Pouring Rain Open i Bergen, Norge

13

Comments

• Och grattis till pellewhine! Gnällde han som vanligt fast det gick bra?
  • Kan ju alltid gå bättre.

Grattis till svenskarna på prispallen!
  • @mufflo Svar ja. Och väldigt högljutt.
  • Missade tretton pickups i en match. Då var glaset halvtomt. Sen vann jag ändå. då blev livet rättvist igen.
  • 2-1-3 för min del. Roxanna var jättebra utom när hon var jättedålig. ;)

När jag blickar tillbaka så tror jag inte hon är värd 250 k. Hon är jättebra på att surfa motståndare, men går alltför lätt sönder.
  • 1000:- i parkeringsböter väntade när jag kom fram till min (illa) parkerade bil på väg hem. Det är väl härligt att det alltid finns en balans :)
  • edited September 2015
    Jox wrote: »
    Jämfört med de andra deltagarna är den både fyllig och beskrivande... ;-)

"22"

@Jox: Du skulle svarat med en deltagarlista på frågan hur många deltagare det var eller vaddå?

Och en rapport från varje match istället för svenskarnas resultat efter dag 1? :)
  • edited September 2015
    Antalet norska medlemmar i NAF typ fördubblades denna helg.
  • Nej antagligen inte. Sannolikt skulle även jag svarat "22" då frågan efterfrågade ett antal.

Men ett svar som "det var 22 glada spelare" hade varit fylligare och mer beskrivande, om de nu var glada. Det vet man ju inte nu.

Svårt att kräva eller ens be om utförligare rapporter men alltid roligt att läsa om andras äventyr.

@lockmund 's berättelser är fullgoda.

Däremot tycker jag att segraren i sann sportsanda svara på frågan: "Hur känns det?" @pellevin och dessutom komma med den perfekta turneringsrostern för humans eftersom jag för tillfället målar ett sådant lag... ;-)
  • Och dessutom ett stort grattis till alla inblandade för så fina placeringar.
  • edited September 2015
    @Jox Det känns mycket bra, tack. Men segern var kanske inte helt överlägsen då det avgjordes på tiebreakers mellan mig och @Melisqus.

Roster: (skills inom parentes från rond fyra)
    1 Ogre Block
    4 Blitzers 3 Guard, 1 Mighty Blow
    1 Thrower (Block)
    1 Catcher (Block)
    5 Linemen (1 Wrestle)
    1 Apotekare
    3 ReRolls
    1 FanFactor

Mina matcher:
    Chaos Pact InForTheFail 0-0
    Dwarfs Bagge 2-0
    Humans Bagge 1-0
    Wood Elves Ozt 2-1
    Pro Elves Bagge 2-1
    Pro Elves Bagge 1-1

Min roster är nästan identisk med den jag spelade i Sundsvall för ett år sedan, men den förändring som finns föreslogs av @Mago. Då körde jag med Guard på alla Blitzers, men en av dem fick denna gång MB, och det var väldigt bra.
  • tycker @mago skulle svarat "21 glada spelare och @Pellevin"; :D
  • Här kommer stuff:

2015_09_27_17_28_29.jpg

2015_09_27_17_31_48.jpg
  • Grattis Pellevin =)
  • Vad var första tiebreaker?
  • Strength of schedule.
  • Tack för all positiv respons! Men glöm inte att det faktiskt var fyra av sju svenskar som fick med sig fina priser hem.
  • Gött jobbar och grattis! Var det bara svenskar och norrmän eller hade de lyckats locka fler nationaliteter?
  • En skotte, en walesare och en spanjor var där. Skotten och spanjoren bor i Norge, och walesaren är skottens son.

Den enda som saknades var Bellman.
  • Men Pellevin du var ju där och bjöd på dina klockrena skämt under hela turneringen ;)
  • Jepp, och nu tillhör jag den mycket lilla, väldigt exklusiva skaran som vunnit alla NAFsanktionerade turneringar som någonsin spelats i ett land.
  • det är förvisso sant @Pellevin, men jag är ännu obesegrad i Norge, har inte ens spelat lika till skillnad från dig :D
  • Men jag har hört att du har hundra procent förluster där :)
  • nja... snarare 0%, vilket förvisso även vinster ligger på.
  • Grattis Pellevin!
  • Pellevin wrote: »
    Tack för all positiv respons! Men glöm inte att det faktiskt var fyra av sju svenskar som fick med sig fina priser hem.

Vi hade ju helgarderat för att få med oss minst ett pris hem genom att dela ut det själva...
  • Mago wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Tack för all positiv respons! Men glöm inte att det faktiskt var fyra av sju svenskar som fick med sig fina priser hem.

Vi hade ju helgarderat för att få med oss minst ett pris hem genom att dela ut det själva...

Kul att de avgjordes på tiebreaker där med!

• Pouring rain har droppat in på NAF! Så låt mig gratulera nya swe rank 1 för dvärgar, Melisqus och swe rank 1 för humans, Pellevin! Gött jobbat! Själv är jag nöjd med att mitt chaos pact droppa in på över 150 så man slipper dem på ett tag :D
  • *mummel mummel*

Jävla skitspel...

*mummel mummel*
Sign In or Register to comment.