G(r)othBowl 2016

1246

Comments

• @brocCooLi Jag tror det är den tröjan som jinxar mig, eller så spelar jag bara dåligt!
  • Nu tycker jag att det är allmänt orättvist att ni får ha kul hela helgen, medan jag ska jobba två 12 timmarspass.
    Synnerligen oansvarigt att lägga turneringar när jag inte kan, om nån frågar mig :D
  • Jag dricker gärna några öl i sällskap om ni fortfarande håller på när jag kommer till stan
  • Första gången jag försöker åka kommunalt hela vägen till turnering. Men jag kommer inte ens ur Ludvika. Som bäst verkar jag kunna komma till Gbg till klockan 2230, hinkas det fortfarande bira då?
  • @Skuld ja det lär det göra. finns ställen som är öppna till 05 i Gbg och de har öl :)
  • Jag tar mig nog ut o tar några öl också, om några timmar dock.
    brocCooLi wrote: »
    @Skuld ja det lär det göra. finns ställen som är öppna till 05 i Gbg och de har öl :)

3 på fredagar (nya lagen you know). Kanske finns nåt undantag plus ett gäng svartklubbar dock.
  • Skoberget wrote: »
    3 på fredagar (nya lagen you know). Kanske finns nåt undantag plus ett gäng svartklubbar dock.

aha, det visste jag inte. bra att någon har koll :)
  • Det verkar finnas hopp för mig, detta glädjer mig i dystra tider som dessa
  • så långt skulle jag inte gå men...
  • Skuld wrote: »
    Första gången jag försöker åka kommunalt hela vägen till turnering. Men jag kommer inte ens ur Ludvika. Som bäst verkar jag kunna komma till Gbg till klockan 2230, hinkas det fortfarande bira då?

Har ni kommunaltrafik i Ludvika som rör sig utanför stan också? ;)
    Jag tror att du missförstått det där med hur lång lokalbussarna kan ta dig.
  • Vi har uppenbarligen varken eller
  • @Skuld Hur kan du misslyckas med att ta dig ut ur Ludvika? Det är ju inte ens svårt. Känns som det krävs extraordinära talanger för sådant.
  • Han skulle bara limma lite figurer innan han for
  • Tåg i Bergslagen meddelar: Tåg 15:30 till örebro instäld, idiot har limmat fast tåget i spåret.
  • @Skuld kommer du ta dig till Gbg överhuvudtaget eller har du helt hamnat i klistret?
  • @BrocCooli Guld! du är fan min idol
  • Tåg i verkstaden menar du?
  • @skuld. - skönt lagnamn. Härlig spritreferens om man missar den!

Men alver? De känns ju inte särskilt röda...
  • Jag kan meddela alla glada att limmet verkar vara framme igen. det ryktas om en ytterligare försening om upp till två timmar. Orsak okänd, men just nu åker jag bakåt!
  • Eftersom jag precis pratade med Skuld när de gjorde utropet på tåget så tyckte jag dom yrade om en påkörning. Dock ska det tas med en rejäl nypa salt, då meddelanden via tåghögtalare sällan är tydliga och inte direkt blir bättre av att vidarebefodras genom en mobiltelefon.
  • påkörning?
    trodde de alltid sa signalfel oavsett vad felet var
  • oj oj broccoli jag har vart med om så många olika att till och med skon får svårt att hitta nya. Min favorit är när tågpersonalen en station bort försov sig och inte kunde växla spår.
  • hahaha!
    minns en gång då jag och några andra gbgare hade varit i Sthlm på turnering och i Herrljunga kör tåget in på ett spår som inte har perrong, så de måste backa och sen växla över till ett annat spår för att komma vidare :D
  • Min personliga favorit är att välja en annan rutt än normalt bara för att (åka samma tid, komma fram samma tid, i teorin iaf). Slutar med att en 7 timmarsresa tog 15 timmar. Den normala rutten blev inte försenad. Mycket onöjd.
  • får mig att tänka på en kollega som skulle åka från Borås till Malmö och ville åka inom någon tågknutpunkt för att det ca alltid går snabbare om en reser den vägen.
    fick upp förslaget att åka Borås-Malmö, byta och ta tåg till knutpunkten, byta till tåg till Malmö :D
  • Ser inte ut att hinna till göteborg före dygnsskiftet, men förhoppningsvis är jag snabbare än Adhansa
  • Plötsligt känns det rätt bra att ha körkort och bil :)
  • hör av dig om du blir allt för sen, dvs senare eller lika sen som Adhansa. du har väl numret till inforthepain iaf.
    du får se det positivt: du är iaf inte bakfull imorgon :D
  • @bajlon verkar hu inte hjälpa du kommer ju inte i morgon
Sign In or Register to comment.