Skuld: Det ligger något i det, men även rookie wardancer är ju rätt OK
Pellevin: Det är sant, men frågan är då vad man gör med 1200 TV. Man kan få en jättebänk så man kan foula kopiöst, men jag undrar om inte de andra lagen helt enkelt är vassare. Man kan för övrigt köra Dark Elves utan witches också, men även det blir ju lite konstigt.
Ja, uppenbarligen har jag valt att inte spela Norse, och jag vill inte köra Dark Elf utan Witches, så någonstans håller jag väl med dig. Men det är ändå inte helt ovanligt med Norselag som inte kör UlfWereners, och Yeti brukar de ändå köra utan Block.
Jag körde med 4 blitzers (3*Guard+Sure Hands) och 7 linewomen (3 block+Wrestle). Så långt inget spännande. Jag gissar att jag har kvar 2 Block till sista matchen.
Jag gav dem dock Bertha som sällskap. Egentligen tycker jag att hon är orimligt dyr, (jämför t.ex. med de likadant prissatta BF&G), men det är trevligt att ha lite rustning, mighty blow och framför allt att kunna spränga cages.
Jag tycker själv inte slann är så välanpassat till det här formatet, men det vore ju ohövligt av mig att gå och vinna en turnering jag själv är med och organiserar så jag tar det handikappet
Vad är detta för snack om att inte Norse passar i detta! Och farligt med frenzy utan block!
Det ska ju vara lite spänning i spelet eller... Min yeti fick break tackla istället för annat som skulle försvinna i första matchen, sedan lite utspridda guard, tackle sure hand mm.
Och för att ha extra kul fick jag med en star player med en brum-brum såg.
De brukar jag använda hemma mot träd så det kanske går bra på planen också.
Jag ska passa mig för att vara för kaxig bara.
Mina skils
Yeti, break tackle
Ulf, block
2 bersåers med guard
2 Runnerstam med tackle
1line med strip ball
1line med sure hands
Och så hoppas jag att Helmut Wolfe har servat sin motorsåg.
Ser fram emot en turnering med mycket kul upplägg.
Sindragosas lizardmen har i skils
3 saurus med block
3 saurus med guard
Krox med break tackle
1 skink med jump up
Även hon har hyrt in Helmut Wolfe
Ett intressant fenomen i denna turnering är att man kan vilja att motståndarlaget skall behålla sina viktigaste skills. Om jag t ex möter @Kaju så är guard den skill han har jag tycker är jobbigast. Men om jag tar bort en av dem har han fortfarande två kvar. Förändringen är inte jättestor. Samtidigt vill jag att det skall gå bra för honom i resten av hans matcher, han är en viktig del av mina tiebreakers. Så det är inte säkert att mitt bästa alternativ är att ta bort den skill som är jobbigast för mig.
Fast det bästa är ju att vinna sina egna matcher. Går du 6-0-0 så spelar tiebreakers ingen roll. Rimligtvis borde det bästa vara att opta sina egna chanser att vinna
ni får själva gissa vilka två skills som jag har skyddat
jag förstår mig inte på din kärlek till denna skill.
Två stycken dessutom...du hade kunnat ha två 'flings till med side step istället
boll är livsfarligt. sparar re-rolls
Du har ju sure hands?
Gör inga onödiga hand-offs och/eller passar så är ju allt bra
Du skulle ha sett hen på adventure bowl hen bara rulla som en tomte innan hen flytta bollen i säkerhet, tror de vart en 7st 2d blocks utan block och en dodge med sina khemris innan hen flyttade bc men de gjorde inget Equilibri fick spö
Du skulle ha sett hen på adventure bowl hen bara rulla som en tomte innan hen flytta bollen i säkerhet, tror de vart en 7st 2d blocks utan block och en dodge med sina khemris innan hen flyttade bc men de gjorde inget Equilibri fick spö
förstår inte hur ni andra spelar spelet med skeva prioriteringar som att flytta saker innan en slåss???
Comments
Pellevin: Det är sant, men frågan är då vad man gör med 1200 TV. Man kan få en jättebänk så man kan foula kopiöst, men jag undrar om inte de andra lagen helt enkelt är vassare. Man kan för övrigt köra Dark Elves utan witches också, men även det blir ju lite konstigt.
Jag gav dem dock Bertha som sällskap. Egentligen tycker jag att hon är orimligt dyr, (jämför t.ex. med de likadant prissatta BF&G), men det är trevligt att ha lite rustning, mighty blow och framför allt att kunna spränga cages.
jag förstår mig inte på din kärlek till denna skill.
Två stycken dessutom...du hade kunnat ha två 'flings till med side step istället
Det ska ju vara lite spänning i spelet eller... Min yeti fick break tackla istället för annat som skulle försvinna i första matchen, sedan lite utspridda guard, tackle sure hand mm.
Och för att ha extra kul fick jag med en star player med en brum-brum såg.
De brukar jag använda hemma mot träd så det kanske går bra på planen också.
Mina skils
Yeti, break tackle
Ulf, block
2 bersåers med guard
2 Runnerstam med tackle
1line med strip ball
1line med sure hands
Och så hoppas jag att Helmut Wolfe har servat sin motorsåg.
Ser fram emot en turnering med mycket kul upplägg.
Sindragosas lizardmen har i skils
3 saurus med block
3 saurus med guard
Krox med break tackle
1 skink med jump up
Även hon har hyrt in Helmut Wolfe
2 Witch elf med 2 Wrestle
4 blitzers med 3 dodge och 1 leap
4 Linemen med 2 block
1 Runner
2 Bob med guard
2 Bob med block
2 blitzers med MB
1 blitzer med frenzy
1 thrower med block
boll är livsfarligt. sparar re-rolls
sa inte du att du hade fem dubbelskills och att inför sista matchen fick inte motståndaren ta bort någon?
luras du bara???
Ve och fasa!!
Du har ju sure hands?
Gör inga onödiga hand-offs och/eller passar så är ju allt bra
förstår inte hur ni andra spelar spelet med skeva prioriteringar som att flytta saker innan en slåss???
op-spelar för one turnen. re roll på landningen.
jag litar på dig!
KILL THE IMPOSTER togs av @sindragosa