Jag tänkte använda den här tråden för att lägga upp lite bilder på mina nuvarande projekt, få lite feedback och förhoppningsvis ha lite mysigt prat om kreativitet med greenstuff.
Det är en hel del jobb kvar med tjuren nu när Tom på impact ville ha flera armar till den,
så jag kommer att köra på en del mutationer som tentacles, claws och prehensile tail.
Brick och grotty kommer att börja säljas i mitten på mars skulle jag tippa på.
Minotauren är en commission till alla deltagare i zlurpeebowl som senare kommer att säljas hos Impact. Förutom det har jag ett ogrelag och ett troll hos Impact.
@JohnnyD : Hade samma problem men löste det. Bildlänkarna blockerades av min dator som skadligt innehåll, tryck och låt sidan använda allt innehåll på denna tråd så kommer du nog se dem.
@Gimpen : Supersnygga modeller som alltid. Grotty som doomdiver är ju lysande!
Episkt! Möjligheten att välja delar gör honom än mer värd att införskaffa.
Har limmat ihop och grundat en bunt snotlings och alla ogres i metall nu, lurar lite på piling-on-ogren, har du några konkreta tips? funderar på att strunta i flygbas och bara pinna honom flygande med gem men har ingen erfarenhet av någondera.
Flygbaser brukar vara stabila, även om Ogren är metall, men jag gjorde den för privat bruk i greenstuff för att jag visste att det skulle funka i green.... Gem borde vara svårt att få tillräckligt stabilt såvida du inte har ett jävligt grovt gem.
Lite spensligare byggd än gängse minotaurer. Lite kalvtjur över hen.
En idé är att variera storleken på nästa (om det blir någon) ungtjur, tjur, gammeltjur.
Sen en säkert dum fråga men hur många "lager"bygger du figurerna i?
Följde när du gjorde gobbosarna och det kändes som om du gjorde dom i flera om än väldigt intensiva sittningar.
Thursablot: Köp en 2nd ed casualty modell och pinna ogren på den. Det skulle bli jävla coolt och lite som ett diorama. Samt att han inte blir så instabil (fångar ögonblicket precis när han landar på sin motståndare)
Jag kan starta upp en ny tråd med olika steg i modelleringen. Det är hyfsat olika hur många lager per skulptur jag kör, men i stora drag: stomme av koppartråd, ett lager grundstruktur, ett lager muskelmassa, ett lager utjämning, ett lager detaljer och ett lager rustning(om det behövs) om rustning, så blir det en fyra lager detaljer på det med.
Tack för förklaringen.
Massor av målningstips finns ju men mindre, eller iallafall där jag rör mig, instruktioner på just modelleringen.
Förstått liksom att göra allt på en gång inte funkar men ovanstående innebär ju att det tar sjukt lång tid.
Jag tycker det tar lång tid för färgen att torka. Än längre låta green stuffen härda.
Det här med att dela bilder är inte riktigt min grej då jag sällan orkar ladda upp dem så vi får se hur detta fungerar. Man kan dela bilder via dropbox mer huruvida det går att visa dem på forum återstår att se.
Här är min tolkning på ogrefigurerna i alla fall. Följde @coma's förslag och borrade hål i en gw causaliyfigur.
Comments
Du skulle det va ^^
/Big Fan
[img][/img]
så jag kommer att köra på en del mutationer som tentacles, claws och prehensile tail.
Grotty är ju magnifik!
Minotauren är en commission till alla deltagare i zlurpeebowl som senare kommer att säljas hos Impact. Förutom det har jag ett ogrelag och ett troll hos Impact.
@Gimpen : Supersnygga modeller som alltid. Grotty som doomdiver är ju lysande!
Hahaha...
Har limmat ihop och grundat en bunt snotlings och alla ogres i metall nu, lurar lite på piling-on-ogren, har du några konkreta tips? funderar på att strunta i flygbas och bara pinna honom flygande med gem men har ingen erfarenhet av någondera.
Lite spensligare byggd än gängse minotaurer. Lite kalvtjur över hen.
En idé är att variera storleken på nästa (om det blir någon) ungtjur, tjur, gammeltjur.
Följde när du gjorde gobbosarna och det kändes som om du gjorde dom i flera om än väldigt intensiva sittningar.
Massor av målningstips finns ju men mindre, eller iallafall där jag rör mig, instruktioner på just modelleringen.
Förstått liksom att göra allt på en gång inte funkar men ovanstående innebär ju att det tar sjukt lång tid.
Jag tycker det tar lång tid för färgen att torka. Än längre låta green stuffen härda.
Här är min tolkning på ogrefigurerna i alla fall. Följde @coma's förslag och borrade hål i en gw causaliyfigur.
https://db.tt/scRKPsEh
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText"></div></div>