En svensk Structured Tournament Series?

1356

Comments

  • Det ser ut som om både inforthepain och Duckwing har bra slaglägen nu när det blir svårare att höja poäng för dem som redan har tre resultat. Dessutom finns det massor av spelare som har ett hyfsat resultat, och som om de gör bra ifrån sig på de två sista turneringarna kan kliva upp i toppstriden.

    I stuntyligan gjorde Suncar ett allvarligt försök att ta ledningen, men han ligger fortfarande efter Emilskaya. Det är dock så jämt att det hänger på andra tie-breakern. Så där kan vad som helst fortfarande hända.
  • Gillar hur det ser ut i nuläget!
  • edited March 2015
    :)
    Kul att du kommit platsen före Mago i varje deltävling, och att han ligger tvåa. Det innebär att det bara finns en möjlig placering för der Käse.
  • edited April 2015
    Nu ligger de nya listorna uppe. GothBowl ledde till lite ommöbleringar. @inforthepain tar en efterlängtad ledning, efter att än en gång blivit sönderbashad i början av en final. Men tyvärr inga nya namn på topp 5, bara en ny ordning. Tre spelare har fortfarande reell chans. Spelet är inte över förrän @equilibris mamma sjunger.

    Stuntyligan har en ny ledare. Trägen vinner ibland, och @suncar har tagit ledningen nu, men har han kopplat greppet? Det finns ett mindre koppel som sniffar honom i bakhasorna, och vadsomhelst kan hända i den sista deltävlingen om två veckor: StockBowl Team Cup.
  • Nja, i och med att Broccoli har en 15eplats redan och min bästa placering är 16 så är det högst troligt att någon annan än jag iaf plockar hem stuntybucklan.
    Jag är ändå nöjd med helgens 1-1-2, det är mitt näst bästa stuntyresultat hitintills.
    Plus att jag typ bara var 2+,4+,2+,2+,3+ ifrån att spela lika mot inforthepain.
    Det hade varit rätt episkt
  • Nu ligger hela seriens resultat uppe. Sista deltävlingen innebar inga förändrade placeringar i topp 5 i stora ligan, men i stuntyligan gled två nya namn upp på de översta platserna. Grattis till inforthepain för dubbelsegern. Väl jobbat! Dessutom måste JammyDodger nämnas då han smet in på en hedrande andraplats i stuntyligan! Snyggt Daniel!

    Under våren har sextio svenska och en italiensk spelare deltagit i svenska NAFsanktionerade turneringar, och några till lär det bli i Malmö om tre veckor. Det verkar som om denna verksamhet är levande och vital.

    Finns det intresse för fler strukturerade serier? Om du svarar ja på den frågan, säg till mig nån gång när vi träffas. Om det verkar finnas ett intresse kanske detta återkommer. Tills dess får ni nöja er med resultaten från vårens övningar: http://marmeladov.com/SSS/
  • edited April 2015
    Tänkte ta mig lite tid och feedbacka här över vad jag ansåg om serien. Först och främst får man säga bra jobbat till Pellevin som styrde upp det hela och varit ohyggligt snabb på uppdatera tabellen efter varje turnering. Nu till de jag ansåg om att ha en structured tournament series.

    1. Jag tycker att de motiverar en att delta i flera turneringar då det (åtminstone i toppen) uppstod lite rivalitet vilket jag själv uppskattar.

    2. Ifall man kommer tvåa på en turnering känner man sig inte som första förloraren då man i det långa loppet kan få något ut av sluta på en andra plats. Själv åkte jag på stryk i två finaler och trots att jag satt på ledarbordet de 4 sista matcherna under Narkebowl så fick jag sämre tiebraker än Ozt och Mago som jag spela lika mot. Så att ha en serie kändes mer motiverande att kämpa vidare på nästa turnering.

    3. Angående stunty serien borde man kanske få någon mer bonus ifall man spelar fler turneringar än enbart tiebreaker då sista turneringen var värd så mycket men å andra sidan så vart de ju ohyggligt spännande då tre lag hade stunty och alla hade chans på seger i serien.

    4. Jag skulle gärna se en sådan här serie nästa vår om det är möjligt då den låg lagom innan NAFC, så man kände att den var genomkörd innan utlandsturneringarna drar igång. På hösten tror jag vi har för få turneringar för att genomföra en serie och då kommer även world cup/euro bowl som vissa kanske känner att de behöver spara ihop inför (semester- eller pengamässigt).

    5. Antalet turneringar tycker jag var ganska lagom, ifall man deltar på alla. Kanske en till turnering vore bra då det skulle betyda mindre om man inte kunde delta på en (eller har råd då banqueten var väldigt trevlig men en gnutta dyr).

    6. Det vore nice ifall man kunde ha alla matchers resultat så vackert presenterat som sista tävlingen hade fast på seriens hemsida, detta kräver förstås mer av turnerings arrangörerna och Pellevin men jag tycker det hade vart coolt att ha allt samlat på ett ställe.

    7. Har kanske glömt någon punkt jag tänkte ta upp så om ni har något vettigt fyll i det under denna punk.


    Tack till alla som deltog under våren och ser fram att möta er under årets kommande turneringar och förhoppningsvis under nästa vårs serie!
  • edited April 2015
    Tack för feedbacken. Själv har jag tänkt att en kul, och oväntad, effekt av serien var att du spelade stunty i sista turneringen. :)
  • Det är dock sant. Jag planerade att lira CD från början.
  • Den där @JammyDodger alltså, han säljs visst i flerpack i Englandet.

    LEvq89Om.jpg
  • Blir det förresten en ny serie kommande år?
  • edited October 2015
    NAF har ännu inte fixat priserna, så det känns inte så inspirerande. Men finns ett intresse så kan jag självklart styra upp något. Och då kanske våra NAF-reps kan försöka sätta lite press uppåt, för detta är inte tillfredsställande.
  • edited October 2015
    tycker vi ska köra en själva ändå?
    jag tyckte det var en kul grej i alla fall. går ju alltid att skramla till en modell iaf? eller ett diplom. för min del behöver det inte vara mer märkvärdigt än så. men klart det är roligare om det är ett officiellt NAF-pris.

    tillägg: om intresset är tillräckligt stort för att det ska vara värt att göra det.
  • Jag gör det som sagt gärna. Vi kan väl kolla på StockBowl Cup om det finns intresse. Påminn mig så sonderar jag lite.

    Vilka turneringar körs i vår? DOUBT, GothBowl och Team Cup räknar jag med.

    @Lard Blir det någon NärkeBowl? Jag är fortfarande besviken för att jag blev tvungen att bryta det som jag tycker var roligaste lagkonstruktionsformatet detta år.

    @Emilskaya Blir det någon BanquetBowl? Första upplagan var så otroligt lyckad, så vi hoppas verkligen på en omgång till.

    @AllaAndra Blir det någon annan turnering i Sverige under första halvåret 2016?
  • osäker om det blir en GothBowl, eller GothBowl blir det kanske, men inte en GothConBowl iaf.

    om jag kommer ihåg så påminner jag dig i helgen. annars kan du alltid se det här som en påminnelse också :)
  • Ingen GothConBowl? trist :(
  • nej. blir för bökigt och krångligt att anpassa oss efter GothCon. och för dyrt också.
  • Sannolikheten att det blir ett Banquetbowl till våren, är tyvärr liten. Mitt jobb flyttar verksamheten i februari och min framtida sysselsättning och bostadsort är i nuläget mkt oklar. Så jag hinner helt enkelt inte.

    Men målet är att det ska bli av åtminstone 2017, för visst höjs statusen lite också om vi bara kör vartannat år. :-)
  • Ok, trist, men förståeligt. Och så har du såklart rätt i att det blir exklusivare om man kör vartannat år. Jag antar att det är så man resonerat kring OktoberBowl också.

    @Stareater Det ser inte ut att finnas underlag för en serie våren 2016. Det behövs lite fler turneringar för att det skall kännas kul tycker jag. Finns det andra åsikter tar jag gärna emot input.

    Men tack Mårten, det var kul att du tog upp det. Jag tycker det vore kul om det gick att köra en serie till någon gång i framtiden.
  • edited October 2015
    Eller så får någon annan ta upp stafettpinnen och fixa ihop en turneringen under senvintern :) Så kopiöst mycket tid behöver det faktiskt inte ta att arrangera en turnering, även om Emilskaya naturligtvis i allra högsta är högst ursäktad att han inte hinner med till våren. Han skall cred för att han fixade turneringen senast.
  • Varför kör ni inte en serie över hela året och inkluderar StockBowl Cup också?
  • Eller en höstserie?
  • På hösten har vi de senaste åren haft alldeles för få turneringar. Om man skall köra över hela året får man nog byta koncept. En Structured Series kräver att man från början anmäler alla deltävlingar, men vid den tiden vat man inte vilka turneringar som skall hållas. Om man däremot kör en Open (tror jag det hette) Series kan man anmäla deltävlingar efterhand. Men det funkar sämre för min speciella typ av Aspergers. Jag vill ha hela bilden klar innan jag kör.
  • Ja är det någon som har lust att fixa själva turneringen, med priser, regler och anmälan. Kan jag sköta kontakten med nationen i Uppsala och den biten. :-) känner bara att hela alltet blir flyr mkt.
  • Underlättar nog lite för alla att veta vilka turneringar det rör sig om innan en börjar spela. Så en inte tror en kommer vinna och sen ploppar det upp ett antal turneringar som en inte kan åka på som snuvar on på seger.

    Tack för allt tålmodigt och bra förklarande @Pellevin!
  • Jag gillar idén med en turneringsserie över hela året vore kanonkul. Kan man skapa en serie där man anmäller alla möjliga turneringar som kan ske under ett år, så som StockBowl VII som inte är säkert men möjligheten för den finns och ifall de skulle falla ut i sanden stryker man den från turneringsserien? Till skillnad från open skulle detta vara en struktured serie som man säger att "jag kanske kan ta på mig ansvaret att hålla en turnering om intresse finns, vilka vill hjälpa till att få det att hända?".

    Jag vet inte hur reglerna kring en struktured series är riktigt, Pellevin har förmodligen bättre koll så skulle gärna höra vad han tror om detta! Jag vet att de viskats om en umeå/örebro/göteborg sommarturnering av olika slag och ett initativ av detta format skulle kanske få coacher att träda fram och ta tag i det på riktigt om de sagt att deras turnering skulle delta i serien. Jag spånar själv på en turnering men vill inte spoila nåt än då jag fortfarande spånar på en nice anläggning och ifall de kan erbjuda de jag vill ha till ett vettigt pris men mer om det senare. Vad tror ni om detta eller är jag ute och cyklar?
  • jag hoppas inte du är ute och cyklar när du skrev det, låter farligt.
  • Jag tror det var så han fick sitt nick.
  • det kommer anordnas någon form av turnering i Gbg. dock ej under GothCon. men kanske i någon/några veckas/veckors anslutning till GothCon.

    mer än så vet jag inte. men jag vill iaf ordna något i Gbg i vår :)
  • Jag kommer förmodligen hålla en turnering i Göteborg i slutet på våren som avslutning av uttagningen av landslaget. Blir det någon structured tournament så har jag gärna med den turneringen där.
Sign In or Register to comment.