16 st blir det. jag är med som odd, så blir det något sistaminutenavhopp skippar även jag att spela för att hålla deltagarantalet till ett jämnt sådant.
Fan att jag inte tog Tackle! Hade dividerat i ett par dagar Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard....
Fan att jag inte tog Tackle! Hade dividerat i ett par dagar Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard, Tackle, Guard....
Räcker det inte att slå pow varje gång?
Det brukar funka mot mina blodgers.
Block + Tackle
vs Dodge
75,0%
vs Block+Dodge
55,6%
Block + Frenzy
vs Dodge
78,7 %
vs Block+Dodge
48,4%
Ingen stor skillnad någonstans. Men Frenzy medför betydligt ökad risk för trist Turnover.
Men också större möjligheter mot andra spelare än de med dodge. Om dessa siffror stämmer så kommer jag aldrig mer välja tackle (spelets tråkigaste skills) över frenzy.
Glöm inte att tackle kan hindra motståndaren att dodga iväg när det är deras tur, så det där siffrorna säger ju inte allt. Men ja, frenzy är en väldigt mycket roligare skill än tackle
Jag är i Göteborg nu! Är det nån som vill ta en öl nånstans snart? @broCooLi jag skriver det nu slipper jag skriva sen: Det jag menar med att "vill ta en öl" så menar jag att man ska dricka den också!
Comments
Pff, jag spelar som bäst efter några öl
ja
rosters för alla deltagare hittar ni här:
http://parleporten.com/blood_bowl/gothbowl/rosters.htm
Räcker det inte att slå pow varje gång?
Det brukar funka mot mina blodgers.
@Kaju frenzy ger nästan lika bra odds som tackle att få omkull en dodgare med en tvåtärningsblitz, så guard är nog bra.
Jag räknade lite snabbt, kan detta stämma?
Block+Tackle
vs Dodge
75%
vs Block+Dodge
55,5%
Block+Frenzy
vs Dodge
83,3%
vs Block+Dodge
25%
vs Dodge
75,0%
vs Block+Dodge
55,6%
Block + Frenzy
vs Dodge
78,7 %
vs Block+Dodge
48,4%
Ingen stor skillnad någonstans. Men Frenzy medför betydligt ökad risk för trist Turnover.
Men också större möjligheter mot andra spelare än de med dodge. Om dessa siffror stämmer så kommer jag aldrig mer välja tackle (spelets tråkigaste skills) över frenzy.
Ni är ingen gentleman min herre!
Men en sida som dessa siffror inte visar är att Tackle upphäver Dodge på motståndarens turn.
chaos dwarf
elf 2st
halfling 2st
human
lizardmen 2st
necromantic 2st
norse
nurgle 2st
slann 2st
underworld
totalt 10 olika raser på 16 coacher.
4st tier1 lag
10st tier2 lag
2st tier3 lag
en hyfsad spridning på tiers också
@broCooLi jag skriver det nu slipper jag skriva sen: Det jag menar med att "vill ta en öl" så menar jag att man ska dricka den också!
När är du tillgänglig?
Fasen, nu tycker jag att du lite väl petig
Det blev iaf bättre än inget