Med tanke på hur mycket jag ogillar det dvärglag jag spelar i en cyanide liga så ska det nog inte vara några större problem att hitta namn.
Short Annoyance funkar ju till exempel (iofs är det en av mina troll slayers, men detaljer).
Dock med tanke på färgerna på laget så skulle det ju vara halvskoj med något som syftar på färgblindhet
Förstår fortfarande inte varför någon lyssnar på mig när det gäller sånt.
Dock med tanke på färgerna på laget så skulle det ju vara halvskoj med något som syftar på färgblindhet
De cellerna på näthinnan som registrerar färger kallas ju för "tappar" och tappa bollen är kanske något om Brooccoolis dvärgar gör. Speciellt om de inte har händer. Kanske lite för långsökt för att göra ett namn av, men i alla fall...
Har varit dålig på att uppdatera med bilder men har fokuserat på annat ett par dagar. Pun intended.
Deathrollern är nu helt klar och har också gjort klart en line. Har brunmålat figurerna som är kvar, kommer prioritera de sex lines som är kvar i första hand, men tror att slayers och resterande tre line blir klara i samma veva.
Känns väldigt bra det här vilket är en liten konstig känsla. Men lär väl göra det sista kvällen innan som vanligt ändå (:
Tada!
Nu är jag klar, typ. Ska washa lite och fixa baserna. Kanske borde tänkt på vad jag ska göra på baserna innan dock... hmm? Blir väl gräs bara. Något roligt förslag?
Har börjat färdigställa spelarna. Fixat baserna och försöker få till oljefläckar på baserna, i värsta fall blir det 'bara' lerfläckar. Men bättre än inget
Vet inte om jag orkar bry mig så mycket om det i dagsläget, kanske att jag fixar lite mer med laget efter helgen. Du får titta orh bedöma irl.
Va? Mina bilder som är helt perfekta i allt
Ok, nu ska jag vara lite kritisk. Ta det på rätt sätt för det är bara för att ge tips inför framtida målning!
Det ser ut som att brons-färgen, eller bruna färgen, på skägg och "skorsten" endast är en färg. Detta antagligen pga att washen inte har varit tillräcklig i skrevorna, men också då ingen direkt highlight lagts på topparna. Detta gör att det blir lite "plain" rakt över.
Den rosa färgen, o även till viss del den gröna, har ett annat djup som får bronset att inte se helt klart ut.
Ganska snabbt ordnat med en mörk wash och ett par tunna streck av ljusare highlight.
Visar gärna i helgen, så jag tar med färger (som jag skrev innan) så kan vi se om vi kan hinna fixa lite med det på hotellet.
Hoppas verkligen inte att du tar illa upp för att jag påpekar detta, utan försöker se det som tips!
Älskar för övrigt hela idén med mekaniserade dvärgar och det oerhört komiska att dom saknar händer medan bollen har en hand är ju genialiskt!
@equilibri nä nu jävlar blir jag sur som en sockerbit! tar inte illa upp alls är typ andra eller, max, tredje laget jag washar så har inte alls lärt mig eller fått in någon rutin/vana. dock är jag typ livrädd för highlights, känns superavancerat.
tyckte för övrigt inte det var så kritiskt men yolo.
Comments
Short Annoyance funkar ju till exempel (iofs är det en av mina troll slayers, men detaljer).
Förstår fortfarande inte varför någon lyssnar på mig när det gäller sånt.
De cellerna på näthinnan som registrerar färger kallas ju för "tappar" och tappa bollen är kanske något om Brooccoolis dvärgar gör. Speciellt om de inte har händer. Kanske lite för långsökt för att göra ett namn av, men i alla fall...
@Mooselord gillar hur du tänker!
@inforthepain snarare att bollen börjar med hand :P
hmm... @Pidpad'll Tap That
känns lite som kombo på det som sagts, och så får vi in färgblindheten iom @Pidpad
Deathrollern är nu helt klar och har också gjort klart en line. Har brunmålat figurerna som är kvar, kommer prioritera de sex lines som är kvar i första hand, men tror att slayers och resterande tre line blir klara i samma veva.
Känns väldigt bra det här vilket är en liten konstig känsla. Men lär väl göra det sista kvällen innan som vanligt ändå (:
där satt namnet tror jag bestämt
Nu är jag klar, typ. Ska washa lite och fixa baserna. Kanske borde tänkt på vad jag ska göra på baserna innan dock... hmm? Blir väl gräs bara. Något roligt förslag?
Kan dock bero på bildkvalitén... ;-)
Va? Mina bilder som är helt perfekta i allt
@Jox har ju washat? men varken du eller @equilibri verkar ju tycka det
Det ser ut som att brons-färgen, eller bruna färgen, på skägg och "skorsten" endast är en färg. Detta antagligen pga att washen inte har varit tillräcklig i skrevorna, men också då ingen direkt highlight lagts på topparna. Detta gör att det blir lite "plain" rakt över.
Den rosa färgen, o även till viss del den gröna, har ett annat djup som får bronset att inte se helt klart ut.
Ganska snabbt ordnat med en mörk wash och ett par tunna streck av ljusare highlight.
Visar gärna i helgen, så jag tar med färger (som jag skrev innan) så kan vi se om vi kan hinna fixa lite med det på hotellet.
Hoppas verkligen inte att du tar illa upp för att jag påpekar detta, utan försöker se det som tips!
Älskar för övrigt hela idén med mekaniserade dvärgar och det oerhört komiska att dom saknar händer medan bollen har en hand är ju genialiskt!
tyckte för övrigt inte det var så kritiskt men yolo.
ja! är såååå nöjd med min lösning av händer/boll
Måla på tåget du får ni in det rätta gunget i målningen
10 line, alla positioner och självklart en deathroller.
det som är kvar är lite jobb på baserna, och så ska @equilibri fixa lite också
Pics or it didnt happen!