Necronomican Bowl 5-6 mars
Det ser ut som att det blir en turnering första helgen i mars. Den spelas i samband med det namnlösa minikonventet som vuxit fram kring Warhammerturneringen Necronomican Quest som spelas på Tumba gymnasium söder om Stockholm.
Förutsättningar kommer snart, men det som är klart så långt är att det förmodligen blir fem ronder, det blir NAF-sanktionerat, och det finns ingen odd man out. (Jag vägrar att missa två turneringar på kort tid bara för att jag arrangerar bägge.)
Förutsättningar kommer snart, men det som är klart så långt är att det förmodligen blir fem ronder, det blir NAF-sanktionerat, och det finns ingen odd man out. (Jag vägrar att missa två turneringar på kort tid bara för att jag arrangerar bägge.)
Comments
Får iofs en ny chans att komma ihåg imorgon. Vore ju praktiskt med en turnering som gick när jag är ledig (jävla skiftjobb, ibland. Mer ledighet är ju bra, men den verkar generellt ligga fel :P).
Varje lag får följande summa. Den används till att köpa minst elva ordinarie spelare.
Dessutom kan skills, rerolls, personal och inducements köpas. Alla inducements som finns i CRP är tillåtna. Skills: enkelskills kostar 20kgp, dubbelskills kostar 30kgp.
De tio första lagen får inte stacka skills. Övriga lag kan köpa rätten att stacka två skills på en spelare, men inte fler, för 20 kgp. Detta är alltså en extrakostnad. Om t ex en Tomb Guardian skall ha både Leap och Dauntless kostar detta 80 kgp, 20 för rätten att stacka och 2x30 för 2 dubbelskills. I detta exempel gäller dessutom att Khemrilaget sedan inte får ha någon mer spelare som stackar skills. Max en per lag.
Utöver detta får lag 22-24 apotekaren gratis.
1. wood elf 1200
2. undead 1210
3. lizardmen 1220
4. dark elf 1230
5. skaven 1240
6. orc 1250
7. chaos dwarf 1260
8. norse 1270
9. amazon 1280
10. dwarf 1290
11. necromantic 1300
12. elf 1310
13. human 1320
14. khemri 1330
15. chaos pact 1340
16. nurgle 1350
17. chaos 1360
18. slann 1370
19. high elf 1380
20. vampire 1390
21. underworld 1400
22. ogre 1410
23. goblin 1420
24. halfling 1430
Mångfald är bra!
2x wardancer (strip ball)
3x catchers
1x thrower (leader)
5x linemen
1x reroll
1x wizard
men man hinner nog bara göra 2 mål innan hela laget blivit förintat av alla mördarlag
Och möjligheten till en Leap/Dauntless Tomb Guardian såklart.
Blir det resurrection eller progression?
Får en köpa special play cards?
Vanilj dvärgar blir
2 Troll Slayers
2 blitzer (1 dodge)
2 runners
6 blockers
3 rr
1apo
+6 skills (guard/MB efter tycke och smak)
High elf är bättre än slann, chaos och nurgle i min bok.
Amazoner är betydligt bättre än där de är när de får köpa starplayers, upp med dem till plats 4-5 typ. Blir alldeles för enkelt att spela med roxanna om de får så mycket pengar.
eller jag vet inte, det är ju också sjukt kul om alla inducements är up for grabs
bring it
om du åker till denna turnering @suncar så lovar jag att köpa en wizard med mitt lag bara för att använda mot dig om vi eventuellt möts