Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

1568101117

Comments

• Efter dagens goblinslakt är coach @Snow nu obesegrad i 9 raka matcher. Någon borde se till att det inte fortgår.
  • 22-6 i cas på fyra matcher. Det känns nästan fuskigt att spela norse.
  • edited June 2016
    Håll ut Mårten, av 7 brukar straffa sig någon gång under säsongen rejält tyvärr :/

Kolla denna tråd och skriv i den vad ni väljer :)

1:a Välja - @Snow
    Följt av ....
    2:a @khanmank
    3:a Erik - Vill inte ha något pris :P
    4:a - @Marty33
    5:a @stareater
    6:a @Radge
    7:a @emilskaya
    8:a @ikki

:)
  • edited June 2016
    Jag tar Eldril Sidewinder
  • Någon som vill spela på onsdag kväll?
  • Fezglitch. Behöver lite mer random i livet ...
  • Jag skulle gärna spela mot dem jag inte mött än.
  • Det blir tyvärr några dagars paus för mig i spelandet. Fullt upp med annat innan Buzzqvarna.
  • edited June 2016
    När Basse valt tar jag blitzern (eller om Basse tar den dvärgen med blunderbussen som pekar i himlen).
  • Basse valde Wilhelm och mårten tog Blitzern. Vilket gjorde att övriga lirare fick en "ZzZzargh" :)
  • Jag måste också vila laget tills efter Buzzqvarna.
  • edited June 2016
    2-2 mellan Nurgle och Gobos efter kvällens möte... Matchrapport kommer senare.
  • edited June 2016
    b175497.jpg

Det kom otroligt mycket publik till kvällens tillställning där Bastards vinner slantsinglingen och får börja recivea. Men det gav väl inte allt för mycket eftersom allting var taktik av Ersbodas HC eftersom de startar matchen med en Blitz och sätter direkt lite press på Bastards.

Efter det går allting som man kan räkna med, lite puttande där, lite lukta illa där, lite dum här och någon gobo som fick bita i gräset. Bastards försöker öppna upp en kant, men felräknar lite på hur snabba gobos kan vara och 6 dodge senare och en tärning på bollhållaren leder till att nu håller en gobo i bollen istället och han rundan efter det göra 0-1.

Oturen fortsätter för Bastards där enkla bollhanteringar på 2+ inte fungerar gör att EBC kan göra 0-2 runda 8.

Andra halvlek börjar med en perfekt kick långt ner på EHC planhalva, en spelkåt Ripper börjar slåss innan bollen är i säkert försvar vilket leder till en turn over och hela Bastards stormar över på EHC planhalva i hopp om att kunna reducera. Under allt forcerande så kommer två starka rundor för Bastards där de lyckas knocka ut 4 gobos och casa en. Trots att EHC har fått tag i bollen kan de inte stoppa Bastards som nu fått upp ångan att reducera till 1-2 i runda 3.

Bara en knockad kommer in och coach Frantic känner kvitteringschanser. Kvitteringen kommer runda 8 men det satt långt inne. Innan dess lyckades EHC kasta iväg två Gobos (5+) medans de höll i bollen för att hålla dem borta från galna Nurglespelare och det var sånär på att lyckas också.

Utöver detta kan man tillägga att planans starplayer Ripper levde upp till sitt namn när han fick tag på Wiliam Vomits tarmar och slet ut de flesta dem och med följde det mesta av de inre organen också. Vomit drogs av banan men "Nurgle-Gudn" hade fortsatt planer för honom och gav honom livet åter.
  • Så här fort har det aldrig gått tidigare men priserna för Bubble 13 är klar... Ska ta en bild när jag fått allt så vi vet vad vi fajtas om :)
  • edited June 2016
    Alltså försöker få ihop något vettigt efter årets "total överkörning" av Frantic både i buzzqvarna och Bubb13 men rättstavningsprogrammet i iPhone kör över mig totalt med en del alkohol i kroppen så lämnar jag "wo"... Riktigt återkoppling kommer i morgon... :)
  • Mac och rättstavning har aldrig varit felfritt. En kompis (som var nykter) skulle skicka ett mall till hela svenska aeorobicsförbundet, en organisation som inte kändes igen och byttes ut till svenska h*rbocksförbundet av hans mac. Väldigt uppskattad läsning bland alla medlemmar.

Väntar med spänning på vad du tänker göra för att vända turen denna säsong, Frantic.
  • Nå, jag sitter på jobbet och fixar datorer i veckan och kan faktiskt göra två saker samtidigt, så någon som vill titta förbi på en fajt? spelstart kl 09,00-10,00 alt 12,00 borde väl vara passande?

Skriv här eller släng iväg ett sms :)
  • Nurgel takes, Nurgle gives... Snyft... YIHAAAAA :P

Matchrapport kommer ikväll...
  • edited June 2016
    Sent påtänkt eftersom jag har min tänkta semesterplan spolierad av försenad bilverkstad, men någon kanske är sugen på blood bowl ikväll? Har inget emot samtida fotbollstittande.
  • Tror basse är/var ruskigt sugen...
  • b175497.jpg

En märklig match där Nurgle drar publik men Blodsugarna får börja ta emot bollen. Det första som händer är att en sten kommer flygande och dödar Twilight Sparkle (+st block), men Nurgle gud´n hade andra planer (vänta får ni läsa) för "sparkle!

En hyffsad bra kick och en oplanerad blood lust gör att Bastards kunde blitza bollhållaren och sedan bytte bollen ägare mellan lagen innan tillslut (runda 7) så kunde Bastards ändå göra en steal och 1-0

Följande kick of blir en high kick så blodsugarna har chans till en passningspoäng innan hanlvtidsvilan men en misslyckad catch gör att det står 1-0 innan Bastards ska få ta emot och försöka utöka ledningen.

Kick Of 6+4 BLITZ och en Sparkle får smaka en vampyrs vrede och biter i gräset men eftersom det inte fanns någon chans att nå bollen så avslutas blitzen med en välriktad spark på Sparkle som får näsan placerad långt bak i hjärnstammen.

Denna gång så finns det ingen gud som tycker att Sparkle ska få fortsatt förtroende i blood bowl-världen.

Två rundor senare så hade Bastards förbrukat sina RR´s och vampyrerna håller i bollen, men några rundor senare så har William Vomit tagit sin första cas för karriären och två andra Bastards fick blodad tand och ville inte vara sämre.

Med för få spelare på planen för att göra något kreativt så kan inte blodsugarna kvittera och 1-0 står sig tiden ut.

Intressant fakta är att det blev 6 Blood Lust under matchen men 3 av dem slutade med att en thrall hade spelar klart eller blev KO och två av dem slutade med att en vampyr sprang ut och kramades hejvilt med publiken.

Bastards luktade bara ille 5 ggr under matchen...

Blodsugarna kom bara över AV 3 ggr under hela matchen och fick sin enda poäng (comp) i matchens sista runda...

Trist sa bull... Tråkigt sa Bill, God damn sa Frantic efter att fått sina Nurgleböner besvarade när Fluttershy fick sin första höjning (+AG)
  • edited June 2016
    Nu drar jag till Ockelbo över midsommar, sen har jag kidsen i fyra veckor och får svårt att spela.
    Jag skriver en rad här om tillfälle bjuds :-)
  • edited June 2016
    Glad midsommar alla "krigare"!

Tycker vi ska göra en tre-fajts-kväll någon gång i sommar ikväll som vi tidigare hade hos basse för dryga månaden sedan :)

Intresse för detta? Skriv en rad! :)
  • Ja, bortemot första veckan i juli funkar för mig.
  • Glad midsommar!

Jag är intresserad och i Sävar hela sommaren. Ledig som skolbarnen i år. Kan dock vara upplåst om jag inte får förvarning i god tid.
  • edited June 2016
    Hm... Error
  • Tror Frantic menade 2-fajts kväll. 4 personer, 2 spelplaner, 1 back öl.

Vad kan gå fel liksom??

Jag vill väldigt gärna få hembesök av någon att spela BB mot. Söndag kväll fram till och med torsdag kväll kan ni spöcka på mig
  • Borde ta tag i saken och börja lira lite nu :), har semester från måndag 27/6 t o m 8/8.. borde kunna klämma in minst en match under den perioden!
  • edited June 2016
    Marty33 wrote: »
    Tror Frantic menade 2-fajts kväll. 4 personer, 2 spelplaner, 1 back öl.

Vad kan gå fel liksom??

Jag vill väldigt gärna få hembesök av någon att spela BB mot. Söndag kväll fram till och med torsdag kväll kan ni spöcka på mig

Nja... Basse har rätt men eftersom vi avklarade tre spelplaner hos basse under buzzqvarna tänkte jag upp till sex coacher, tre spelplaner och tre fajter....

Men det kan bara hända om vi blir hos honom, hemma hos mig ryms typ två spelplaner... Vill inte rigga på baksidan eftersom det är utanför Eddies zZzovplace

Hur övriga har det låter jag er själva svara :)

Jag ser gärna att någon kör över basse så jag kan spela mot han igen... Våra höjningar efter våra matcher börjar vara legendariska :)

Iaf höjningarna efteråt ;)
  • Ikki wrote: »
    Borde ta tag i saken och börja lira lite nu :), har semester från måndag 27/6 t o m 8/8.. borde kunna klämma in minst en match under den perioden!

Come get some Bi-atch!

Nej man seriöst, kom imorgon kväll o hämta laget inklusive den nymålade Hack´N Slash så kan du passa på att såga sönder mig =)
Sign In or Register to comment.