Detta är ju visserligen inte en modell, men något jag pysslar med är det ju.
Jag håller på att göra en plan, eller en bunt kanske jag ska säga. Jag får gärna kommentarer på texterna (utskrivna under bilden) och om det är något mer jag borde ha med.
Kick-off
2 Get the Ref +1 bribe per team
3 Riot ±1 turn
4 Perfect Defence Kicking team may reorganize its players
5 High Kick Recieving team may move a player to the ball
6 Cheering Fans Extra Re-roll (D3+FAME+Cheerleaders)
7 Changing Weather Roll for new weather. Ball scatters twice
8 Brilliant Coaching Extra Re-roll (D3+FAME+Assistant Coaches)
9 Quick Snap! 1 square free move for recieving team
10 Blitz! Bonus "Turn" for kicking team. Not for players in enemy tackle zone
11 Throw a Rock D6+FAME, injury roll on one random player from loosing side
12 Pitch Invasion For all players roll D6+FAME if the roll is 6+ the player is stunned
Weather
2 Sweltering Heat Player collapse on D6 roll of 1 after each drive
3 Very Sunny -1 on all passing rolls
4-10 Nice No effect
11 Pouring rain -1 to catch, intercept and pick-up rolls
12 Blizzard GFI failed on D6 of 1-2. Only short and quick passes
Cas
11-38 No long term effect
41-48 Miss next game
51-52 Niggling Injury
53-54 -1 MA
55-56 -1 AV
57 -1 AG
58 -1 ST
61-68 DEAD
Jag gillar en gemensam Sin Bin som jag har sett på en del planer. Den behöver ju inte vara så stor och placeras i mitten av boxarna. Annars ser det bra ut, simpelt och snyggt med bra information!
Förvånadsvärt håller jag med pellevin. Gillar när man har det tydligt om man inte ska ha ett tema för att passa ett visst lag. Se till att dubbel, tripple å quadruppel kolla allt så du inte missar nåt. Alltid tråkigt att komma på missar efteråt, till ex hade worldcup pitchen vändt på throw in och de är bara fint väder i italien på 7-10
tycker inte det spelar så stor roll var d8 för scatter befinner sig, personligen är jag nog mer van vid att ha den vid sidan. håller med @coma till viss del, en sin bin är nice. men gillar nog inte att den är gemensam.
sen funderar jag lite på touchdown-texten, om den ska vara åt andra hållet? så att du läser touchdown på motståndarens sida och inte din egen.
* Jag tycker inte att du behöver ha med Fame-rutorna, för precis som @z3bb3 säger så har många redan tydliga sätt att märka upp detta.
* En score-rad som endast går till 4 känns lite snålt. 5 TD för ett lag är kanske inte helt vanligt, men det är ju inte totalt omöjligt, så minst 5 och kanske till o med 6 borde finnas med.
* Att ha med alla tabeller för allting på en plan tycker i alla fall jag blir plottrigt. En vädertabell kombinerat med rutor för att markera vilket väder hade kanske varit tillräckligt. Sedan får resten skötas från regelboken (eller huvudet på oss gamla getter som kan alla tabeller utantill... )
* Saknar även jag en "sinbin" för utvisningar. Har alltid problem med var jag ska ställa dom figurerna. Gemensam känns fel, så hellre varsin mindre.
* Touchdown bör (som @brocCooLi skriver) var vänt mot motståndaren. Ser snyggare ut och ger en motivering till att springa med bollen åt rätt håll!
I övrigt älskar jag alla projekt som dessa, så keep it up!
Tänk på att om den printas och beskärs i maskin så kan grafik som är långt ut på kanten kapas något. Inget problem på denna nu men kan ju vara skönt att undvika.
Det orangea
Vit grundspray
Vallejo model air orange (fast kladdat med pensel, har flera flaskor som var tänkta till en armé som inte blev av)
Dipp (http://shop.thearmypainter.com/products.php?ProductGroupId=1 har en äldre variant av strong tone). Jag kladdar på det med pensel, sen tar jag bort överflödet, att få bort lagom mycket är det svåraste.
Spray, ingen tvekan. Men rengöringen är mycket viktig, gärna diskmaskin (lägg smådelar i tekula eller liknande, så att de inte kan försvinna). Alternativt kan man ta lite maskindiskmedel (eller PBW om man är hembryggare) i ljummet vatten och låta resinet ligga i över natt. När man sköljer av sen ska man dock tänka på att maskindiskmedel är starkt frätande. Om man känner att det blir halt, som om det var täckt med tvål så är det hydroxiden som gör om fettet i huden till tvål. Inte bra alltså.
Plast grundar jag gärna med airbrush, men resin och metall grundas med sprayburk.
Skulle helst grunda med GW:s blanklack, sen GW:s grundspray i valfri färg. Lacken fäster lite bättre i resinet och grundsprayen fäster bra i lacken.
Comments
Bomber
Dessa kommer målas väldigt enkelt och dippas
Jag håller på att göra en plan, eller en bunt kanske jag ska säga. Jag får gärna kommentarer på texterna (utskrivna under bilden) och om det är något mer jag borde ha med.
Kick-off
2 Get the Ref +1 bribe per team
3 Riot ±1 turn
4 Perfect Defence Kicking team may reorganize its players
5 High Kick Recieving team may move a player to the ball
6 Cheering Fans Extra Re-roll (D3+FAME+Cheerleaders)
7 Changing Weather Roll for new weather. Ball scatters twice
8 Brilliant Coaching Extra Re-roll (D3+FAME+Assistant Coaches)
9 Quick Snap! 1 square free move for recieving team
10 Blitz! Bonus "Turn" for kicking team. Not for players in enemy tackle zone
11 Throw a Rock D6+FAME, injury roll on one random player from loosing side
12 Pitch Invasion For all players roll D6+FAME if the roll is 6+ the player is stunned
Weather
2 Sweltering Heat Player collapse on D6 roll of 1 after each drive
3 Very Sunny -1 on all passing rolls
4-10 Nice No effect
11 Pouring rain -1 to catch, intercept and pick-up rolls
12 Blizzard GFI failed on D6 of 1-2. Only short and quick passes
Cas
11-38 No long term effect
41-48 Miss next game
51-52 Niggling Injury
53-54 -1 MA
55-56 -1 AV
57 -1 AG
58 -1 ST
61-68 DEAD
Jag tycker denna plan ser väldigt bra ut. Ren men ändå med massor av info.
sen funderar jag lite på touchdown-texten, om den ska vara åt andra hållet? så att du läser touchdown på motståndarens sida och inte din egen.
Men tyvärr har jag inget konstruktivt alternativt åt dig som skulle vara bättre.
Många har ju NAFs egna FAME-peng, och med den (väljer sida för +1 el +2 så räcker det ju bara att man lägger den på sin egna sida.
* Jag tycker inte att du behöver ha med Fame-rutorna, för precis som @z3bb3 säger så har många redan tydliga sätt att märka upp detta.
* En score-rad som endast går till 4 känns lite snålt. 5 TD för ett lag är kanske inte helt vanligt, men det är ju inte totalt omöjligt, så minst 5 och kanske till o med 6 borde finnas med.
* Att ha med alla tabeller för allting på en plan tycker i alla fall jag blir plottrigt. En vädertabell kombinerat med rutor för att markera vilket väder hade kanske varit tillräckligt. Sedan får resten skötas från regelboken (eller huvudet på oss gamla getter som kan alla tabeller utantill...
* Saknar även jag en "sinbin" för utvisningar. Har alltid problem med var jag ska ställa dom figurerna. Gemensam känns fel, så hellre varsin mindre.
* Touchdown bör (som @brocCooLi skriver) var vänt mot motståndaren. Ser snyggare ut och ger en motivering till att springa med bollen åt rätt håll!
I övrigt älskar jag alla projekt som dessa, så keep it up!
Jag har inte gjort något åt rutmarkeringen, tycker den syns bra på de exempel som skrivits ut än så länge
De kommer antagligen bli nån logga i mitten, bland annat funderar jag på de underbart snygga Blood Bowl-relaterade reklamskyltarna.
Bra jagat med penseln.
Skulle vara sjukt kul med lite WIP bilder med tips och tricks också.
Det orangea är ju toppen fränt. Det skulle t ex vara kul ett veta hur du gjort.
Det orangea
Vit grundspray
Vallejo model air orange (fast kladdat med pensel, har flera flaskor som var tänkta till en armé som inte blev av)
Dipp (http://shop.thearmypainter.com/products.php?ProductGroupId=1 har en äldre variant av strong tone). Jag kladdar på det med pensel, sen tar jag bort överflödet, att få bort lagom mycket är det svåraste.
Före dipp såg det ut så här
Plast grundar jag gärna med airbrush, men resin och metall grundas med sprayburk.
Skulle helst grunda med GW:s blanklack, sen GW:s grundspray i valfri färg. Lacken fäster lite bättre i resinet och grundsprayen fäster bra i lacken.