SnowBowl 3, Ludvika 17-18 Dec 2016

edited December 2016 in Turneringar
SnowBowl är tillbaka för tredje året i rad och hoppas på att sätta nytt deltagarrekord genom att göra om upplägget till en NAF sanktionerad tvådagars turnering. Vi hoppas kunna erbjuda lite lugn och ro från julstressen med en avkopplande helg med bloodbowl ute i skogen. Ifall ni har några frågor kan ni antingen ställa dem här eller mail snowbowlhost@gmail.com. All information finner ni på hemsidan som ni hittar här, SnowBowl 3.

Participants:
Skuld (Host)
inforthepain (Host)
brocCooLi (roster ok)
Melisqus (roster ok)
Duckwing (roster ok)
BloodbowlGurre (roster ok)
Spoiledsquid (roster ok)
Pidpad (roster ok)
«1345

Comments

  • Mest bara för att hinna före Pellevin ;)

    Får man en billigare big guy som redan har loner med dessa regler?
  • Så länge din big guy saknar loner från början. till ex halfling treeman kan köpas för special price men inte en wood elf treeman då den redan har loner.
  • Så man kan inte köpa en starplayer för special price eftersom han har loner?
  • Melisqus wrote: »
    Så man kan inte köpa en starplayer för special price eftersom han har loner?

    Korrekt! Däremot kan du köpa majoriteten av ditt lag för special price för att få råd med lite fräckare starplayers.
  • Ni kan inte köra en vecka tidigare? Det krockar med Kents sista konsert.
  • En vecka tidigare krockar med StockBowls slutspel @Pellevin.
  • Pellevin wrote: »
    Ni kan inte köra en vecka tidigare? Det krockar med Kents sista konsert.

    Sorry den enda fria helgen vi har. Jag flyttar helgen innan så då är de no go och tvek på att vi skulle kunna hålla turneringen på Julafton ;)
  • Jag kan komma till Ludvika station tidigast 12:30 på lördagen, skulle det funka ändå om jag tex står över första matchen?
  • Melisqus wrote: »
    Jag kan komma till Ludvika station tidigast 12:30 på lördagen, skulle det funka ändå om jag tex står över första matchen?

    Vi har satt schemat rätt löst och kan nog arbeta runt det ifall du är intresserad att vara med. Viktigaste med turneringen är att ha kul. Skuld är ansvarig för planeringen av matcher och kan nog göra så att du kan spela din första match lite senare.
  • Melisqus wrote: »
    Jag kan komma till Ludvika station tidigast 12:30 på lördagen, skulle det funka ändå om jag tex står över första matchen?

    Har mycket svårt tro att det inte ska gå att lösa. Vi kan nog komma ner och plocka upp vid station också
  • En liten update!

    Första coach anmäld är brocCooLi som kommer ta med sig Quad POW priset som bara växer och växer för varje turnering!
  • Krockar även med tLoEGs slutspel... :P
  • Alltså, det spelas på tok för mycket Blood Bowl i Sverige. Vi får sluta upp med det!
  • edited November 2016
    tjub wrote: »
    Krockar även med tLoEGs slutspel... :P

    Ifall Giants lämnar wo eller helt enkelt lägger sig i sina tre kommande matcher så har du tid att delta Tjub ;) no worries!
    Mago wrote: »
    Alltså, det spelas på tok för mycket Blood Bowl i Sverige. Vi får sluta upp med det!

    Skäms på dig! Finns inget some heter "För mycket Blood Bowl"
  • Note to self: @inforthepain är immun mot ironi.
  • Mago wrote: »
    Note to self: @inforthepain är immun mot ironi.

    @mago: tjena blixten, vasa sjönk igår som kidsen säger sa.

  • Nu är jag anmäld :)
    Hmm... Lyckas få 1026k i TV på en av mina builds :(
  • ganska sugen på den här:

    1 ogre
    13 snots
    morg 'n' thorg
    nobbla blackwart
    2 re-rolls

    1020k.

    block på ogre, 2 dirty player på snots och två sneaky git på snots :D
  • Lard wrote: »
    @mago: tjena blixten, vasa sjönk igår som kidsen säger sa.

    Jag ska ta din kommentar i beaktning @Lard.
  • Gillar regelupplägget strongt! :)
  • Ah, "special prize". Kul idé.
    Gissar att många sitter hemma o snickrar rosters
  • Intressanta regler. Har det varit samma regler på Snowball 1 och 2?
    Man kan göra en del intressanta rosters genom att mass-spamma loner och köra utan rerolls :)
  • Mooselord wrote: »
    Intressanta regler. Har det varit samma regler på Snowball 1 och 2?
    Man kan göra en del intressanta rosters genom att mass-spamma loner och köra utan rerolls :)

    Reglerna har varrierat från år till år med inspiration från andra turneringar för att testa på kommande turneringars upplägg. I år står Skuld huvudsakligen för reglerna, men vi har bollat dem fram och tillbaka rätt så mycket för att hitta något som verkar någerlunda balancerat.

    Hehe, jo man kan få till rätt roliga lagbyggen beroende på hur greedy man vågar vara.

  • Jag är nere i Argentina och härjar runt då så får bli en annan gång !
  • Skoberget wrote: »
    Jag är nere i Argentina och härjar runt då så får bli en annan gång !

    bland de sämsta ursäkterna jag hört.
  • Helt klart för namnet på turneringen och ämnar göra mitt yttersta för att deltaga nästa år, om det upprepas. I år finns inte ekonomin att åka.

    Liten språkdetalj i reglerna: man vinner ett priZe men köper något till ett priCe.
  • Glöm inte lägga till priset jag tar med till den som kommer på 2:a plats
  • @Skoberget, Du får boka upp dig på nästa års turnering.

    @brocCooLi, Lite hård mot stackars skon tycker jag.

    @Snow, tråkigt att höra och du är välkommen nästa år, men som straff för att du inte deltar i år så fixar jag dedär med stavningen sen... typ :)

    @Melisqus, hade jag ju helt missat och skriver in dirrekt.
  • Jag vill inte klanka ner på någons engelskakunskaper, men användes google translate för reglerna?
Sign In or Register to comment.