BloodBowl på Warcon
Hej alla!
Vi kommer att köra en BB turnering på Warcon som hålls den 9-10 Juli i Varberg
Tanken är att vi kör med Eurobowl reglerna (gissar på att ni vill träna) fast utan lagindelningen.
Vi ska även se till att den blir registrerad hos NAF också.
Har en fråga till er hur ni ställer er till match-antalet.
Vi planerar att köra 3 matcher på lördag och 2 matcher på söndag. Anledningen är för att man ska få lite chans att kolla in andra saker som händer på konventet.
Hur ställer ni er till det?
Vi kommer att köra en BB turnering på Warcon som hålls den 9-10 Juli i Varberg
Tanken är att vi kör med Eurobowl reglerna (gissar på att ni vill träna) fast utan lagindelningen.
Vi ska även se till att den blir registrerad hos NAF också.
Har en fråga till er hur ni ställer er till match-antalet.
Vi planerar att köra 3 matcher på lördag och 2 matcher på söndag. Anledningen är för att man ska få lite chans att kolla in andra saker som händer på konventet.
Hur ställer ni er till det?
Comments
Vi får fundera lite på det. Vet att lite lokala förmågor gärna ser 3+2 i matcher.
Det kommer bli 3+2 matcher och sedan reglerna ifrån Eurobowl gällande byggande av sina lag.
Ingen lagturnering dock!
alltså borde det få komma tillbaks till varberg!
Ta du med pokalen så kan du få vinna den igen
Information om turneringen är på väg men som tidigare sagt så blir det eruobowl reglerna som kommer att användas.
Vi kör turneringen med 3 matcher på lördag och sedan 2 matcher på söndag.
Hoppas att det är många som vill komma och hänga med oss i Varberg
du kommer att kunna åka *viftar med handen*
Det är klart bättre att skicka in anmälan så fort det bara går men troligtvis så kommer vi kunna lösa en sen anmälan.
Så, anmälansinfo o hemsida hade uppskattats...
Och om vi är några som ska åka från GBG har jag 3 platser i bilen. Tänkte pendla fram o tillbaka även om det blir okristligt tidigt...
En hel del strul har det varit ifrån både min och arrangörens sida.
Nu finns i alla fall turneringen på NAF
http://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournaments&func=view&id=2917
Info om konventet hittar ni här:
www.warcon.se
Jag hittar inget på konventsidan om blood bowl.
Hur ser tidsschemat för ronderna ut och när börjar första ronden på lördagen?
"MINOR LOSS (1 TD) 1 point
MAJOR LOSS (2+ TD) 0 points"
varför finns det ingen motsvarande för vinst?
"We allow up to three (3) hours per game.
With about 30-40 minutes left of the round the organisers will be checking up on all games. If a game has not reached a suitable point you will be given an amount of time"
borde ni inte gå och kolla tiden tidigare? nu bör det inte vara någon fara. men att bara kolla tiden så nära inpå matchslut brukar inte vara helt optimalt.
@Equilibri Jag kan också tänka mig en plats i bilen. Annars blir det tåg för min del.
Nu ska jag se om jag kan svara på lite frågor.
Turneringen kommer att starta kl 10:00 ( Kom gärna i tid så ni hinner registrera er)
3 matcher under lördagen och sedan 2 matcher på söndag som sagt var.
Kollar med arrangören vad gällande vinst kontra förlust om det speglar varandra!
Tar även med mig vad som gällande tiden!
Turneringen går över både lördag och söndag. 3 matcher på lördag och 2 matcher på söndag!