Pouring Rain Open i Bergen, Norge

edited August 2015 in Turneringar
Norge ska hålla sin första NAF-rankade turnering, Pouring Rain Open i Bergen.

Det är förvisso en bit bort men jag funderar ändå på att åka (NAF-plikten kallar).

Är det någon annan som tycker det verkar intressant?
«134

Comments

  • Lite sugen. Dock bör vi fixa mat innan gränsen isf!
  • En lär flyga dit, tar typ 13h att köra enligt google maps.
  • Det blir nog inget för mig, men jag tycker normännen skall ha lite cred för att utnyttjar sina lokala klimatförutsättningar. Spela Khemri! :)
  • Lite tråkigt att det inte är någon stunty cup.

    Kommer inte, då jag organiserar en endagsturnering är i Berlin den lördagen
  • Jag är sugen på att åka.

    Rules pack lockar till fuleri. Kan man på något sätt mysa till det med mercenaries med en skill? Den sortens inducements är ju tillåtna.
  • Det finns flygbiljetter för 806 kr. Man måste vara några i bilen för att konkurrera med det.
  • Då positionalcapen inte kan överskridas med hjälp av merc så är den enda användningen att du kan lägga 80k för en extra skill till laget med loner som bonus om det inte är på en som redan har det.
    Tror inte riktigt att det är värt stålarna.
    Jag ser inga uppenbara sätt som reglerna kan ostas så här på rak arm!
  • edited August 2015
    Tycker Humans lockar med 4 normal skills och 1 dubbel dag ett.

    @Pellevin: Är det tur och retur?
  • Ja, Norwegian, tror jag.
  • Jepp, norwegian. @Ozt jag tror du har rätt. Alltid trist att inte vara listig när man tror man är det.
  • Ganska sugen på detta, dock kräver det en hel del resande vilket kostar dineros som jag måste överväga. Mer sugen såklart om man har lite resesällskap
  • Det lät på @Pellevin som att han bara skulle kolla hotellkostnaden också. Själv har jag inte kommit så långt men om han åker åker nog jag också.
  • OztOzt
    edited August 2015
    Blir strax under 1400 för två nätter i dubbelrum om det är den Scandic de rekommenderade. Tror inte det blir så mycket billigare än så inom drägligt avstånd.

    Edit: Då ingår frukost i det priset. Värt att veta vid prisjämförelser på andra alternativ.
    Edit 2: 1400 per person, inte totalt. Kan vara värt att skriva det tydligt.
  • Det är spikat för min del, Norge se upp!
  • Då är bara frågan om en ska köra Humans eller Wood Elves...
  • Jag lutar åt Humans.
  • Nu har jag bokat flyg och hotell, bägge utan avbeställningsskydd, så det ser ut som att jag är på väg.
  • Ugh, pouring rain hela dagen...
  • Endast runda tre
  • Vilka flygtider är det som gäller @pellevin?
  • Dit fredag kl 19.15, hem söndag kl 20.25
  • Låter vettigt, någon som är intresserad att splitta ett dubbelrum?
  • Jag snarkar så hårt att folk brukar ångra att de delar med mig.
  • Han borde vara van och härdad, även om det skulle vara extremt :D
  • Jag har också nu bokat flyg och hotell.
    Hotell med hemlig bloodbowls spelande gäst. Swebbaforumet fungerar.

    Då ses vi om en dryg månad på arlanda då Pellevin!
  • Jag är redan rädd.
  • Jag kommer att komma. Emellertid flyger jag med SAS och bor på Radisson.

    Jag kan inte se något om att man ska skicka in rosters. Har ni skickat in en anmälan eller är det bara betalningen som ska in i förväg?
  • Jag har bara skickat pengar, inte hört något om roster.

    Har faktiskt inte fått någon respons alls på min anmälan, men jag vet att arrangören lever pga vi har pratat NAF-grejer.
  • Jag tolkar det som att man skall ta med utskriven roster, man behöver inte skicka in den.

    Inte heller jag har fått respons på min anmälan.
  • Jag fick svar av arrangören via Orca Cola forumet att de inte satt något slutdatum för rosters.
Sign In or Register to comment.