Nu tycker jag att det är allmänt orättvist att ni får ha kul hela helgen, medan jag ska jobba två 12 timmarspass.
Synnerligen oansvarigt att lägga turneringar när jag inte kan, om nån frågar mig
Första gången jag försöker åka kommunalt hela vägen till turnering. Men jag kommer inte ens ur Ludvika. Som bäst verkar jag kunna komma till Gbg till klockan 2230, hinkas det fortfarande bira då?
Första gången jag försöker åka kommunalt hela vägen till turnering. Men jag kommer inte ens ur Ludvika. Som bäst verkar jag kunna komma till Gbg till klockan 2230, hinkas det fortfarande bira då?
Har ni kommunaltrafik i Ludvika som rör sig utanför stan också?
Jag tror att du missförstått det där med hur lång lokalbussarna kan ta dig.
Jag kan meddela alla glada att limmet verkar vara framme igen. det ryktas om en ytterligare försening om upp till två timmar. Orsak okänd, men just nu åker jag bakåt!
Eftersom jag precis pratade med Skuld när de gjorde utropet på tåget så tyckte jag dom yrade om en påkörning. Dock ska det tas med en rejäl nypa salt, då meddelanden via tåghögtalare sällan är tydliga och inte direkt blir bättre av att vidarebefodras genom en mobiltelefon.
oj oj broccoli jag har vart med om så många olika att till och med skon får svårt att hitta nya. Min favorit är när tågpersonalen en station bort försov sig och inte kunde växla spår.
hahaha!
minns en gång då jag och några andra gbgare hade varit i Sthlm på turnering och i Herrljunga kör tåget in på ett spår som inte har perrong, så de måste backa och sen växla över till ett annat spår för att komma vidare
Min personliga favorit är att välja en annan rutt än normalt bara för att (åka samma tid, komma fram samma tid, i teorin iaf). Slutar med att en 7 timmarsresa tog 15 timmar. Den normala rutten blev inte försenad. Mycket onöjd.
får mig att tänka på en kollega som skulle åka från Borås till Malmö och ville åka inom någon tågknutpunkt för att det ca alltid går snabbare om en reser den vägen.
fick upp förslaget att åka Borås-Malmö, byta och ta tåg till knutpunkten, byta till tåg till Malmö
hör av dig om du blir allt för sen, dvs senare eller lika sen som Adhansa. du har väl numret till inforthepain iaf.
du får se det positivt: du är iaf inte bakfull imorgon
Comments
Synnerligen oansvarigt att lägga turneringar när jag inte kan, om nån frågar mig
3 på fredagar (nya lagen you know). Kanske finns nåt undantag plus ett gäng svartklubbar dock.
aha, det visste jag inte. bra att någon har koll
Har ni kommunaltrafik i Ludvika som rör sig utanför stan också?
Jag tror att du missförstått det där med hur lång lokalbussarna kan ta dig.
Men alver? De känns ju inte särskilt röda...
trodde de alltid sa signalfel oavsett vad felet var
minns en gång då jag och några andra gbgare hade varit i Sthlm på turnering och i Herrljunga kör tåget in på ett spår som inte har perrong, så de måste backa och sen växla över till ett annat spår för att komma vidare
fick upp förslaget att åka Borås-Malmö, byta och ta tåg till knutpunkten, byta till tåg till Malmö
du får se det positivt: du är iaf inte bakfull imorgon