Necronomican Bowl - 'Ere we go, 'ere we go, 'ere we go

24

Comments

• edited March 2016
    Snarare 21.

Rond 1: 10-12.15
    Lunch
    Rond 2: 13-15.15
    Rond 3: 15.25-17.40
    Middag
    Rond 4: 18.45-21

Det är lite tungt på slutet om man är ovan. Första gången jag spelade fyra matcher på en dag var jag helt utmattad.
  • edited March 2016
    11 olika raser på 19 lag. 2 raser med två lag, en ras med tre lag, och en ras med fem lag.
    Och alltså sju raser med ett lag var.

En tröst är att de två vanligaste raserna här är ganska ovanliga på andra turneringar.
  • En miljon underworld?
  • finns det någon biograf hyfsat nära där vi ska vara och spela?
  • Jag tror det där 6 block Ogres kan bli bökigt att tas med om någon valt att köra på det. Själv kör jag Humans eftersom det passar sig bäst med en assistant coach i knät. Alla linemen har wrestle, blitzers har guard och alla andra har block.
  • För övrigt drömde jag inatt att jag spelade mot Ozt. Han spelade dvärgar och tog alla mina 3 rerolls med sin master chef. Jag tyckte det var lite taskigt.
  • brocCooLi wrote: »
    finns det någon biograf hyfsat nära där vi ska vara och spela?
    Det finns en i samma hus, men den har väldigt få föreställningar.
  • Är det någon som tänker mysa med en pilsner ikväll? Jag landar på Arlanda runt 20 och brukar alltid bli lite törstig när jag flyger? :-)
  • edited March 2016
    Här har ni alla rosters:http://marmeladov.com/BB/NBrosters/

5 Underworld, men bara en Wizard :)
  • Ozt kan en lita på, bazinga!
    3 high elves var rätt otippat
  • @Mooselord annars hade det ju funkat med en snotling i knät som du hade kunnat kasta över till motståndaren :D

@Pellevin då utgår jag ifrån att den inte visar pride and prejudice and zombies :(

trevligt med så mycket stunty :D
  • @brocCooLi den boken är såå bra!
  • Ska man ta med sig en spelplan?
  • @z3bb3 Det behövs inte.
  • Vad coolt att man får vara med i två lag i en turnering! :D
  • edited March 2016
    Alltså, hur var det med att sätta en extra skill på en spelare? Kostade inte det 20k extra?
    Tänkte mest på vampyr nr 5 hos Imp som har fått både Block och Dodge, men bara är 20k dyrare än de andra vampyrerna med bara Block...

Detsamma gäller Beastman med nummer 5 i Reds Chaos. Han har fått Block och Tackle, men skillsen har endast kostat 40k för den spelare, fast de borde kosta 20k till för rätten att stacka skills.
    Är det nåt jag missar i räknandet?

Nu när jag tänker på det så verkar alla stackade skills ha hanterats på samma sätt, dvs endast kostnaden för den extra skillen har lagts på och inga extra 20k för rätten att stacka.
    Förutom då InForThePain som har en Blitzer (nr2) som faktiskt har betalat 20k extra för rätten att stacka en extra skill!

Ingen annan som kan kolla detta, eller kanske förklara hur fel jag tänker (om jag gör det...)?

Hmm... Tror att jag upptäckte det nu. De som inte tagit med det i spelarens kostnad har istället sänkt totalvärdet med 20k under det tillåtna... Är det så?
    Lurigt när olika rosters hanterar det olika. Kaju hade noterat snyggt att så var fallet, så det var där jag fick en hint om hur det låg till.

Ber om ursäkt för att jag tagit upp tid av er som orkat läsa hela detta inlägget! :D
  • edited March 2016
    equilibri wrote: »
    Alltså, hur var det med att sätta en extra skill på en spelare? Kostade inte det 20k extra?
    Tänkte mest på vampyr nr 5 hos Imp som har fått både Block och Dodge, men bara är 20k dyrare än de andra vampyrerna med bara Block...

Samma sak med MartinS.
    De är ju 20 under vad de får ha i listan,
    så de har räknat rätt, men inte haft med "dubbelkostnaden" i sina Sheets.

• z3bb3 wrote: »
    equilibri wrote: »

Samma sak med MartinS.
    De är ju 20 under vad de får ha i listan,
    så de har räknat rätt, men inte haft med "dubbelkostnaden" i sina Sheets.

Mmm... Såg detta... Har uppdaterat mitt mastodontinlägg med denna uppenbarelse! :D

• equilibri wrote: »
    Mmm... Såg detta... Har uppdaterat mitt mastodontinlägg med denna uppenbarelse! :D

Haha, jag förstod det ... Har själv uppdaterat mitt svar 3 gånger, medans jag kliat mig i huvudet och tänkt "Vad fan svarade jag på egentligen? Det där var ju ingen fråga/helt fel fråga!"

• Jepp, jag hittade faktiskt bara fel på en enda roster. Men det kan inebära att jag missat något, så säg gärna till om något är tveksamt.

@kaju Om du menar att samma Star Player kan finnas i mer än ett lag, så kan du få höra fluffet som förklarar det, inför rond ett. Om du däremot menar att du uppenbarligen både coachar ditt lag och spelar i @Emilskaya's, så är iaf jag imponerad av din simultanförmåga.
  • Jag är inte så förvånad över att det är 3 High Elves, men jag trodde det skulle vara fler "riktiga" stuntylag.

Jag är också lite förvånad att det är så många som kör utan apo när nästan alla spelare i laget har ett TV över 50. Får man en badly hurt mot sig i första halvlek så har apon betalat sig direkt och spelar man med AV7 eller mot Claw så är det inte så osannolikt. Hade jag kört Underworld hade jag lätt dumpat Glart för att få in en apo, en reroll och lite extra skills. Därmed inte sagt att det är rätt :)

En kul turnering blir det oavsett.

• edited March 2016
    Mooselord wrote: »
    Jag är också lite förvånad att det är så många som kör utan apo när nästan alla spelare i laget har ett TV över 50.

Det verkar som att du är modigast och endast spelar 11 spelare,
    8 spelare har 12 spelare
    7 spelare har 13 spelare
    1 har 14 spelare
    2 har 15 spelare

Om jag inte har räknat helt galet :)
  • edited March 2016
    Det kan stämma, å andra sidan tror jag att jag är den enda som har både en apo och en babe, så jag hoppas att jag fortfarande kan ha några spelare på plan i andra halvlek i alla fall :)

Edit: Dessutom så har alla mina spelare wrestle/block och jag har flest spelare med guard i hela turneringen, så jag vet inte hur vågat det är. Dodge har jag knappt iofs.
  • Jocke: Tor att det är möjligheten att stacka som lockar till MB/Claw-blitzers och underworld framför andra stunties

undrar vad stackningen i ett gobbolag skulle kunna vara?
    grab+MB på fanatic kanske?
  • suncar wrote: »
    Jocke: Tor att det är möjligheten att stacka som lockar till MB/Claw-blitzers och underworld framför andra stunties

undrar vad stackningen i ett gobbolag skulle kunna vara?
    grab+MB på fanatic kanske?

Du nog rätt vad gäller Underworld kontra Stunty. Jag är inte förvånad att det spelas Underworld, men jag hade kanske gissat på 3 Underworld och 3 Ogres istället för 5-1. Jag vet inte om jag skulle stackat alls om jag kört gobbos. Guard+Stand Firm kanske kan vara intressant på trollet, men jag hade nog spenderat pengarna på annat.
  • Pellevin: Finns det tillgång till mikrovågsugn där?
  • Finns det parkering?
  • Jag tror det är gratis parkering hela helgen. Det finns mikrovågsugn.
  • @Pellevin kan du ta med en avbitartång i modell mindre?
  • Jag tar med tång.
Sign In or Register to comment.