Gimpen skulpterar

2

Comments

• Det där blev ju riktigt jävla bra! :)
  • Brutalt! Stört coolt lag. Jag såg inga snotlings, fanns de också där?
  • Gillar de där ogresarna starkt. Lekfullt och roliga men funkar de spelmässigt? Alltså taktiskt.
    @thursablot. Imgur funkar rätt bra att länka/lägga upp bilder från.
  • edited July 2014
    Ok. nu var det ett tag sen jag visade nåt jag gjort, så här får ni ett smakprov.
    Jag håller på med en jävla massa minis för tillfället, men det här är en commision för Thrudball 2014. Så om ni ska dit kan ni plocka upp en ^^
    2ladkqe.jpg
    14w7o8z.jpg
    2dslt3b.jpg
    ff4y0g.jpg
  • Allt annat som jag håller på med får ni vänta på tills det är klart :D
  • Så jävla coolt så det är löjligt!
  • Ball!
  • Va fan, mitt Khemri lag skall enligt plan ju vara odöda pirater... @Gimpen jag måste bara ha en modell av denna, men åker inte till Thudball, hur fixar vi det? Några öl kanske?
  • Jag kan höra med Frank som anordnar Thrudball om han kan fixa en extra modell till mig :)
  • Planerar du fler odöda piratspelare? Kanske 4 odöda ogre pirater? *hint hint*
  • Nej, det var en skulptur till dockbowl som har odöda pirater som tema, så det lär inte bli fler.
  • Ok, här kommer lite previews ett av lagen jag håller på med.
    ml3wiq.jpg
    25zp5pl.jpg
    23qrcz.jpg
    2a6laps.jpg
  • 2nd ed storlek på gubbarna. Runt 18mm till ögonen.
  • edited July 2014
    Fan vad jag gillar de dvärgarna. Perfekt storlek med. Har du någon teaser på deathroller?
    Jag saknar vidare en figur för groundskeeperfiguren. en dvärg bakom en manuell gräsklippare vore mysigt.
  • Snygga dvärgar. Några planer på att producera dem?
  • @pedda: Som jag fattar det är det det som är planen.
  • edited July 2014
    Mago wrote: »
    @pedda: Som jag fattar det är det det som är planen.

Grymt. Kanske får bli ett dvärglag framöver då

• Håller på att starta upp business nu. Inte det lättaste om man inte är intresserad av pappersarbete, men det går framåt.
  • Jupp snyggt!
  • Wow!
    Så coola dvärgar, ser fram emot det färdiga resultatet.
    Stor tumme upp för att du fått till att de ser ut att vara alerta, i dvärgmått mätt alltså.
    Näsorna och berzerkens mustasch är extra fantastisk.

Blir det en kickstarter eller kommer en få möjlighet att köpa pö om pö?
    Hur som helst, sånt här vill en ju inte sova på.
    Blir det en deathroller a´la @Gimpen också månntro? Det vore nåt det...
  • Det kommer att bli fulla lag med alla positionals, sidelinestaff, secret weapons, starplayers och tokens till alla lag + alla inofficiella lag med, så det är på gång.
  • tre nya nästan klara dvärgar:
    imqmgw.jpg
    24gvceu.jpg
    nytrty.jpg
  • Mycket snyggt. Enda klagomålet är skägget på Trollslayern som är "lite för mycket" för min smak. Annars bra positioner på modellerna och väl genomfört.
  • Lard wrote: »
    Mycket snyggt. Enda klagomålet är skägget på Trollslayern som är "lite för mycket" för min smak. Annars bra positioner på modellerna och väl genomfört.
    Håller helt med angående skägget. Jag tycker också att axelskyddet ser lite konstigt ut på honom.
  • @Gimpen Ett tips du måste komma ihåg är att du kan dra av för skatt du betalt i några år tillbaks så du kan med gamla skattebetalningar bekosta levernet ett bra tag. Kan bli ett par hundra tusen med lite flyt. Orkar du ta tag och söka starta-eget-bidrag så är det onekligen en trygghet till en början med.
    Om du investerar i en låsbar dörr så kan du låta dessa pengar ätas upp i att betala din egen hyra vilket onekligen är praktiskt. Om du inte har någon med stenkoll på alla kryphål och är galet uppdaterad så överväg att deala med en riktig revisor. Jag har gått igenom hela den där svängen så vill du ha lite assistans så är det bara att slå en signal.
  • Lard wrote: »
    Mycket snyggt. Enda klagomålet är skägget på Trollslayern som är "lite för mycket" för min smak. Annars bra positioner på modellerna och väl genomfört.
    pedda wrote: »
    Håller helt med angående skägget. Jag tycker också att axelskyddet ser lite konstigt ut på honom.
    Jag tog åt mig av kritiken och håller med. blev aldrig riktigt nöjd med hur skägget blev. det såg bättre ut i mitt huvud än i verkligheten.
    Axelskyddet var flyttat bakåt mot ryggen för att grundplanen var att han skulle ha två flätor till som skulle få plats... Det gick så där med det, så jag har byggt om honom med nytt tokskägg och ny shoulderpad och denna gången är jag mycket nöjd med resultatet:
    63vo9k.jpg
    En ny blocker fick också komma med.

• Blev riktigt bra. Och den nya blockern är ashård.
  • Håller med. Det ser mycket bättre ut
  • Snyggt, gillar spec gubben till höger!
Sign In or Register to comment.