Necronomican Bowl 5-6 mars

edited November 2015 in Turneringar
Det ser ut som att det blir en turnering första helgen i mars. Den spelas i samband med det namnlösa minikonventet som vuxit fram kring Warhammerturneringen Necronomican Quest som spelas på Tumba gymnasium söder om Stockholm.

Förutsättningar kommer snart, men det som är klart så långt är att det förmodligen blir fem ronder, det blir NAF-sanktionerat, och det finns ingen odd man out. (Jag vägrar att missa två turneringar på kort tid bara för att jag arrangerar bägge.)
«134

Comments

• Gott gott. Blir den med i serien då också?
  • Hmm, fler turneringar att åka på. Synd att jag har svart bälte på att glömma nästa års schema på jobbet :P
    Får iofs en ny chans att komma ihåg imorgon. Vore ju praktiskt med en turnering som gick när jag är ledig (jävla skiftjobb, ibland. Mer ledighet är ju bra, men den verkar generellt ligga fel :P).
  • Mycket intressant!
  • edited November 2015
    Såhär har jag tänkt mig reglerna för att bygga lag. Lägger upp dem här för att få feedback, och möjlighet att förbättra, innan jag fixar NAF-sanktionering.

Varje lag får följande summa. Den används till att köpa minst elva ordinarie spelare.
    Dessutom kan skills, rerolls, personal och inducements köpas. Alla inducements som finns i CRP är tillåtna. Skills: enkelskills kostar 20kgp, dubbelskills kostar 30kgp.
    De tio första lagen får inte stacka skills. Övriga lag kan köpa rätten att stacka två skills på en spelare, men inte fler, för 20 kgp. Detta är alltså en extrakostnad. Om t ex en Tomb Guardian skall ha både Leap och Dauntless kostar detta 80 kgp, 20 för rätten att stacka och 2x30 för 2 dubbelskills. I detta exempel gäller dessutom att Khemrilaget sedan inte får ha någon mer spelare som stackar skills. Max en per lag.
    Utöver detta får lag 22-24 apotekaren gratis.

1. wood elf 1200
    2. undead 1210
    3. lizardmen 1220
    4. dark elf 1230
    5. skaven 1240

6. orc 1250
    7. chaos dwarf 1260
    8. norse 1270
    9. amazon 1280
    10. dwarf 1290

11. necromantic 1300
    12. elf 1310
    13. human 1320
    14. khemri 1330
    15. chaos pact 1340

16. nurgle 1350
    17. chaos 1360
    18. slann 1370
    19. high elf 1380
    20. vampire 1390

21. underworld 1400
    22. ogre 1410
    23. goblin 1420
    24. halfling 1430
  • Oj, de var ganska "out there" regler. Tror många som deltog på WC3 kan tänka sig att måla upp sina necrolag de fick för att lira på denna turneringen.
  • Det heter ju Necronomican Bowl, så jag tänkte att det var en lämplig gräns för stacking :)
  • Misstänkte att de kunde ha något att göra med val av gräns ;)
  • Gillar tematiska turneringar. Allt behöver inte vara lika överallt.
    Mångfald är bra!
  • Intressant! Osäker på om att tillåta wizards är en bra idé dock.
  • Ja, jag har själv grubblat på det. Vad säger folk?
  • hmm med 1200 kan man få in wizard i en woodelf roster

2x wardancer (strip ball)
    3x catchers
    1x thrower (leader)
    5x linemen
    1x reroll
    1x wizard

men man hinner nog bara göra 2 mål innan hela laget blivit förintat av alla mördarlag
  • Va fan, nu får du ta och skärpa dig, Pellevin. Jag hade tänkt ta en paus från Blood Bowlen under våren och sommaren, men slänger du ur dig såna här grejer vill jag ju spela igen :)
  • och hur tänker du där @mooselord med en paus under våren?
  • Jag gillar wizards! (ZAPP!)
    Och möjligheten till en Leap/Dauntless Tomb Guardian såklart.

Blir det resurrection eller progression?
    Får en köpa special play cards?
  • Låter helt klart kul
  • Resurrection. Som förslaget ser ut nu kan man köpa kort. Det går till så att du helt enkelt skriver på din roster vilken typ av kort du köpt, och då givetvis sänker dina tillgängliga tillgångar med summan kortet kostar. Inför varje match kommer alla spelare som har kort på sin roster få dra nya kort.
  • Skulle byta plats på dvärgar och orker men annars roliga regler. Dvärgar med Death roller och Bribe och tusen guard är ju trevligt!

Vanilj dvärgar blir
    2 Troll Slayers
    2 blitzer (1 dodge)
    2 runners
    6 blockers
    3 rr
    1apo
    +6 skills (guard/MB efter tycke och smak)
  • Andra positionsförändringar jag skulle göra:

High elf är bättre än slann, chaos och nurgle i min bok.

Amazoner är betydligt bättre än där de är när de får köpa starplayers, upp med dem till plats 4-5 typ. Blir alldeles för enkelt att spela med roxanna om de får så mycket pengar.
  • Tack @Lard, det är precis sådan feedback jag behöver. Jag ser gärna fler kommentarer innan jag lägger fram ett nytt förslag.
  • de fem-tio översta kanske inte behöver ha tillgång till magiker?
    eller jag vet inte, det är ju också sjukt kul om alla inducements är up for grabs
  • Till magikernas försvar kan det väl nämnas att de var tillåtna på Banquet Bowl som hade snarlika regler, men jag tror inte någon hade en magiker. Således kan man kanske gissa att det inte var alltför game breaking. Jag tror det är en potentiell rolig gimmick grej och om det visar sig att det är för bra så innebär det att alla som inte tog en på Banquet Bowl hade fel :)
  • Lite onehit wonder, kan funka jätte bra eller 150k i soptunnan :D
  • Ja, det kanske är lite för chansartat för att höra hemma i en sanktionerad turnering...
  • äh, det är ju ett tärningsspel =)
    bring it
  • Lard wrote: »
    High elf är bättre än slann, chaos och nurgle i min bok.
    I vanliga fall håller jag med om detta. Men är inte Claw/Mighty Blow-combon tillräckligt stark för att rubba det resonemanget?
  • suncar wrote: »
    äh, det är ju ett tärningsspel =)
    bring it

om du åker till denna turnering @suncar så lovar jag att köpa en wizard med mitt lag bara för att använda mot dig om vi eventuellt möts :D
  • Förstå mig inte fel nu pellevin, att den är lite onehit är inte turneringens fel. De är som att sätta PO på alla big guys i ett chaos pact lag och förvänta sig att skada någon :D ifall man är vågad nog att lira med wizard ska man klart göra det :)
Sign In or Register to comment.