Snart dags att åka. Känns rätt ok att avslöja att jag ska spela amazoner. Roxanna lär bli nyttig, hon tillför både smidighet och fart.
Hur har jag då råd med henne? Jag har alltid ansett linjedamerna vara amazonernas största styrka (de borde nog egentligen kosta 60k). Catch och Pass kan man vara utan och blitzers ligger bara en skill före linewomen (och är nästan dubbelt så dyra). Sedan är det naturligtvis trevligt att ha tillgång till mer än general skills, men det gäller i första hand blitzers. Övriga positionsspelare skulle förmodligen ändå börja med block (eller Sure Hands med tanke på match tre) och som i de flesta tävlingar är inte stacking tillåten.
De har några riktigt imponerande kullar i bakgrunden. En vacker stad. Under fredagen växlade det mellan sol och regn minst 20 gånger. Lördagen var bättre.
Comments
Fick mail från arrangören om att han ville ha lagnamn och ras, så nu har jag bestämt mig!
Hur har jag då råd med henne? Jag har alltid ansett linjedamerna vara amazonernas största styrka (de borde nog egentligen kosta 60k). Catch och Pass kan man vara utan och blitzers ligger bara en skill före linewomen (och är nästan dubbelt så dyra). Sedan är det naturligtvis trevligt att ha tillgång till mer än general skills, men det gäller i första hand blitzers. Övriga positionsspelare skulle förmodligen ändå börja med block (eller Sure Hands med tanke på match tre) och som i de flesta tävlingar är inte stacking tillåten.
Ser fram mot att foula Roxanna och lite Wardancers.
@Lockmund: Hur många Blitzers blev det?
Tänkte bara passa på att motivera vad jag skrev om priset på en amazon linewoman.
Hobgoblin (eller thrall) med dodge (via en dubbel) = 70k
Amazon linewoman 50k
Amazon linewoman med block = 70k
Amazon blitzer = 90k (men hon har också strength access).
Om hon låter bli mig låter jag bli henne...
(Win-Tie-Loss)
@Pellevin 2-1-0
@Ozt 2-0-1
@melisqus 1-2-0
Jag, @Lockmund och @inforthepain 1-1-1
@Skuld 1-0-2
"22"