gBBg

1246

Comments

  • Roster postat, förstog jag rätt att Tier 1 lag inte får köpa någon STARplayer
  • mrselecta wrote: »
    Roster postat, förstog jag rätt att Tier 1 lag inte får köpa någon STARplayer

    nja?
  • brocCooLi wrote: »
    mrselecta wrote: »
    Roster postat, förstog jag rätt att Tier 1 lag inte får köpa någon STARplayer

    nja?

    och det betyder??
  • mrselecta wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    mrselecta wrote: »
    Roster postat, förstog jag rätt att Tier 1 lag inte får köpa någon STARplayer

    nja?

    och det betyder??

    Öppet för mutor?
  • kul att möta lite danskar också.
    Hur var det nu. Kan tier 1 köpa en star player eller ej?? Funderar på att ta med Helmut
  • edited March 2017
    mrselecta wrote: »
    kul att möta lite danskar också.
    Hur var det nu. Kan tier 1 köpa en star player eller ej?? Funderar på att ta med Helmut
    Från första posten:
    Inducements
    Halflings får köpa Chef för 100.000. Goblins får köpa upp till 3 bribes för 50.000 styck. Alla lag utom tier 1 får köpa upp till 2 star players, men laget behöver ha minst 11 vanliga spelare utan starplayers. Inga andra inducements än de som är nämnda här är tillåtna.


  • Ja ja
    Förstär, det var nog min önskan att ha en motorsåg som förblindade mina tankar, får ta en Uffe till istället.

  • Kommer tyvärr inte att kunna vara med på denna turnering av olika anledningar. Lycka till allihop!
  • equilibri wrote: »
    Kommer tyvärr inte att kunna vara med på denna turnering av olika anledningar. Lycka till allihop!

    trist att höra. hoppas du får en bra helg ändå :)
  • ca en vecka till avspark!

    än så länge har 3 st betalat och 2 skickat in roster, där @mrselecta är ensam att kvala in i båda grupperna.

    gällande lunch båda dagarna. 1h 20min.
    spellokalen ligger 6 hållplatser ifrån ett mcdonalds, 8 hållplatser ifrån ytterligare ett mcdonalds och lite andra restauranger.
    vill folk åka iväg och äta lunch eller gemensam beställning till lokalen?

    fördel med att inte beställa gemensamt är att jag slipper ha en sak till att tänka på och fixa med.
    nackdel kan vara att vissa kanske känner tidspress.

    vid middagen på lördag tänkte jag gemensam promenad till lokal pizzeria, den har inte öppet på lunchen.
  • För oss som varken har bil eller lokaltrafikskort innebär avståndet 6 hållplatser ett riktigt problem.
  • planka är billigt och lätt i Gbg. men förstår dig.
  • edited March 2017
    Jag tycker att en gruppbeställning låter enklast pga av tidsbrist samt avstånd.

    Är väl inget du måste organisera själv @broccooli.
    Vi kan hjälpas åt.
  • Vart ska anmälningsavgiften swishas?
  • mitt teflonnummer.
    noll70två7åttatre856
  • Ang mat, ligger in pomerans eller vad den hette kvar? Eller annars Vår krog och Bar? I så fall är ju båda lätt inom gångavstånd.
  • Pomerans finns, men inte öppet då. tänkte vi kan äta där på kvällen.
    har typ noll koll på ställen på vårväderstorget trots att jag bor där :P
  • Vår krog och bar öppnar kl 12 lör-sön. Tidigare hade de pizza och annan pubrelaterad mat typ plankstek och dyl, skulle tro att de kör på samma koncept nu.
  • ett par förtydligande gällande turneringen:
    * rosters kommer inte upp innan
    * det är alkoholförbud i lokalen
    * det är nötförbud i lokalen

    gällande lunch blir det nog någon slags kombo, de som vill kan gå iväg till vårväders. de som vill kan göra gemensam beställning.
  • edited March 2017
    Edit: Fel forum
  • edited March 2017
    Edit: wednesday 1800 GMT still sounds fine by me @Skuld
  • sista dag för att skicka in roster är imorgon!
    just nu är vi ojämnt antal spelare men hört säkra rykten om att @kaju kommer komma in med en sen anmälan :D

    rosterping på: @thenickeninja @inforthepain @Red
  • Alkoholförbud!! Suck jag har ju äntligen fixat chaufför för dagen. Jag får kanske byta namn på laget till
    "Single Milk Lovers"
    Ser i alla fall fram emot att få rulla lite tärningar i goa vänners sällskap.
  • mrselecta wrote: »
    Alkoholförbud!! Suck jag har ju äntligen fixat chaufför för dagen. Jag får kanske byta namn på laget till
    "Single Milk Lovers"
    Ser i alla fall fram emot att få rulla lite tärningar i goa vänners sällskap.

    lokalägarnas order. du kan ju alltid ta en öl till lunchen och göra stan osäker på kvällen?
  • Ja @mrselecta följ med på kvällen
  • brocCooLi wrote: »
    just nu är vi ojämnt antal spelare men hört säkra rykten om att @kaju kommer komma in med en sen anmälan :D

    Goda nyheter!

  • Förstår att det kan vara övermäktigt att lägga upp rostrarna, men kan det vara möjligt med en lista på races?
  • Jag tar med Talisman till B&B Rats. Har @brocCooLi Talisman redo då? ;)
  • rostrar läggs inte upp, men lista på races tänkte jag fixa :)

    @Duckwing om du pratar spelet så har jag det. om du pratar drycken så tänkte jag köpa den :)
Sign In or Register to comment.