brocCooLi pusslar dvärgar

Ska försöka få ihop ett dvärglag till necrofräsen som @Pellevin håller i.
På något sätt ska detta bli min deathroller???

blKUVBIh.jpg
«134

Comments

• Köpte du titanforges metalbeards?
  • Fyll en plastmugg med PVA-lim.
    Lägg i alla bitar.
    Skaka.

Vänta tills det stelnat lite och tryck sedan ut det på en en tallrik och forma efter smak...
  • edited February 2016
    Hmm... bara 2½ vecka kvar till necrobowl så jag hoppas att det finns några figurer som är lite mer färdiga i dvärglaget än bilden ovan.

Men det är väl under tidspress man jobbar bäst!
  • Alltså dom jag köpte så var varje figur upp till 12 bitar var. Jag tyckte att GWs plastlim inte funkade alls så jag tog superlim. När det inte funkade heller så pinnade jag varenda bit. Ca 18 borrningar/figur. Inget jag rekommenderar att nån annan människa i världen ska genomlida igen! Sen mkt greenstuff för att det var mkt luftbubblor i gjutningarna...
    Hoppas dina figurer är bättre! Lycka till!
  • Behöver ni hjälp med att limma så är det bara till att posta era figgar till Skuld så limmar han ihop allt!
  • @inforthepain HAHAHAHAHA! :)
    Lite under bältet där! ;)

För er som inte var med så lånade Skuld mitt superlim. Han limmade i princip ihop sina fingrar och spillde ut det mesta av limmet. Den bit han skulle limma fast ramla bara isär.
  • edited February 2016
    @kaju ja precis... deras metalbeards och någon annan grej också plus denna 'katapult' som jag ska modda om. låter så där med det du berättade, men superlim verkar funka än så länge.

@Melisqus mmm... kan finnas en viss chans att detta är första jag börjar med... men det löser sig, yolo som Abraham Lincon sa när Da Vinci frågade vad han ville ha i julklapp :)

alltså Skulds skills i superlimmande är nog bäst!!!
    och tror jag hellre låter Skuld limma än följer rådet som @equilibri sa.
  • btw @kaju, vilket lag har du dessa dvärgar i? dina chaos dwarfs? eller har du ett rent dvärglag?
  • edited February 2016
    Föraren är klar nu iaf (:
    Dock lite väl suddigt kort.

ckaR9qCh.jpg
  • Rent dvärglag.
    Har du några dvärgar över? Är du sugen på att splitta på ett paket extra dvärgar?
    Jag fick bara 11st, känner att det inte räcker riktigt.
  • 11???
    Jag köpte två paket á 20 st i varje. Men köpte dock inte deras fantasy football lag utan deras dvärgrobotar. Är det samma som du köpt?
    Tror du kan få av mig om du vill och det matchar de du redan har (:
  • Angående Skuld och superlim så tror jag inte att han misslyckats med att limma ihop åtminstone alla fingrar nångon gång. Han har inte körkort på sånt.
  • Öjj @kaju vad är det för påhopp. Det var flera fingrar som inte va ihoplimmade. Därimot limmade jag fast mig i bordsduken på resturangen.
  • @Skuld HAHAHAHAHA! :D
  • @brocCoLi vi får deala när vi ses!
  • Klar med min death'roller' nu!
    Förare plus maskin ska sättas ihop efter målning. Dvärgen med motorsåg och 'dra in'-klubba ska vara löstagbar precis som ställningen han står på. Mycket lättare att frakta/förvara tänker jag. Satt fast magneter så delarna inte ramlar av helt.

dXkEjTch.jpg
  • @kaju var visst två förpackningar på 10st, men gör bara 16 oavsett och tror jag har kvar någon katapultcrew också. men kan ta med delarna som blir över så får du kika
  • edited February 2016
    Två runners längst till vänster, sen två blitzers och två slayers. Kommer särskilja dem när jag väl målar.
    Den som granskar bilden noga ser att inga spelare har händer, något som jag medvetet gjort då jag kom fram till att det var lättare att plocka upp bollen på det sättet.

0XQpdzfh.jpg
  • Och nu är tio st line klara. Snart dags att börja måla (:
  • Här går det undan...

Blir det dvärgar nästa helg?
  • Metansprej, wash och sedan lite highlights?

Ska bli kul att se laget på Dungeonbowl.
  • @Jox nästa helg? vad är det för något då? tänkte ha dem klara till necro.

@pedda ja det kan nog bli dvärgar där med faktiskt
  • Ja, inte nu till helgen men nästa...

Necronomicon alltså.

• 5-6 mars är väl ändå om tre helger?
    men lite tomato potato över det. men ska försöka vara klar då :)

har någon ett bra tips på hur en fyller upp springan i baserna? mina figurer har inte själva den 'tryck-ner-i-springan-kilen' under fötterna. brukar fylla med typ graystuff men tänker att det borde finnas något bättre sätt?
  • Brukar alltid bara tejpa den med maskeringstejp. Se till att inte limma modellen direkt på tejpen bara, eller isf pinna den i basen.
  • räcker det?
    alltså tänker hållbarhetsmässigt för framtiden. tänker spontant att tejp blir dålig och att en måste gå tillbaks och göra om basen?
  • Köper baser utan springa ;)
  • @Bajlon hahaha! ca bästa svaret ändå :D
  • Tejp eller papper som du superlimmar. Plus gruset gör att det sitter kvar.
  • Och jo. Verkar vara tre veckor. Har du ju mycket tid kvar.

Sign In or Register to comment.