Det står i sista stycket på andra sidan efter sista sidan på reglerna som ligger upplagda.
Båda spelarna imploderar och blir till en starplayer som teleporteras till sista bordet och spelar åt båda lagen
Om två spelare har samma Star player får båda köra med den. En av dem är uppenbarligen en bedragare, och matchen får visa vilken av dem som är den riktiga stjärnan.
Men apropå det kommer jag enforca en regel som ofta glöms bort: apotekare och Igor får inte användas på Star players.
Ja, det är mycket roligare innan en hunnit lära sig alla regler utantill. Jag kommer ihåg den glada tiden då jag spelade goblins och trodde att ett lag fick ta hur många starplayers som helst till en match.
Ett klargörande: jag tror inte folk fuskar med flit, men däremot gör man ibland fel. T ex fick jag en gång på Stockbowl cup lägga mig i då en spelare ville använda 2d6 för att avgöra vem som drabbades av throw a rock. Hans argument var att 2-12 ger elva möjliga utfall, och hans motståndare hade elva spelare på plan.
Okidok. Efter många turer med min sambos jobbschema och liknande så landar jag i följande:
Jag kommer inte ner till match 1. Om det är ett udda antal deltagare på runda 1 så ring eller skicka ett SMS så kommer jag ner med Elias och spelar runda 2 och framåt så länge vi känner att det går. Är det ett jämnt antal deltagare kanske jag tittar förbi och tittar lite ändå, det beror på.
Comments
Om ja, får man boka en plats? :-)
Vad händer om "samma" starplayer dyker upp till match samtidigt? Alltså kan två Morg möta varandra?
Båda spelarna imploderar och blir till en starplayer som teleporteras till sista bordet och spelar åt båda lagen
Om två spelare har samma Star player får båda köra med den. En av dem är uppenbarligen en bedragare, och matchen får visa vilken av dem som är den riktiga stjärnan.
Men apropå det kommer jag enforca en regel som ofta glöms bort: apotekare och Igor får inte användas på Star players.
Alltså minst tre färger eller så?
Jag kommer inte ner till match 1. Om det är ett udda antal deltagare på runda 1 så ring eller skicka ett SMS så kommer jag ner med Elias och spelar runda 2 och framåt så länge vi känner att det går. Är det ett jämnt antal deltagare kanske jag tittar förbi och tittar lite ändå, det beror på.
Jag har löst boendet på annat sätt. Kanske nästa gång. :-)