jobba kommer jag vara jäkligt sugen på att fylla tomheten och avundsjukan med blood bowl.
Jag är också hemma nu och eftersom frugan nu tar med hundarna på fortsatta semesteräventyr när jag börjar jobba kommer jag vara jäkligt sugen på att fylla tomheten och avundsjukan med blood bowl.
Helt rätt tänkt. Mot mig kan du välja och vraka typ vilken kväll du ska möta mig...
Typ som sagt, jobbar på UFF fredag kväll annars är jag ledig.
Men vill du möta övriga du inte mött än förstår jag det, hör av dig när du vill , jag har ju din mugg här hemma hos mig i tryggt förvar... Mugghahahahahaaa :P
Wood Elf, Undead, Lizardmen, Skaven, Dwarf, Chaos Dwarf, Orcs, Dark Elf, Norse och Amazon
Tier 2:
Chaos, Chaos Pact, Human, Khemri, Slann, Necromantic, High Elf, Elf och Nurgle
Tier 3:
Underworld, Halfling, Goblin, Ogre och Vampire
Stora protester kan komma nu
Jag kommer nog att få min MVP ikväll när alternativ hälsar på i Kannibal-orten i Sävar. Jag har lite åsikter om tier-indelning inför kommande säsonger. Tycker många av tier 2 lagen är för bra för att få två MVP. Ta Chaos, High elves, Necromantic och Nurgle. De har det tufft i turneringar för de har lite skills men i ligor är de enligt mig Tier 1. Amazoner som börjar lida ordentligt i ligor när Tackle blir vanligt borde kanske vara Tier 2.
Vill inte ändra något denna säsong, men inför nästa säsong bör vi diskutera dessa indelningar. De känns mer inriktade mot turneringar och inte ligor.
Spelarna i Lothern 11 är på väg mot lufthamnen för att borda örntransport till Sävar. Coach Snow har beställt extra lagläkare eftersom man inte kan lita på sjukvården där uppe i kalla utmarkerna.
De nya matchställen har levererats, om än något urblekta och feltryckta, men åtminstone inte i fjolårets färger. Dragon warrior-stället saknades dock helt i leveransen så det färskaste förvärvet Muller får spela i Phoenix guardrustning istället. Leverantören har lovat bättring. Klubbkassören noterar samtidigt med ett nöjt flin att feltryckta kläder mycket väl kan generera storkovan på auktion i framtiden.
Ska möta Goblins med 630k inducements idag. Domaren är nog rätt nöjd. Frågan är om det är värt att sparka ut två skadade linjealver med varsin skill för att minska detta gap med 180k. Förmodligen bättre att mata trollen med dessa stackare.
En skadad linjealv till sneaky git fick sparken idag efter att lagledningen äntligen fått råd att värva drakprinsen Lachmann från Borussia Berghem i dennes ställe.
Det skedde efter en ohotad 3-0 vinst mot Berghems Blodsugare. Det fanns förvisso inte mycket till blodtörst idag, men de var desto sämre på 2+ utan reroll (mantrat "tänk alv, tänk alv" hade inte slagit rot hos vampyrerna). Det blev lite ensidigt, men hyggligt mycket SPP till båda lagen. Eftersom Lothern 11 nu mött samtliga kvarvarande lag i ligan delades också 2 extra MVP ut, som dock inte tillförde några ytterligare skills till ligans mest bloatade lag.
Efter några sämre matcher där MUD underpresterat är nu självförtroendet hos spelarna inte direkt på topp.
"Vi skulle behöva rycka upp oss lite. Kanske få tillbaka självförtroendet genom att vika pappersflygplan och se om vi faktiskt klarar av något. Alternativt spela mot Berghems blodsugare en gång till"
- Coach McSorley som deppade ganska så hårt efter ett insläppt mål på övertid i senaste torsken mot Lothern ´11
Eftersom jag ska spela Kaos på EurOpen så byter jag till Khorneflakes Inc! i och med kvällens match mot Emil. Jag ska väl försöka få ihop något slags lag som liknar det jag tänker spela i Örebro men vi får se hur det går.
Det känns väl inte som Vampyrerna kommer vinna det här i alla fall ...
Matchrapport Khorneflakes Inc! vs Swebba Allstars eftersom ni inte kommer kunna skapa den själva med ett ospelat lag som Khorneflakes. Byter ut laget i ligan så snart första matchen spelats.
Comments
Ryktet säger att fuskarslagens coacher är pågång igen...
Allting pekar på att @Marty33 kommer på besök för tre mvp-slag. 3 olika whiskys och en rejäl fajt... Nåja, stay tuned...
Nåååå, ska jag göra det eller? @snow @stareater@ikki @emiskaya @khanmank
Helt rätt tänkt. Mot mig kan du välja och vraka typ vilken kväll du ska möta mig...
Typ som sagt, jobbar på UFF fredag kväll annars är jag ledig.
Men vill du möta övriga du inte mött än förstår jag det, hör av dig när du vill
Jag kommer nog att få min MVP ikväll när alternativ hälsar på i Kannibal-orten i Sävar. Jag har lite åsikter om tier-indelning inför kommande säsonger. Tycker många av tier 2 lagen är för bra för att få två MVP. Ta Chaos, High elves, Necromantic och Nurgle. De har det tufft i turneringar för de har lite skills men i ligor är de enligt mig Tier 1. Amazoner som börjar lida ordentligt i ligor när Tackle blir vanligt borde kanske vara Tier 2.
Vill inte ändra något denna säsong, men inför nästa säsong bör vi diskutera dessa indelningar. De känns mer inriktade mot turneringar och inte ligor.
Skämt och sido, du har rätt.
Jag tog bara och kopierade rakt av tuneringsindelningen på tier. Den ska såklart vara lite annorlunda i seriespel.
De nya matchställen har levererats, om än något urblekta och feltryckta, men åtminstone inte i fjolårets färger. Dragon warrior-stället saknades dock helt i leveransen så det färskaste förvärvet Muller får spela i Phoenix guardrustning istället. Leverantören har lovat bättring. Klubbkassören noterar samtidigt med ett nöjt flin att feltryckta kläder mycket väl kan generera storkovan på auktion i framtiden.
Med det sagt så spelar jag gärna ikväll vid 20.15 tiden.
Någon som kan/vill? @Emilskya @Ikki @Stareater ???
Mitt tipps till dig, kicka ingen, mata troll, Morg mm med dem istället
Det skedde efter en ohotad 3-0 vinst mot Berghems Blodsugare. Det fanns förvisso inte mycket till blodtörst idag, men de var desto sämre på 2+ utan reroll (mantrat "tänk alv, tänk alv" hade inte slagit rot hos vampyrerna). Det blev lite ensidigt, men hyggligt mycket SPP till båda lagen. Eftersom Lothern 11 nu mött samtliga kvarvarande lag i ligan delades också 2 extra MVP ut, som dock inte tillförde några ytterligare skills till ligans mest bloatade lag.
"Vi skulle behöva rycka upp oss lite. Kanske få tillbaka självförtroendet genom att vika pappersflygplan och se om vi faktiskt klarar av något. Alternativt spela mot Berghems blodsugare en gång till"
- Coach McSorley som deppade ganska så hårt efter ett insläppt mål på övertid i senaste torsken mot Lothern ´11
Det känns väl inte som Vampyrerna kommer vinna det här i alla fall ...