G(r)othBowl 2016

1356

Comments

• Asså, sshhhhh!! Förstör inte min gameplan!
  • OK Mr.Selecta och Sindragosas Rosters är skickade. Vi ses på lördag
  • Hur ser det ut med rosters egentligen? Saknas det många av dom som anmält intresse?
  • Skoberget wrote: »
    Då kommer ju Skuld aldrig orka upp på lördag för o spela..

Pff, jag spelar som bäst efter några öl
  • Finns WiFi eller annan Internetmöjlighet i spellokalen?
  • @Pellevin om du har tur. det är en källarlokal med dålig täckning. ibland funkar det :)
  • men finns inget wifi i lokalen, så det är alltså egen mobil som får användas
  • brocCooLi wrote: »
    men finns inget wifi i lokalen, så det är alltså egen mobil som får användas
    OK, det var egentligen det jag undrade. Jag tolkar det som ett nej :)
  • Pellevin wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    men finns inget wifi i lokalen, så det är alltså egen mobil som får användas
    OK, det var egentligen det jag undrade. Jag tolkar det som ett nej :)

ja
  • 16 st blir det. jag är med som odd, så blir det något sistaminutenavhopp skippar även jag att spela för att hålla deltagarantalet till ett jämnt sådant.

rosters för alla deltagare hittar ni här:
    http://parleporten.com/blood_bowl/gothbowl/rosters.htm
  • Fan att jag inte tog Tackle! Hade dividerat i ett par dagar Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard....
  • kaju wrote: »
    Fan att jag inte tog Tackle! Hade dividerat i ett par dagar Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard....

Räcker det inte att slå pow varje gång?
    Det brukar funka mot mina blodgers.

• Riktigt kul blandning! Om jag inte misstar mig så finns det ingen ras med mer än två lag. Det är ju kul :)

@Kaju frenzy ger nästan lika bra odds som tackle att få omkull en dodgare med en tvåtärningsblitz, så guard är nog bra.
  • @Pellevin Håller med att det är kul med varierande lag! Lite synd att folk ska ta så mkt Dodge bara...

Jag räknade lite snabbt, kan detta stämma?

Block+Tackle
    vs Dodge
    75%
    vs Block+Dodge
    55,5%

Block+Frenzy
    vs Dodge
    83,3%
    vs Block+Dodge
    25%
  • edited March 2016
    Block + Tackle
    vs Dodge
    75,0%
    vs Block+Dodge
    55,6%

Block + Frenzy
    vs Dodge
    78,7 %
    vs Block+Dodge
    48,4%

Ingen stor skillnad någonstans. Men Frenzy medför betydligt ökad risk för trist Turnover.
    Block + Tackle
    vs Dodge
    75,0%
    vs Block+Dodge
    55,6%

Block + Frenzy
    vs Dodge
    78,7 %
    vs Block+Dodge
    48,4%

Ingen stor skillnad någonstans. Men Frenzy medför betydligt ökad risk för trist Turnover.

Men också större möjligheter mot andra spelare än de med dodge. Om dessa siffror stämmer så kommer jag aldrig mer välja tackle (spelets tråkigaste skills) över frenzy.
  • "om dessa siffror stämmer"

Ni är ingen gentleman min herre!

Men en sida som dessa siffror inte visar är att Tackle upphäver Dodge på motståndarens turn.
  • Glöm inte att tackle kan hindra motståndaren att dodga iväg när det är deras tur, så det där siffrorna säger ju inte allt. Men ja, frenzy är en väldigt mycket roligare skill än tackle :)
  • japp, en kul blandning på lagen och ingen ras finns mer än 2 gånger.

chaos dwarf
    elf 2st
    halfling 2st
    human
    lizardmen 2st
    necromantic 2st
    norse
    nurgle 2st
    slann 2st
    underworld

totalt 10 olika raser på 16 coacher.

4st tier1 lag
    10st tier2 lag
    2st tier3 lag

en hyfsad spridning på tiers också
  • Jag är i Göteborg nu! Är det nån som vill ta en öl nånstans snart?
    @broCooLi jag skriver det nu slipper jag skriva sen: Det jag menar med att "vill ta en öl" så menar jag att man ska dricka den också! ;)
  • Mooselord wrote: »
    Glöm inte att tackle kan hindra motståndaren att dodga iväg när det är deras tur, så det där siffrorna säger ju inte allt.
    Den som är uppmärksam kan notera att detta sades raden ovanför denna post.
  • Vems öl ska jag ta? Din? Nice! fixxar jag :)
  • Tror skon är sugen på börja med öl tidigare, smsar honom och kollar åt dig
  • Schyrre @inforthepain
    När är du tillgänglig?
  • Ska ut med tjejen innan, så hör av mig när jag blir fri, skulle ta middag med henne när hon slutar. Har messat skon åt dig :)
  • edited March 2016
    Grymt!
  • Fast nu när jag tänker efter utesluter inte de ena det andra, ska bara blir klar med tvätten här hemma så jag kan ha på mig lagtröjan imorgon'
    Den som är uppmärksam kan notera att detta sades raden ovanför denna post.

Fasen, nu tycker jag att du lite väl petig :)
  • @kaju tycker faktiskt att en ska betala för sig... och du har som vanligt inte med lagtröjan antar jag? :)
  • Kom för övrigt på att det kan vara trevligt med priser, så nu har jag fixat lite pokaler :)
    Det blev iaf bättre än inget
Sign In or Register to comment.