Oberwald Cup - 15-16 november Nystan & Spel

24

Comments

• Tack för snabb feedback. Mitt slutgiltiga roster är korrigerat. 🤗

• Så Tourplay klarar tydligen inte av några alternativ för korrekt kostnad för stacking när man kan stacka mer än 2 skills på en spelare?

Nu är kostnaden satt till 0 för stacks och ni får själva komma ihåg att dra av skill points om ni stackar.

• Ni får ta bort mig från listan. Jag måste nog på jobbresa så.

• Jag förutsätter att denna turnering inte kommer att påverkas av season 3 och nya regler. Ändringar kommer endast göras om NAF av någon anledning kräver det redan från november.

• En månad kvar tills vi slåss om äran i fem matcher.

Jag är som tidigare Odd Man Out, och för att förekomma alla eventuella funderingar kring hur jag anpassar mig till era rosterbyggen så postar jag min roster här i förväg, om jag är med och spelar.

Jag fortsätter på temat av lagom dumma byggen med dubbla goblin stars för orker.

• @Drexxl

Vet du hur det blev?

@Melisqus

Det där är nog det närmaste man kommer, vi ligger inte direkt i en turistort. Det är inte promenadavstånd till oss, så buss eller bil behövs fortfarande.

• @Melisqus en annan möjlighet är att du bor hos mig. Jag kör bil dit på morgonen.

• @Spelledaren @Pellevin Då jag fyller år den helgen har jag valt att hålla mig i Göteborg. Så jag dyker tyvärr inte upp på turneringen :(

• Tyvärr är jag schemalagd hela helgen

• Fått frågan igen, så jag uppdaterade första posten:

Tourplay klarar inte att sätta rätt kostnader om man ska kunna stacka 3 skills. Därför har jag satt kostnaden till 0 - du måste själv räkna bort kostnaden när du gör ditt lag i Tourplay.

• Vet ni vad? Det lutar nog åt ett ja även här.

Varför göra något annat när man ändå är ledig?

• @Lixtor eller hur. Kul. 😊

• Blir det här kanske sista turneringingen med gamla regler 😁

• Jag har fått en giant av Ionas som jag nu ska försöka måla i tid till turneringen.

Tackar!

• Det är det!

• Ser ut som jag får begå premiär i huvudstaden! Bra uppvärmning inför SM!

Dags att måla ännu ett troll!

#roadtosala

#trollpower

• Bara så jag förstår rätt: om jag stackar en stat increase och en normal skill så betalar jag också en poäng extra för den stackade skillen?

• Ja: att stacka kostar 1 SP extra för varje ny skill, se gärna exempel i första posten.

• Och hurra!

• Ok. Mina trevare tyder på stort intresse för att spela nya regler. Vi har tillgång till i stort sett allting redan, och rosters + skills är ute, vilket är den mest avgörande biten för att bygga nya lag.

Jag beskriver här vad det skulle innebära och sedan vill jag ha respons från de anmälda. Jag tänker att det behövs en stor majoritet (75%) som vill byta regelsystem för att vi ska göra det.

De som redan är anmälda får rösta, men även personer som anmäler sig nu.

1. NAF status. Saker tyder på att det är möjligt att ha en godkänd turnering med de nya reglerna. Om det inte är möjligt så byter vi inte regler.
    2. Byte till BBTM. Tourplay kommer inte kunna ha stöd för de nya lagen, då använder jag hellre Blood Bowl Tournament manager.
    3. Utökade tider. Om vi byter regler så spelar vi 2h30m, enligt följande schema;

Lördag. Samling 09:45.

10:05-12:35 match 1. Lunch.

13:30-16:00 match 2.

16:15-18:45 match 3.

Söndag. Samling 08:50.

09:05-11:35 match 4

11:50-14:20 match 5.

Lagbygge enligt nuvarande turneringsregler utan förändring. Ändrade tiers:

Tier 1: 6 skill points, 1150k

Dark elf, Wood elf, Underworld, Undead, Amazons, Lizardmen, Norse, Necro, OWA.

Tier 1.5: 7 skill points, 1155k

Orcs, Dwarf, Tomb Kings, Vampire

Tier 2: 8 skill points, 1165k

Chosen , Chaos dwarf, Khorne, Nurgle, Human, Union, Skaven, Brettonian

Tier 2.5: 9 skill points, 1170K

Nobility, Black orcs, Chaos renegades

Tier 3: 10 skill points, 1180k

goblin, halfling, snotling, gnomes, ogres

5.1: Griff Oberwald - använder fortfarande de stats som angetts här i tråden.

5.2: Giant - använder fortfarande de stats som den haft tidigare, viktigast av det är MB +2. Giant är redan en specialgrej för turneringen, då borde effekten +2 också kunna vara kvar som specialare.

6.1: Rosters kommer knappast att kunna byggas i några verktyg, du måste själv räkna ut allt och skicka det till mig. Jag hjälper gärna till.

6.2: alla star players som tidigare bedömdes vara mega stars är fortfarande bannade från turneringen.

Tid för detta:

Vi röstar fram till nästa lördag, om 8 dagar, den 8/11. Deadline för att betala skjuts fram till den 9/11. Deadline för rosters skjuts till 12/11. Detta gäller oavsett om vi byter regler eller inte.

Posta här i tråden för att rösta ja/nej. Deltagare som inte röstar anses rösta nej till regelbyte.

• @Oberwald_1

@Trolle

@Oxinotl

@grumplekins

@Jmcfalk

@Pertan

@Ionas

@Pellevin

@Lixtor

@DrClaes

Karlosaurus tänkte nog hoppa av, ska höra med honom igen.

• Nej. Jag vill inte spela med de nya rostrarna tills jag har boken i handen och kunnat läsa in mig på alla nya regler. Men kul att du frågade.

• hör också med NAF gällande tiers först @Spelledaren, vet att @Skuld fick nej på att spela med tiers så här tidigt.

• Hej @Spelledaren ,

Vill flagga för att det är stor sannolikhet att jag inte kommer kunna vara med tyvärr.

• Vill inte spela med nya reglerna innan NAF har klubbat dem. Och tycker det ska bli najs att få ge de befintliga fina avsked fram till nästa år nån gång.

• edited October 31

Kan nämna att NAF rekommenderar att byta till nya regler till SM åtminstone och BB2025 ska bli valbart som alternativ när man reggar turnering på NAF innan denna veckas slut. Men de rekommenderar också att inte byta förrän reglerna är officiella.

• Jag kör gärna med nya regler om det funkar rent praktiskt.

• Var inte ett klart nej men en väldigt stark önskan och rekommendation vilket jag kommer att välja att följa trots jag tycker det är fel.

• Jag tycker nya regler känns orimligt eftersom vi inte vet vad som har ändrats rent mekaniskt heller.

Sign In or Register to comment.