SweBBA-plan

edited February 2014 in SweBBA
Det har efterfrågats en speciellt framtagen plan för SweBBA och jag vill gärna att forumet är med och kommer med synpunkter.

EDIT: Det har röstat om vilket underlag denna plan skall ha och gräs fick flest röster. Därför tog jag fram nedanstående plan.

Denna går att beställa för 250 kr +frakt (jag ser helst att vi samlar ihop minst 4st beställningar vid varje trycktillfälle om inte jag har andra beställningar på g just då.)
Planen är 75x60 cm och är rullbar. Vid leverans kan man välja till ett papprör med lock för förvaring.

b3whw7.jpg
«134

Comments

• Jag tror att Blå/gul logga bäst fungerar mot en snö/isplan
  • Går det att få plats med en vädertabell också, om man minskar ner kompassen litet?
  • Yes det tror jag med @Lard

ja @Duckwing jag kommer lägga in allt nö(r)dvändigt. :)
  • Skit i vädertabell det har man vädertärningar till, kickofftabell är viktigt dock. tycker att man bör prioritera tydliga turn och rerollsiffror. Din andra gräsplan som jag aldrig fick spela på på stockbowl cup var alldeles för otydlig vid markeringarna och sköldarna kändes plottriga. Vidare så är det bra att korta planerna så mycket det går för att göra dem spelbara på maximalt antal bord. Personligen är fjolårets gothbowlplan optimal så den går exakt efter mitt ikea-expeditbord (som borde vara en given standard). Score, turn och reroll bör alla hålla en storlek för en vanlig bas eller optimalt och även här för att bygga efter mina personliga önskemål efter en NAFC13 turnmarker. färgerna på passing ruler känns som de går åt fel håll med. Här bör prio ligga på att övertydligt visa en quick pass men jag gillar grön,gul,brandgul,röd även om det kanske blir tematiskt mindre snyggt. Undvik loggor på mittpunkten på planhalvorna utan en tydlig slitning uppskattar jag där.
  • edited January 2014
    Alla har inte vädertärningar så skall nog försöka få med det trots allt. men tydlighet skall va prio ett här, absolut. Den gräsplan jag hade med till stockbowl var min första och blev en lärorik läxa.

Ja expeditbordet verkar ju vara 780mm så 750mm som jag gör planera följer ju gott och väl Thursablotstandard. dock har jag har inga exakta mått på NAFC13 turnmarkers så det får du gärna återkomma med.

Korrekt range rulern är inverterad när jag la in den på exemplet ovan. En mycket bra synpunkt.
  • Dåligt exempel av mig där, jag borde sagt att alla räknerutor borde hålla måtten för pappmarkerserna i spellådan. nafc har varit föredömlig och följer nästan de måtten med sin metall-turn marker. fylleuppskattningen efter för mycket alkohol är att den är ~0.25mm mindre än spelets turn markers. Hur som. testa med de röda och blåa turn/reroll markers. Man bör dock ignorera att deras score markers är mindre och köra samma standard
  • Mittpunkt på varje planhalva utmärkt på något vis, för att ge en referenspunkt för kickoff.
  • Ok det verkar vara ett ordentligt övertag för gräsplan. Jag tar fram ett förfinat förslag på planen ovan så får vi se vad alla säger.
  • Jädrans slättbor som har gräs på backen året om!
  • edited January 2014
    Väder inlagt, färger justerade, allmänt tillfixad. Återstår nästan bara att börja spela på dessa nu :)

EDIT: Bild borttagen för att undvika förvirring.
  • Kanske det skulle gå att svenskifiera reklamskyltarna lite innan vi kör?
    Elficsson? Hurt & Blitz? stABB? Absolut Foul? Det går säkert att tricksa till något roligt tänker jag :-)
  • Jag gillart @bernuz. Skulle gärna se någon laborering med dugouts i fotbollstappning, med avbytarbås vid sidelinen men det är bara något jag fått för mig vore estetiskt men antagligen sjukt opraktiskt. Svårt att se alla detaljer så där slipper du en överanalys av allt litet ;) Den kändes tydlig, även med läktare och stenrerollmarkers. Om det är något så är det dessa jag skulle ha något att anmärka på, väldigt asymmetriska vilket som koncept gillas men på håll ser sju och åtta lite ofärdiga ut då de är mycket slätare och ligger i kanten men framförallt bredvid varandra, vidare så gillar jag att skillnaden mellan stenarna är stor, dock gör det att det blir väldigt tydligt att de är spegelvända kopior på båda sidorna. När inte hela planen är tråkigt spegelvänd sticker detta ut ganska mycket vilket jag stör mig lite på. Sedan gillar jag tanken med att en eller flera bokstäver i touchdown är helt oläslig och mer sliten. Reklamen skulle kunna bli svenskare, posten och spelbolag är alltid med i svensk idrott, kanske svenskare öl om du känner dig överamitiös ;) och yxan kanske blev lite "dvärgig" knogjärn känns mer läktarkultur och spjut mer nordiskt, men allt är egentligen bara petitesser förutom stenarna.
  • Bra idéer med reklamen. Hade bara ikea som kändes svenskt. Skall jobba mer på det.

Stenarna fixar jag till med. Är en detalj jag inte riktigt hann fixa innan hemgång idag. :) kom gärna med fler idéer så återkommer jag med en finslipad variant
  • @Bernuz Lite tips på reklam som hittats på/använts i Umeå finns i den här tråden om du vill ha lite uppslag.
  • Min enda fråga är, finns det siffror som visar vilket resultat som ger vilket väder? Det är för låg upplösning för att se.
  • Mer svenska reklamskyltar! Mitt bidrag: Svenska spell
  • Föreslår jag tillräckligt många borde jag väl få med någon :)

Vamps´nThrall
    Swedish Match
    Amazoneca
    When skadeförsäkring
    Investorc alt Skinkvestor
    Norsea
    Throw-Ra Enso
    Com Khemri
    Assa Ablock
    Trelleborc
    ElecTrollux
    Axefoul
    Industridvärgen
    Khemriska Hurts

• jori3641 wrote: »
    When skadeförsäkring

LOL Bäst hittils!
  • Clawsberg: Clawsberg
    Gb glace: MB hit
    Postenlogotyp med tentakel som horn
    AllsvenskanAet som ett B
    Fjällrävens logotyp som råtta eller valfri ras
    Svenska spels logotyp kan man göra massor med
    Svenskt näringsliv har en galet tydlig och bra logotyp där man bara behöver byta ut texten mot något bloodbowligt
  • Underbara förslag! Kommer ta fram flera av dem :)

@Duckwing nej enbart symboler nu.
  • Svenskt tärningslir kanske?
  • WOW, den där är ju klockers! Snyggt att du fick in passningstabellen också! Shit vad bra jobbat!
  • 2syXXJXpEMV5znGzTykdbO7senrl6qKf7OXVIHI8lis=w499-h207-p-no

Väldigt snabbt gjort men du kan säkert göra den mycket bättre Bernuz
  • edited January 2014
    Närke Kulturblockeri - http://www.kulturbryggeri.se/
    Oppiguards - Oppigårds http://www.oppigards.com/
  • Appråpå öl så
    Brekeriet=blockeriet
  • Sveblock - Sverock : Zworken måste väl kunna bloodbowlifieras? http://www.sverok.se/

"Black and Decker" som "Block and Dodger" är ju annars en riktig klassiker som jag uppskattar. ;)
  • ja grymma förslag alltihop. jag gjorde en egen tråd för detta ämde då jag känner det blev lite off-topic för just SweBBA-planen.

Sidelinereklam
  • edited February 2014
    EDIT: listan över beställare framflyttad i tråden.

Vi som sagt 250kr+fraktkostnader. Specialpris till alla här inne och för att få ut lite SweBBA-merchandise. Vilka mer är intresserade, å har jag missat nån? Jag fyller på ovan efter hand.
  • Jag beställer också en!
  • Ta två till mig så har vi en sån här som första pris i säsongens PEBBLe liga. Uppmanar alla andra ligor i landet att göra likadant!
Sign In or Register to comment.