Armarna på flera och fötterna på ett par behövde ytters lite våld för att ramla av, en arm ramlade av för att jag lyfte gubben i den, så då fick det bli så här istället.
Spray, ingen tvekan. Men rengöringen är mycket viktig, gärna diskmaskin (lägg smådelar i tekula eller liknande, så att de inte kan försvinna). Alternativt kan man ta lite maskindiskmedel (eller PBW om man är hembryggare) i ljummet vatten och låta resinet ligga i över natt. När man sköljer av sen ska man dock tänka på att maskindiskmedel är starkt frätande. Om man känner att det blir halt, som om det var täckt med tvål så är det hydroxiden som gör om fettet i huden till tvål. Inte bra alltså.
Plast grundar jag gärna med airbrush, men resin och metall grundas med sprayburk.
Skulle helst grunda med GW:s blanklack, sen GW:s grundspray i valfri färg. Lacken fäster lite bättre i resinet och grundsprayen fäster bra i lacken.
Armarna på flera och fötterna på ett par behövde ytters lite våld för att ramla av, en arm ramlade av för att jag lyfte gubben i den, så då fick det bli så här istället.
Efter att en kort stund varit svarta ser det nu ut som att jag inte gjort nåt alls med dem. Känns lite som när en kompis målade sina space marines "plastsprue-grå", han blev rätt trött på att folk undrade om han highlightat direkt på plasten
Coolt! Nä kör så som du tänkt det var bara att lavabaser verkar poppis hos folk som bygger CD-lag.
Hade vart kul att se hur du tagit dig an det bara, jag tycker det verkar lite klurigt
Jag tycker just i det här fallet kan du ta vilken färg du vill, dvs samma som resten av laget. Det brukar vara ganska lätt att urskilja en bullkenta. Enda undantaget är nog när du spelar mot en blind coach.
Comments
hade du limmat fast armarna då? ;P
då kan en måla dem först osv och sen gjuta in dem så att färgen inte lossnar
Hade vart kul att se hur du tagit dig an det bara, jag tycker det verkar lite klurigt
(Jag tänker på dem som strikers iaf)
Har påbörjat en coach och en mino