brocCooLi pusslar dvärgar

13

Comments

• @pedda köpte så jag kan måla i ljus grön och rosa :)
    namn har jag ingen aning om, kom gärna med mer förslag om ni vill
  • Det är nästan live-uppdatering på detta!

d+
  • Kanske ska skaffa twitch eller vad det heter och livesända när jag målar?
  • Är i stort sett klart en runner, ska måla lite detaljer och sen washa.
    Är väldigt nöjd än så länge :)

6uR2fph.jpg

Var inte helt säker på hur jag skulle måla själva maskinen som bärs som en ryggsäck, men rostade ner den ganska mycket och tog sedan lite mörkgrått vilket blev bra tyckte jag.

NkOgjgf.jpg

Bara 15 spelare kvar + deathroller :D
  • Tog och målade skärpbältetknappen eller vad det är i gult pga runner. Så ska göra samma sak med övriga spelare också. Ska självklart märka basen också så det blir tydligare :)
  • Hehehe gillar att fokus fortfarande ligger på bakgrunden. Har du en kamera eller kör du med mobilen när du tar kort? om du använder mobilen kan man oftast klicka på skärmen där man vill att den ska ha fokus. Så clicka på skägget eller nåt så blir dina bilder kanske skarpare.
  • Mobilkamera, och trycker på skägget för att få fokus där men den verkar strunta i det.
    Jag och fokus är nog lite som @Skuld och superlim :D
  • Gör tvärtom, sätt en liten boll el dyl där du försöker fokusera, och figuren där bakom där fokus sedan hamnar :)
  • Undrar om samma metod skulle fungera för skuld. Ifall han försöker limma fast sig till resturangbordet så kanske kroxens arm fastnar på kroxen?
  • brocCooLi wrote: »
    Mobilkamera, och trycker på skägget för att få fokus där men den verkar strunta i det.
    Jag och fokus är nog lite som @Skuld och superlim :D

Risken är att du har figuren för nära kameran, då funkar inte alltid fokuseringen. Testa att fota från lite längre avstånd så bör det lösa sig.

• @Pellevin smart!!

@Melisqus så är det nog, tyckte ändå jag höll längre bort nu än förut, men tydligen inte tillräckligt
  • Fokus!!!
  • Ja just, nu ska vi inte prata om Skuld. Kämpa på brocCooLi! You can do it!
  • Hejja mig!
  • Skuld wrote: »
    Hejja mig!

\o/
  • Jag förväntar mig att både @brocCooLi och @Skuld provar de ovärderliga tips de fått, och sedan avger fullständig resultatrapport.
  • Ny bild! Två färdiga runners flankeras av två st blitzers som precis påbörjats. I bakgrunden är deathrollern som också fått lite färg. Försökte få kameran att fokusera på bollen som ligger framför :)
    CuFW6bL.jpg
  • btw, är de magnetiska baser du använder?
  • Svar ja, dock är det dåliga magneter i. Så blir mest för tyngden.
  • stannar bollen på dem? för bllen hade magnet va?
  • Ja, eller rättare sagt: en klo som sitter runt bollen har magnet i sig.
    Dock inte tillräckligt för att hålla bollen på basen, men de som är tänkta att bära bollen har magnet på varsin arm. Tanken är att de går utan händer för att lätt kunna koppla in sig på klon som håller bollen.
  • Två blitzers klara, nederdelen av deathrollern också. Nu återstår övre halvan, 2 slayers och 10 line. Känns riktigt bra det här.

På bilden en blitzer och deathrollern.

q4RaCpH.jpg
  • Har du en iPhone, så rekommenderar jag Camera+ appen. Finns en macroinställning där också.
  • Härligt att man ser vad du gör!

Blev ju bra det där.
  • edited February 2016
    brocCooLi wrote: »
    Ja, eller rättare sagt: en klo som sitter runt bollen har magnet i sig.
    Dock inte tillräckligt för att hålla bollen på basen, men de som är tänkta att bära bollen har magnet på varsin arm. Tanken är att de går utan händer för att lätt kunna koppla in sig på klon som håller bollen.

Så ironiskt nog är deathrollern den enda spelaren med händer, även om den har skullen No Hands. Tvärt om på resten av laget :D

Riktigt imponerande hur snabbt du får ihop ett målat lag
  • @tjub nix, inga äpplen här.

@Jox tack!

@pedda ja precis! föraren och spelaren som åker på den (:
    tack. är lite impad själv, men de här var riktigt roliga att måla så det ökar pä farten
  • funderar på om inte @Pidpad ska få döpa laget?
    eller om de ska heta något med @Pidpad i namnet kanske?

vad tycker du @Pidpad?
  • PiDPaD har med diabetes att göra. Låter som massor av kul möjligheter till vitsar :)
Sign In or Register to comment.